הרצאות לגמלאים בכל רחבי הארץ

הרצאות לגמלאים

אנשים מבוגרים שיוצאים לגמלאות מחפשים כמה וכמה אופציות של בילוי והעשרת הידע שלהם. יש להם המון זמן פנוי והם לא מעוניינים להישאר כל הזמן בבית. לאורך שנים רבות הם עבדו ולא טיילו כל כך הרבה, עבורם כעת זו ההזדמנות ליהנות מכל העולמות. ההנהלות של העיריות ושל המועצות המקומיות והאזוריות בכל הארץ, מודעות לצורך זה ולכן הן מארגנות לוח זמנים מסודר לקיומן של הרצאות לאורך כל השנה. לנוחותם של המשתתפים, הם מקבלים מראש באמצעות המייל או האפליקציה את לוח הרצאות לגמלאים, כדי שהם ינתבו את הזמן שלהם וכדי שבהנהלה ידעו כמה אורחים צפויים להגיע כל הרצאה.

הנושאים האהובים ביותר על מבוגרים אשר מגיעים לאירועי הרצאות לגמלאים הם נושאים פוליטיים ומדיניים ולכן מגיעים לאולם מרצים מהשורה הראשונה כמו עמית סגל ומרצים נוספים שהם אנשי תקשורת בכירים באתרי אינטרנט ובערוצי טלוויזיה מובילים. תחום נוסף שמרתק ומסקרן את הגמלאים הוא ביטחון ולכן מגיעים לאולמות הללו אנשי צבא בדימוס, שהיו בעלי דרגות בכירות, כדי להרצות על מצבים שונים ומאתגרים של ישראל מול אויביה בכל החזיתות.

נושאים משפטיים במהלך הרצאות לגמלאים

במהלך הרצאות לגמלאים מזמינה ההנהלה גם עורכי דין אשר מתמקצעים בתחום ענייני המשפחה. הם מסבירים לאנשים המבוגרים באופן מפורט ביותר נושאים שחשובים לכל אחד מהם. כיצד להכין צוואה, מהן סוגי הצוואות שקיימות, איזה מידע כוללים בצוואה ומה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית. בנוסף לכך, המשתתפים מקבלים הסבר מהו אפוטרופוס לגוף, אפוטרופוס לרכוש ומה ההבדל ביניהם.

בשנים האחרונות עורכי דין שעברו הכשרה ייעודית לכך מכינים עבור הלקוחות שלהם ייפוי כוח מתמשך. המשפטן מעביר הסברים מפורטים על מהות המסמך אשר מאפשר לאדם להשאיר הוראות ברורות בנושאים כמו ממון ובריאות כדי שממשיכי דרכו, ילדיו או אנשים אחרים שהוא בוחר, יפעלו על פי השקפת חייו ועל פי הדרך שהוא התווה בנושאים אקוטיים.

הכנת מסמך מסוג זה מעניקה רוגע נפשי לכל אדם, כיוון שהוא השאיר הוראות ברורות כיצד לנהוג בכל מיני סיטואציות הקשורות לגופו ולממונו. זהו פתרון מצוין עבור בני משפחה שבמקרים רבים נמצאים בצומת דרכים ואינם יודעים כיצד לפעול ומה היו רוצים ההורים המבוגרים לעשות. כשהם כבר אינם צלולים, הילדים פועלים באמצעות מסמך זה כיוון שהכול רשום בו באופן חד משמעי.

מידע זה מסייע מאד לאנשים המבוגרים וחלק מהם מחליטים לפנות לעורך הדין שהעביר את ההרצאה או לעורך הדין אחר אשר מוכר להם, כדי לבצע זאת. רק עורכי דין שקיבלו הסמכה של משרד המשפטים מורשים לטפל במסמך מסוג זה.

הרצאות בנושאים רפואיים

כדי להרחיב את רמת הידע מגיעים לסדרת הרצאות לגמלאים רופאים או חוקרים בתחומים רפואיים ספציפיים כמו סוכרת, סרטן, שבץ מוחי, מחלות לבביות, תזונה ועוד. בכל הרצאה מספר הרופא לגמלאים על פריצות דרך בתחום בו הוא עוסק, כדי שירחיבו את אופקיהם.

צילום: freepik

פורסם על ידי