השקעה בנדל"ן בארץ מול השקעה בנדל"ן בארצות הברית

השקעה בנדל"ן בארץ מול השקעה בנדל"ן בארצות הברית

אם חשבתם פעם להשקיע את כספכם, בוודאי עלתה בכם המחשבה להשקיע בנדל"ן. מדובר באחד מאפיקי ההשקעה המשתלמים ביותר, וביחס להשקעות אחרות, השקעה בנדל"ן היא יציבה ובעלת עליות מתונות למשך שנים רבות.

אם בעבר ההמלצה הייתה להשקיע בנדל"ן בסביבה הביתית שלנו, הרי שהודות להתקדמות הטכנולוגית בשני העשורים האחרונים, ניתן להרחיב את העסקים וההשקעות גם להשקעה בארצות הברית.

כשאתם שומעים על האופציה של השקעה בנדל"ן בחו"ל, אתם בטח שואלים – האם השקעה כזו כדאית ביחס להשקעות נדל"ן בישראל, ומה ההבדלים בפועל? על השאלות הללו ננסה לענות במאמר הבא.

השקעה בנדל"ן בארץ

איתור הזדמנויות

איתור הזדמנויות של השקעות נדל"ן בישראל אינו משימה קלה כלל וכלל. חסרונות נוספים הם מחירי נדל"ן גבוהים, מיעוט אפשרויות לפיזור סיכונים ותשואה צפויה נמוכה.

עם זאת, להשקיע בנדל"ן בארץ מספק כמה יתרונות. משקיע שרוכש נכס בישראל יכול לנהל את הנכס בעצמו. שווי הנדל"ן בישראל גם נמצא בעלייה יציבה ביחס לארצות הברית, ושיטות המיסוי כאן כבר מוכרות לנו, כאזרחים.

אזורי ביקוש

מיקום הנכס הוא גורם מכריע על ערכו הנוכחי והעתידי, וגם על הסיכוי שתמצאו עבורו דיירים. ההמלצה היא תמיד להשקיע בנכס הממוקם באזור בעל צמיחה דמוגרפית הכולל מרכזי קניות, תעסוקה, חינוך ועוד.

אחוז תשואה שנתי ומיסוי

השקעות נדל"ן בישראל נחשבות לרווחיות. התשואה הסבירה על דירה להשקעה בישראל עומדת על כ-3% עד 4%, כאשר תשואה של 5% או יותר נחשבת לטובה מאוד.

בישראל קיים גם מס רכישה, המחייב כל רוכש זכות במקרקעין לשלם מס עבור ביצוע העסקה. המס מחושב לפי שווי העסקה, ושיעוריו מתעדכנים מדי שנה.

השקעה בנדל"ן בארה"ב

איתור הזדמנויות

השקעה בשוק הנדל"ן האמריקאי מאפשרת אפיקי השקעה רחבים ובעלי מאפיינים שונים. מגוון האפשרויות מעניק למשקיעים את האופציה לבחור את ההשקעה שמתאימה בדיוק להם.

אזורי ביקוש

כפי שכבר ציינו, חשיבות המיקום היא כה רבה כשמדובר בהשקעה בנכסי נדל"ן. בהשקעה בנכסי נדל"ן בארצות הברית דמוגרפיה תופסת חשיבות רבה אף יותר, והמרחק בין הצלחה לכישלון הוא מאוד דק.

כמשקיעים זרים, אתם בוודאי לא מכירים את ארצות הברית כולה. לכן, חוסר ההיכרות עם נכסי נדלן בארה"ב עלול להוביל אתכם להיות חשופים לטעויות קריטיות בבחירת המיקום להשקעה.

אחוז תשואה שנתי ומיסוי

משקיעים ישראלים המשקיעים בנדל"ן בארה"ב זכאים לקבל זיכוי על המס ששילמו בארצות הברית. זה קורה הודות לאמנת מיסוי הקיימת בין ישראל לארצות הברית, שלפיה יש למדינה בה ממוקם הנכס קדימות בכל סעיף מיסוי – קודם נגבה המס הפדראלי, המדיני והעירוני, ורק לאחר מכן ייגבה המס בישראל תוך קיזוז שיעורי המס שנגבו בארצות הברית.

סיכום

להשקעת נדל"ן בישראל או בארצות הברית יש יתרונות וחסרונות שונים. כשמדובר בהשקעה בארצות הברית, חשוב לעשות זאת בליווי חברת השקעות בנדל"ן המתמחה בתחום שוק הנדל"ן האמריקאי. חברת ספיר ברנובסקי, שמאמר זה נכתב בשיתופה, מתמחים בהשקעות נדלן בארה"ב.

קרדיט: pixabay

פורסם על ידי