הרזייה עם ריבלסוס

הרזייה עם ריבלסוס

ריבלסוס היא תרופה המיועדת לחולי סוכרת, ומשמשת גם להורדה במשקל. ריבלסוס מכילה את אותו חומר פעיל שנמצא בזריקות ההרזיה הידועות אוזמפיק ו-וויגובי, אבל במינון מופחתה, ובשונה מהן היא ניתנת בכדור. בישראל ניתנת ריבלסוס לחולי סוכרת החל מאמצע שנת 2022 ומסייעת באיזון המחלה, ותחת אישור מיוחד של משרד הבריאות, ניתן לרשום אותה גם לחולים הסובלים מ-BMI 30 ומעלה, או 27 עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר. בכך מצטרפת ריבלסוס אל סל הכלים בטיפול התרופתי בהשמנת יתר, אשר מחולל מהפכה של ממש בעולם כולו.

כיצד ריבלסוס פועלת?

בשנים האחרונות הפכו התרופות להורדה במשקל ללהיט. היעילות המוכחת שלהן בהפחתה במשקל, מציבה אותן בשורה הראשונה בטיפול בהשמנה, ובמצבים רבים הן מחליפות את הטיפול הניתוחי. כתוצאה מכך ניתן לראות בשנה האחרונה ירידה במספר הניתוחים הבריאטריים, ויותר ויותר מטופלים מחליפים את סכין המנתחים בטיפול תרופתי בהשמנת יתר. אחת התרופות שניתנות למטופלים הינה ריבלסוס, והיא מהווה נגזרת סינטטית של ההורמון האנושי  GLP-1, אשר מופרש במערכת העיכול לאחר אכילה. מנגנון הפעולה של ריבלסוס הינו משולב – התרופה מאטה את קצב התרוקנות הקיבה לאחר ארוחות, תורמת להגברת תחושת השובע ומדכאת את התיאבון.

מהו היתרון של ריבלסוס?

חלק ניכר מתרופות ההרזיה ניתנות בזריקה, כמו למשל זריקת ההרזיה סאקסנדה, אשר מציגה תוצאות מרשימות מאד בטיפול בהשמנת יתר. הזריקה מגיעה כתמיסה בעט מוכן לשימוש, כאשר חלק מן הזריקות נלקחות מדי יום ואת חלקן ניתן להזריק אחת לשבוע. עם זאת, עבור מטופלים אשר חוששים מזריקות, מדובר בחסם מסוים בנטילת התרופה, המפחית את ההיענות שלהם לטיפול. מבחינת מטופלים אלו, תרופה הניתנת בכדור כמו ריבלסוס, הינה יתרון משמעותי המסייע להם להחזיק מעמד בטיפול ולסיים אותו ע"פ הוראות הרופא המטפל. יתרון נוסף של התרופה הינו האפשרות לשלב אותה עם תרופות נוספות להורדה במשקל, ובכך להעצים את אפקט הטיפול.

טיפול רב תחומי להורדה במשקל

במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז, מתמחים בביצוע שילובים תרופות, אשר ממקסמים את תוצאות הטיפול ומפחיתים תופעות לוואי. כל מטופל ומטופלת עוברים הליך אבחון קפדני, שלאחריו מותאמת להם תוכנית טיפול המשקללת את הפרמטרים הרפואיים והאישיים לכדי תהליך מדויק ומותאם אישית. הטיפול עצמו מתבצע בהשגחה רפואית של ד"ר רז הגואל, רופא המתמחה בטיפול בהשמנה, תוך זמינות סביב השעון של המרכז לכל המטופלים. דיאטנים קליניים מלווים את המטופלים בהתאמת תוכנית תזונתית ושינוי הרגלי חיים, על מנת לאפשר להם לשמור על תוצאות הטיפול לטווח ארוך. הטיפול הרב תחומי הינו הבסיס לתהליך הרזיה מוצלח ומבוקר, בשונה ממטופלים אשר מסתפקים בנטילת תרופת הרזיה ללא מסגרת תומכת, ורבים מהם מוצאים את עצמם מול כישלון נוסף.

מהו תופעות הלוואי של ריבלסוס?

השימוש בתרופות הרזיה בכלל ובתרופה ריבלסוס בפרט, כרוך לעתים בתופעות לוואי אשר מרביתן קשורות במערכת העיכול וחולפות לבד. עם זאת, פיקוח רפואי של רופא המתמחה בטיפול בהשמנה, מסייע בהפחתה משמעותית של תופעות הלוואי, בזכות התאמה דינאמית של התרופות תוך כדי התהליך. בכך גם ניתן להגיע לתוצאות מהירות יותר, ולשמור על מסגרת הטיפול עד לסיומו. טיפול תרופתי בהשמנה הינו המהפכה של שנות ה-2000, אבל כמו כל טיפול חדשני – יש לדעת כיצד להתנהל איתו.

 

פורסם על ידי