התנהלות כלכלית נכונה – אלו הם כמה צעדים פשוטים שיעשו את השינוי

התנהלות כלכלית נכונה – אלו הם כמה צעדים פשוטים שיעשו את השינוי

אחראיות מעל הכל

כסף הוא ללא ספק אחד מהגורמים המניעים המשמעותיים ביותר בעולם – אנחנו יכולים להנות באמצעותו משירות, פריטים חומריים, חוויות ועם מספיק כסף למעשה מכל דבר שיכול לעלות לכם לראש. התנהלות כלכלית נכונה נועדה בסופו של דבר לא רק בשביל למנוע מאיתנו לבזבז את הכסף שלנו על דברים מיותרים – אלא גם בשביל שנוכל להרגיש בנוח לבזבז אותו על דברים שאנחנו אוהבים. חיסכון משמעו מעקב ואחריות ולכן ניהול תקציבי חד משמעית לא מגדיר הימנעות מוחלטת מהנאות החיים. בשביל לעזור לכם להתחיל ולנהל את הכסף שלכם בצורה אחראית ונכונה ריכזנו עבורכם כמה טיפים לתחילת הדרך. בהצלחה!

תעשו מיפוי הוצאות

לפני שאתם בכלל ניגשים לניהול הכספי החדש שלכם, חשוב שתבחנו את ההתנהלות שבה דגלתם עד היום. תיקחו את החודש הבא לדוגמא ותתעדו באופן מפורט כל הוצאה משמעותית או לא משמעותית שהייתה לכם – החל מקנייה של ירקות וחלב במכולת בהמשך הרחוב ועד ליום מפנק בספא שהוצאתם עליו כמה מאות שקלים. אל תנסו לייפות את המציאות ולמחוק הוצאות שאתם לא מתגאים בהם – חשוב דווקא שתתמודדו איתן ותדעו על מה לוותר.

תתכנו תקציב חודשי

אחרי שעשיתם קצת סדר והבנתם על מה הכסף הולך, הגיע הזמן להתחיל ולתכנן את התקציב שלכם. את התקציב תוכלו לתכנן בטבלה מסודרת, בקובץ וורד ולמעשה בכל אופן שיהיה לכם נוח. קחו בחשבון את ההכנסה החודשית שלכם, השכר דירה, חשבונות, פנסייה ולמעשה כל הוצאה שגרתית צפויה שתמיד צריכה לעמוד על הפרק. לאחר מכן, הקדישו סכום כסף מסוים על בילויים עם חברים, הכנסות לא צפויות שלפעמים צצות כמו היעזרות באיש מקצוע לתחזוקת הבית ווודאו שהתוכנית שלכם הגיונית. שימו לב – תוכנית הדוקה ונוקשה מידי תהיה קשה ליישום, תשתדלו לעבור את התהליך באופן הדרגתי.

תתחילו להשתמש בארנק

אחד הפריטים הכי מועילים בעולם ההתנהלות הכלכלית יהיה ללא ספק ארנק. כסף שנשאר אצלנו בכיסים נוטה בסופו של דבר להתפזר ולהיעלם ויותר מזה – כשהוא לא מאורגן בצורה טובה, אנחנו מבחינים בו נעלם עוד פחות. ארגנו את הכסף שלכם כראוי, תדאגו לעצמכם לארנק מפנק וככה תוכלו גם להנות מפריט אופנתי במיוחד. בתי עסק רבים בינהם עדן ארנקים מציעים עיצוב ורכישה של ארנקים אונליין – החל מארנק לכרטיסי אשראי קטן וקומפקטי ועד לארנק שטרות גדול או לחילופין ארנק מזומן שיכול להיכנס לכם לכיס. אז במה תבחרו?

תלמדו להגיד לא

הרבה פעמים אנחנו בוחרים ללכת למאורעות חברתיים ואירועים שדורשים מאיתנו לבזבז כסף, למרות שבפועל במקרים רבים היינו מעדיפים להישאר בבית או לגשת לבילוי רגוע יותר. כשאתם מתלבטים בין האפשרויות השונות לבילוי עם חברים חשוב שתקחו בחשבון את סכום הכסף שהבילוי כולל. כמובן שנחמד להתפנק מידי פעם במסעדה אבל ישנו מגוון אדיר של בילויים שלא יעלו לכם כמעט בכלל. עבור סטודנטים רבים יש בקמפוס בריכות שחייה ומגרשי טניס חינמים, עבור הקהילה הרחבה ישנם פארקים ציבוריים שכיף לשוטט ולשבת בהם ובתכלס – מי מאיתנו לא אוהב את הים? כל הטבע והשפע הזה מחכה לכם שם, אתם רק צריכים לזכור לגשת אליו.

במידת הצורך – תיעזרו באיש מקצוע

במדינה שלנו כמו במדינות רבות בעולם, קשה לעיתים להתנהל כלכלית בצורה נכונה. אם אתם מרגישים שאתם מסתבכים ולא מוצאים את הדרך, יכול להיות ששווה לכם להיעזר באיש מקצוע שיותר מישמח לעזור לכם למצוא את הדרך הכלכלית הנכונה עבורכם. ההשקעה הזאת תועיל עבורכם לטווח הארוך – תהיו בטוחים שזה יהיה שווה את זה. בהצלחה!

פורסם על ידי