הקיץ הגיע! כללי זהירות לבילוי בבריכה

הקיץ הגיע! כללי זהירות לבילוי בבריכה

בילוי בבריכה היא אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם חום הקיץ. יחד עם זאת, חשוב שההורים ידעו כיצד להגן על הילדים כשהם מבלים בבריכה, ולהימנע מסיכונים.

פיקוח מתמיד על הילד

בסביבה של מים אתם לא אמורים להוריד את העיניים מהילד. ילדים צעירים נמצאים בסיכון מיוחד. לכן, כשאתם בבריכה צפו מקרוב בילדים, כשהם בתוך המים או בחוץ, לא משנה מהם כישורי השחייה שלהם.

אפילו ילדים שלמדו לשחות במסגרת חוגי שחייה וכבר רכשו את מיומנות השחייה, עלולים להיות בסיכון לטביעה. לדוגמה, ילד יכול להחליק וליפול על סף הבריכה, לאבד את ההכרה, ליפול לתוך הבריכה וחלילה לטבוע.

פעוטות הם בסיכון הגבוה ביותר ליד מים

פעוטות בני שנה עד שלוש שנים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר, משום שהם ניידים וסקרניים מאוד, אבל לא מבינים את הסכנה הטמונה במים. תוכלו להפחית באופן משמעותי את הסיכונים הנשקפים לפעוט שלכן על ידי פיקוח מתמיד, אל תעזבו אותו ולו לרגע לא במים ולא בחוץ.

פעולת המניעה החשובה ביותר היא לפקח על הילד בבריכה כל העת. המשמעות היא שאתם צופים בו באופן פעיל, ולא סתם מעיפים מבט מדי פעם. אל תניחו שהם ישפריצו במים ויצעקו לעזרה אם יתסבכו בצרה. עשרים שניות זה כל מה שנדרש כדי לטבוע.

ללמוד לשחות

לימודי שחייה לילדים יכולים להתאים לבני ארבע ומעלה. הם אולי עדיין לא ילמדו לשחות, אבל שיעורי שחייה אלה יוכלו לעזור להם להתחיל ללמוד משהו על הבטיחות במים. אין ספק שמיומנויות הבטיחות במים מהווים חלק משכר הלימוד.

שיעורי שחייה זמינות גם לפעוטות צעירים יותר, אך הדגש הוא על בניית אמון ועידוד הילד ליהנות במים, ולא ממש ללמד אותם לשחות. ילדים מתחת לגיל 5 לא יוכלו להשתמש במיומנויות השחייה שלהם במקרה חירום. לכן, לעולם על תסתמכו על זה שהילד למד לשחות וזה מספיק כדי לשמור על בטיחותו.

ואם אתם, כהורים, לא יודעים לשחות, מומלץ מאוד לקחת חלק בלימודי שחייה למבוגרים, הזמינים היום ברוב בריכות השחייה הפתוחות לציבור הרחב.

ולאלה ביניכם שכבר מיומנים בשחייה, ונהנים מהפעילות הגופנית שמציעה השחייה, אולי תשמחו להצטרף לאימון שחייה מאסטרס, ולהשתפר בכול סגנונות השחייה. כך תרוויחו גם כושר גופני וגם סגנון שחייה יעיל ואיכותי יותר.

מצופים לילדים

אם אתם קונים לפעוט מצופים לזרועות או אפודים מתנפחים, בדקו תמיד את התווית כדי לוודא שהם עומדים בתקנים. אתם צריכים לחשוב על המצופים הללו כעל משהו שעשוי לעזור לילד שלכם להתקרב למים וליהנות מהם ולא כעל פריט בטיחותי.

התקן מתנפח לזרוע או לגוף הוא לא תחליף לפיקוח הורי. הקפידו לפקח על הילד שלכם ללא הרף, גם כאשר הם מצוידים בכול המתנפחים הללו שאמורים להחזיק אותם מעל למים. הם גם עלולים ליפול עם הראש למטה או להחליק למים מבעד לאפוד. בקיצור ולעניין:

  • אפודים מתנפחים עלולים להפוך את הילד שימצא את עצמו עם הפנים בתוך המים. כלומר, האפוד מאפשר לילד לצוף אבל לא בהכרח כלפי מעלה.
  • אפודים מתנפחים לא זמינים לתינוקות שמשקלם פחות מ-9 ק״ג. אין תקן בטיחות לתינוקות קטנים יותר.
  • האפוד חייב להיות בגודל הנכון למשקל הילד שלכם. ואל תשכחו להדק את הרצועות, כולל את רצועות המפשעה.

אמצעי זהירות לילדים בכול גיל

  • תינוקות שלא יכולים לשבת ללא תמיכה הם צעירים מדי למצופים מנופחים וצריכים להיות מוחזקים בידיו של מבוגר, בכול עת.
  • פעוטות צריכים להיות תמיד בטווח של זרוע מהמבוגר, כאשר הם במים או בסביבת המים. זה כולל בריכות, חופי ים ומקורות מים אחרים.
  • שיעורי שחייה הם הזדמנות מצוינת למשפחות להשתתף בפעילויות כיפיות התורמות לאורח חיים בריא. אבל שיעורי השחייה בלבד לא יגנו על הילד ולא ימנעו ממנו לטבוע.
  • כל הילדים צריכים להיות תחת פיקוח של מבוגר כאשר הם בתוך המים או סביבם ואין להשאיר אותם לבד בבריכה ולו לרגע קט. (נכון, זה כבר נאמר, אבל אין חשובה מאזהרה זו)
  • יחס הפיקוח המומלץ הוא לפחות מבוגר אחד לכול 2 ילדים צעירים, ומבוגר אחד לכול תינוק.

לסיכום, שחייה יכולה להיות דרך מצוינת לבילוי ביום קיץ חם, והיא גם בריאה מאוד. אבל שחייה יכולה להיות מלווה גם בסיכונים. לפני שאתם יוצאים עם הילדים הקטנים לבריכה, זכרו שיהיה עליכם לפקח ולהגן עליהם כל העת.

המאמר נכתב באדיבות 2Swim – בית ספר ללימודי שחייה לילדים ומבוגרים https://www.2swim.co.il

פורסם על ידי