התקן תוך רחמי – מה הם היתרונות החשובים?

התקן תוך רחמי – מה הם היתרונות החשובים?

‏נשים צעירות בכל רחבי העולם מתמודדת עם כל מיני שאלות שקשורות לבריאות המינית שלהן, ‏כמו גם ליצירת אורח חיים בריא עם בני הזוג השונים. ‏ישנם פיתוחים טכנולוגיים רפואיים מאפשרים לאנשים לקחת החלטות אקטיביות ולשמור על האינטרסים שלהם בכל מה שקשור ליחסי מין בריאים ותכנון המשפחה. ‏בשלב הראשון אפשר להשתמש בגלולות למניעת היריון. אבל אצל נשים רבות הבחירה אולטימטיבית היא שימוש בשירותי ושל רופא נשים כדי לבחור התקן תוך רחמי, ולקחת על הגוף בכל מה שקשור להורות והריון. ‏אבל מה חשוב לדעת על התקן תוך רחמי לפני שלוקחים החלטה כל כך משמעותית?

שלושה דברים שצריך לדעת על התקן תוך רחמי

  1. ‏התקן תוך רחמי הוא אמצעי למניעת היריון לטווח ארוך. כלומר הוא מותקן בגוף ויכול לשמש אותך למשך שנים ארוכות. ולכן צריך להבין את ההשלכות של ההחלטה לעתיד. ‏יחד עם זאת, חשוב לזכור תמיד שיש את הטווח טעות ולכן אם את לא מעוניינת להכנס להיריון בכלל, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להשתמש גם בהתקן וגם באמצעי מניעה נוספים.
  2. ‏יש סוגים שונים של התקנים, וכל אחד מהם מתאים לצרכים שונים. ולכן, יעוץ רפואי הוא חלק חשוב בתהליך של בחירת אמצעי מניעה, התאמתו והשימוש בו. ‏יש אנשים שמשתמשת באמצעי מניעה כדי להתמודד עם מחלות ובעיות רפואיות שונות, ולא רק עם מניעת הריון ולידה. ולכן זה יכול להיות פתרון טוב כאשר את צריכה עזרה.
  3. ‏ישנם אמצעי מניעה הורמונליים ולא הורמונליים. ‏חשוב להבין את ההבדל ביניהם. חשוב להבין מה את מעוניינת לקבל ואיך את יכולה להתמודד עם תופעות הלוואי והשלכות של שימוש באמצעי מניעה מסוג התקן תוך רחמי.
  4. ‏כדאי להתכונן ליום הביקור במרפאה, פשוט מפני שיש אנשים אשר מתמודדת עם רגישויות שונות כאשר הן מתחילות את אמצעי המניעה. ולכן אפשר לבקש לקחת תרופות לטשטוש או להתמודדות עם הכאבים, לבחור את הרופא שאיתו את מרגישה הכי בנוח, ‏ולייצר לעצמך את הסביבה המתאימה לסיטואציה שבה את נמצאת כעת בצורה אופטימלית.

כל התשובות לשאלות, נמצאות אצל הרופא שלך

‏נכון שאפשר להתייעץ עם חברות, קרובות משפחה ומכרות. ונכון שיש המון מידע על אמצעי מניעה ‏מסוגים שונים ברחבי הרשת. אך יחד עם זאת, כל אישה היא עולם הוא מלא ולכל אישה יש את הצרכים המיוחדים שהיא מתמודדת איתם כאשר היא מבקשת לקבל טיפול רפואי להתמודדות עם הריון ולידה. ולכן, לא משנה מה את יודעת ומה הן הנחות היסוד המוקדמות שלך, הדבר החשוב ביותר שאת צריכה לעשות בשלב הזה הוא לעצור לרגע אחד ולמצוא רופא נשים שביחד איתו אפשר לקבל את כל המידע הנכון ביותר לך, כדי לקחת את ההחלטה האידיאלית.

פורסם על ידי