הסעות לעובדים בעד או נגד?

הסעות לעובדים בעד או נגד?

מרבית העסקים מעסיקים עובדים במשרות שונות. ניתן למצוא מפעלים, חברות הייטק, חברות שירותים ומזון ועוד. הנהלת כל עסק כזה מתלבטת בשאלות רבות לגבי תנאי העבודה המסופקים לעובדים ואחת המרכזיות בהן היא סידורי ההגעה לעבודה. קיימות מספר אפשרויות והבולטות  הן הגעה ברכב פרטי של העובד, בתחבורה ציבורית או בהסעות מאורגנות. ההתלבטויות הקשות הן, לרוב, בין תחבורה ציבורית או הסעות. אז נשאלת השאלה: הסעות לעובדים בעד או נגד? אין לשאלה זאת תשובה החלטית וברורה, ולמעשה, כל עסק פועל על פי צרכיו ולוקח בחשבון שיקולים שונים בבואו לקבל החלטה.

יתרונות הסעה למפעלים

נדמה כי לגבי מפעלים גדולים המעסיקים עובדים רבים וחייבים לדאוג לצרכיהם אין התלבטויות רבות מדי, ולרוב, הם יזמינו שירותי הסעה מאורגנים. הם יכולים להחליט בין הסעות מיניבוס, אוטובוס, מידיבוס ועוד. ההחלטה תיעשה על פי סידור העבודה הקיים וכמות העובדים שיש להסיע. להסעה מאורגנת יש יתרונות רבים. הרצון הוא שהעובדים יגיעו בזמן לכל משמרת כשהם נינוחים ומרוכזים. במפעלים העובדים ברציפות כל היממה מבטיחים החלפת משמרות מסודרת בעבודה רציפה ללא תקלות. הסעות נדרשות עוד יותר כאשר אין תחבורה ציבורית מסודרת למפעל וכאשר יש צורך להביא עובדים למשמרות ערב ולילה.

מסלולים קבועים

הסעות למפעלים המבוצעות על ידי חברות הסעות מסודרות מספקות פתרונות מעולים למצבים אלו ומביאים איתם יתרונות נוספים. הן כוללות נקודות איסוף ופיזור לאורך המסלול. המסלול נקבע על ידי המפעל ובשיתוף עם החברה. למפעל יש גמישות רבה והוא יכול לשנות מסלול בהתאם למקום מגורי העובדים. כאשר נוספים עובדים אז יתווספו נקודות איסוף ופיזור ולהיפך. יש יתרון לכך שהנסיעות קבועות מדי יום ולאורך כל השנה, אבל תמיד קיימת אפשרות להזמנות דחופות. יתרון אחר הוא בעת הזמנות מיוחדות לאירועים, לטיולים ועוד וקשרי עבודה הדוקים יקלו מאוד על שיתוף פעולה כזה שאיננו במסגרת היום יומית. הנסיעה בטוחה ומתבצעת באמצעות רכבים מדגמים חדישים שונים ועל ידי נהגים מנוסים אשר קבלו הכשרה מיוחדת לעבודתם.

רכבים חדישים

ניתן למצוא אוטובוסים גדולים היכולים להכיל יותר מ- 50 עובדים בישיבה, מידיבוסים עם  כ- 40 מקומות ישיבה ומיניבוסים בגדלים שונים בני 9 עד 20 מקומות ישיבה. כך, שהמגוון הרחב מאפשר גמישות למפעלים. למשמרת בוקר יועדף אוטובוס, וללילה מיניבוס  9 מקומות וכן הלאה.  בכל רכב הסעות קיים אבזור רב לנוחות הנוסעים. יש בו מערכות מיזוג אוויר, תאורה כללית ותאורה אישית. בנוסף, כיסאות מרופדים ונוחים, חלונות עם הצללה, תאי אחסון ועוד. הכיסאות נוחים וברכבים רבים אף מתכווננים. לרשות הנהג סביבת נהיגה נוחה מאוד. יש לו מערכת מראות איכותית, מצלמות וחיישני רוורס וכדומה. הרכבים מצוידים במערכות בטיחות משוכללות הכוללות מערכות לבלימת חירום, למניעת החלקה ועוד. לחברה יש קצין בטיחות הדואג לטיפולים קבועים במועדם, וכן, לתחזוקה כללית מעולה. חברת ההסעות, מצידה, מתארגנת לשירות רצוף ויום יומי. נהג הסעות מיניבוס יעבוד, לרוב, על אותו קו, לומד להכיר את המסלול ואף את הנוסעים. החברה לא תחליף אותו אלא במקרה שהוא חולה, בחופשה או נעדר מעבודתו עקב נסיבות אחרות.

מתי אין יתרון?

לעסקים אשר אין להם עובדים רבים ויש בסביבתם תחבורה ציבורית טובה לא כדאי להשתמש בהסעות מאורגנות. כאלו הם חנויות בקניונים, ברחובות ראשיים, בנייני משרדים במרכז העיר ועוד. כאן אין תחלופת עובדי משמרת רבה, ובדרך כלל, אין רצף עבודה  של משמרות לילה. במקרים רבים, מדובר על מוכר אחד או שניים במשמרת.  ולכן, במקרים כאלו ההחלטה תהיה נגד שימוש בהסעות מאורגנות.

צילום: pixabay

פורסם על ידי