העסק לא מצליח להמריא? אלה הדברים שאתם צריכים לעשות

העסק לא מצליח להמריא? אלה הדברים שאתם צריכים לעשות

צמיחה עסקית, היא דבר שעסקים רבים מעוניינים בו, אך לא תמיד קל להשיג. עסק בתחילת דרכו זקוק לכך, בכדי להתחיל להיות רווחי. לאחר מכן, מעוניינים באופן טבעי לצמוח בכדי להפיק מהעסק גם רווח סביר, שיצדיק את המשך קיומו. עם זאת, על רקע התחרות העסקית העזה ברוב הענפים, לא תמיד פשוט להגיע למצב, שבו העסק ייצמח ובמיוחד בהתחלה, להגיע למצב שבו העסק פשוט "ימריא" ויתחיל לתפקד באופן שוטף ויציב. מה עושים? אלה שלושה טיפים מעשיים, להתחלת תהליך הפתרון:

למצות את הקיים

לרוב, במסגרת המערכות והתהליכים העסקיים הקיימים, ישנו מקום רב לשיפור. הם עצמם עשויים להיות טובים, אך פרטי הפרטים טעוני שיפור רב. לדוגמא: ייתכן שבעסק שלך מיושמים פתרונות תקשורת מובילים. מצוין. אבל האם הם מיושמים באופן המיטבי? האם מופקת מהם באמת, מירב התועלת העסקית? כך גם לגבי תהליכי עבודה – ייתכן שהעסק למשל משקיע מאוד בשירות הלקוחות, מתוך מחשבה נכונה ששימור לקוחות משתלם יותר ממאמצי הבאת לקוחות חדשים. עם זאת, האם הדבר נעשה באופן לא יעיל מספיק, שגורם לבזבוז משאבים מיותר? והאם זה בא על חשבון השגת לקוחות חדשים, שבכל זאת חשוב ושגם מהווה מקור לצמיחה?

מה היתרון שלכם?

עסקים רבים, במיוחד בתחילת דרכם, מציגים עצמם כמיוחדים במינם בתחומם. ייחודיות זו, מסייעת כמובן למשוך לקוחות ולצמוח. ייתכן שהם אכן מיוחדים, אבל כאן המצב מסתבך, מאחר שרבים לא יודעים להבהיר במה הם מיוחדים. מחד, עסקים מספרים על עצמם דברים שבלוניים, דוגמת שירות ברמה הגבוהה ביותר. אם רוב המתחרים בתחומם מתארים את עצמם במילים כאלה, אז גם אם הדבר נכון, הלקוח לא ייקנה זאת. לכן, חשוב לנתח היטב ובעיקר בצורה ריאליסטית, מהם באמת היתרונות העסקיים היחסיים שלכם. כאן יעזרו גורמים חיצוניים שייתנו פידבק וחוות דעת בנידון, כמו יועץ או קולגה וכמובן פידבק מלקוחות. לאחר מכן, חיוני לנסח היטב את הצגת היתרונות וגם לכך יש מומחים מסייעים – מומחי שיווק וכתיבת תוכן.

להתייעץ

עסק ממוצע, נוגע במסגרת פעילותו במגוון רחב מאוד של תחומים, עסקיים ואחרים. בכל אחד מתחומים אלה, הסתייעות במומחים לאותם תחומים כמעט תמיד תספק תובנות חשובות, שלא היינו מגיעים אליהן לבד. זאת, גם כללית לגבי אותו תחום וגם ספציפית לגבי יישומו בעסק המסוים הזה. כאשר עסק "לא מצליח להמריא", פעמים רבות גם המצב הכספי שלו לא מלבב וייתכן שהאינסטינקט הראשוני הוא לצמצם ככל הניתן בהוצאות, ולמצוא דרכים לייעל זמנים ומשאבים. משמע – שאפשר לוותר על יועצים. למרות זאת, ייתכן שישתלם לבצע בחירה חכמה של תחומים בהם מסתייעים ביועצים. אפשרות נוספת, היא הסתייעות בייעוץ כללי (ביועץ עסקי או ביועץ לנושא המחשוב למשל).

לסיכום

מי שבאמת בנוי לעסקים, הוא מי שמוכן נפשית למצבי משבר כגון אלה. מאחר שהם דבר נפוץ מאוד בעולם העסקים, יש כיום כבר ניסיון עשיר בהתמודדות איתם ולא צריך להמציא את הגלגל מחדש. יציאה ממצבים כאלה, בהחלט אפשרית.

צילום: pixabay

פורסם על ידי