השכרת כספת בבנק

השכרת כספת בבנק

חפצי ערך אלו הם דברים שאנחנו מחזיקים כי יש להם ערך עבורנו. בין אם מדובר בתכשיטים, במסמכים חשובים, כספים, פריטים סימבוליים וכיוצא בזה – ייתכן שאנחנו פשוט רוצים להחזיק אותם במקום בו אנחנו יודעים שהם מוגנים, אך לא בהכרח רוצים לגשת אליו על בסיס מידי. אם לדוגמה, נשתמש בכספת כדי לאחסן את דברי הערך שלנו, ביכולתנו להציב רמות שונות של הגנה, על אותם חפצי ערך – אם כי, כמובן, נרחיק אותם מהישג היד המיידי שלנו, כיוון שכדי לגשת אליהם יהיה צורך גם לגשת אל הכספת, וגם להשקיע אנרגיה מסוימת בלפתוח אותה. על כן, זוהי כנראה העסקה שאנחנו עושים עם כספות. בכתבה זו, נסקור את המהות של אחסון דברי ערכך בכספת ביתית, כמו גם בכספת בבנק, נדבר קצת על היתרונות והחסרונות ועל טווח המחירים.

ביטוח כספות

למעשה, אם רוצים לבטח את דברי הכסף בכספת ביתית, אפשר שחברת הביטוח תבקש שהכספת תהיה בסטנדרט מסוים. עובי, רוחב, מנעול, התקנה, וכיוצא בזה. חברות הביטוח רוצות לשמור על הכסף גם כן, כנראה.

ובשוק, יש המון סוגים של כספות שיכולות לענות למתאר המאובטח והמתאים לרבים מהצרכים. כספת היא לרוב קופסא מאובטחת, שיש אפשרות לבצע בה נעילה כדרך מנגנון נעילה, שאמור להיות מאובטח דיו כדי להגן מפריצה וגישה שלא אושרה מראש. לכספות יש חומרים חזקים וכבדים, עם דפנות מאובטחות ופתח בודד. ישנן כספות עם מנעוני נעילה משוכללים שיכולים להיות הן מכניים, הן חשמליים והן ביומטריים (המאפשרים גישה דרך מאפיינים ביולוגיים, פר משתמש), ויש כספות שיכולות לשלב כמה מנגנוני נעילה שונים. ככל שכספת יותר מאובטחת, כך היא כביכול יותר יעילה (ונעולה).

השכרת כספות דרך הבנק

באופן עקרוני, ניתן לרכוש כספת אישית, כמו גם להשכיר אותה – ועם זאת, ישנה אפשרות נוספת, המדברת על שירותי השכרת כספת בבנק. הבנק יכול להשכיר כספות, שהסטנדרט שלהן יכול להיות מאוד גבוה. כך, שאפשר ליהנות מאיכות האבטחה שבנק יכול להציע – באם סומכים על איכות זו, במחיר של תשלום חודשי. כאשר, הבנק לוקח על עצמו את כל ענייני האבטחה. כך שמחיר של תשלום חודשי, יכול לקנות את הפטרוניות, את התמיכה של הבנק, בנושא זה.

על כן, הכספת יכולה להישמר בחדר מבוצר ומאובטח בסניף הבנק, וניתן יהיה לגשת אליה בשעות הפעילות של הבנק.

כספת הבנק תהיינה נעולה על ידי שני מפתחות, שניהם ברשות הלקוחות – ובעת ביקורו של בעל הכספת (משכיר הכספת), יתלווה אליו נציג מטעם הבנק לחדר הכספות, עד אשר הכספת תיפתח, שכן בשלב זה יאפשר הנציג פרטיות.

אבטחה ברמה גבוה?

עקב כך שהכספות נמצאות כמובן במקום בו הבנק עצמו נמצא, הן נהנות מהאבטחה שהבנק מעניק לעצמו, מלכתחילה – ויש להניח, או לצפות, גם מנגנוני אבטחה נוספים.

עלויות בהשכרת כספת בבנק

כדי להשכיר כספת בבנק, ניתן לשלם על בסיס חודשי או שנתי. וייתכנו עמלות נוספות, המתבססות על מספר ביקורים החורג מהמספר שהוסכם מראש בהסכם הכספות עם הבנק. טווח המחירים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בשנה, לכדי כמה אלפי שקלים ויותר, באם מדובר על כספות גדולות יותר. אם כי, כספות הבנק אינן מבוטחות במסגרת פרמיות הביטוח של הבנק בו משכירים אותן, על כן באם רוצים לבטח את התכולה, עושים זאת באופן עצמאי. החדשות הטובות הן, שחברות הביטוח צפויות, לדעתנו, לאשר את הכספות שמשתמש בהן הבנק, ורמת הביטחון שהוא מאפשר כדרך מערך האבטחה שלו.

השכרת כספות בבנק יכול להיות פתרון רלוונטי באם רוצים לשמור את פריטי הערך למשך תקופה קצרה, מבלי לגשת אליהם "יותר מדי", במהלך תקופה זו.

לסיכום – השכרת כספת בבנק?

יתרונות של השכרת כספת בבנק

  1. אין צורך לרכוש או להשכיר כספת אישית
  2. אין צורך למצוא מקום לכספת אישית
  3. אין צורך לברר, לבחון, לחקור ולגלות מהו סוג הכספת המתאים ביותר לאחסון חפצי ערך
  4. אין צורך להיפטר מהכספת האישית לאחר שתם השימוש עבורה
  5. כדי לבטח את חפצי הערך שבכספת, יש עניין לרכוש כספת איכותית ויעילה מספיק על פי הסטנדרטים, לכל הפחות, של חברת הביטוח – אפשר שהם יאשרו את הסטנדרטים של אבטחת הבנק
  6. לבנק אבטחה גבוהה, לכאורה

חסרונות של השכרת כספת בבנק

  1. לאורך זמן, עדיף להשקיע בכספת אישית. מעל תקופה של חצי שנה ומעלה, ייתכן שעדיף כבר לבחור בפתרון של כספת ביתית, בייחוד אם רוצים לגשת לחפצי הערך באופן נגיש יותר.
  2. נגישות לכספת רק בשעות פעילות הבנק
  3. ביטוח עצמאי, לא מטעם הבנק
  4. עמלות על "אקסטרה" ביקורים
  5. לא בכל הסניפים ניתן להשכיר כספות, על כן אפשר שיהיה מרחק מהבית
  6. עלות שנתית ומעלה, יכולה להשתוות לעלות של רכישת כספת פרטית

זה הכל לבינתיים, תודה על קריאתך. ניתן ליצור עימנו קשר לפרטים נוספים בנושא.

פורסם על ידי