המקצועות המבוקשים בתחום ההיי-טק

המקצועות המבוקשים בתחום ההיי-טק

תחום ההייטק קורץ לכם? מרגישים שתכנות עדיין קצת גדול עליכם או נראה מעט משעמם? מסתבר שישנם לא מעט מקצועות מרתקים אחרים באמצעותם תוכלו להשתלב בחברות הייטק גדולות גם מבלי שתצטרכו לכתוב ולו שורת קוד אחת. אספנו עבורכם את ארבע אפשרויות למקצועות מבוקשים כיום.

בדיקות תוכנה: מה מסתתר מאחורי הכפתורים?

תחום קל להפליא המעניק דריסת רגל ראשונית בעולם ההייטק הוא תחום בדיקות התוכנה. קורס QA (קיצור של בדיקות איכות בלעז) כולל בתוכו את כל מה שתצטרכו לדעת על מנת לבחון האם תוכנה, אתר או פתרון טכנולוגי אכן עובדים ללא תקלות. תלמדו כיצד לבחון את התוכנה לא רק על מסך המחשב אלא גם באמצעות מכשירי טאבלט וטלפונים חכמים ואף נושאים מורכבים יותר כמו חיבור לבסיסי הנתונים, פיתוח בסיסי של תוכנה וניתוח מערכות מידע. בתקופה הנוכחית בה גם נושא הנגישות (לבעלי מוגבלויות) הוא בגדר חוק בקרב חברות המפעילות אתר אינטרנט, אתר נגיש לכולם יוצר דרישה גבוהה בשוק לבודקי תוכנה מיומנים הבודקים את האתר בסביבות משתנות.

מעצבים גרפיים לסביבת אינטרנט

דרך נוספת להשתלב בהייטק היא באמצעות יצירה של חוויית משתמש ועיצוב מרשים של המסכים השונים במוצרי החברה. חברות הייטק רבות זקוקות למעצבים מוכשרים המעצבים הן את אתר החברה והן את התוכנות והמוצרים השונים שהחברה מספקת. הקורס מאפשר הכרות עם המתודות העדכניות והמגמות השונות בעיצוב תוך שימוש במגוון תוכנות על מנת ליצור את העיצוב היצירתי המותאם למשתמשים במדינות שונות, בגילאים שונים וממכשירים בגדלי מסך משתנים. בסיום קורס זה, בדומה לקורס QA, השמיים הם הגבול ואתם יכולים להיות חלק ממאות אלפי חברות בארץ ובעולם ואף לפתוח סטודיו עצמאי לעיצוב גרפי מהבית כאשר חברות ההייטק, חברות אחרות במשק ולקוחות פרטיים משתמשים ביכולות שרכשתם בקורס.

מומחי אבטחת מידע וסייבר

תחום נוסף לו יש דרישה משמעותית בשוק היום הוא מומחי רשתות, אבטחת מידע ומומחי סייבר. הרשת הארגונית המחוברת לרשת האינטרנט היא סביבה הזקוקה למגוון רחב של פתרונות אבטחה המשתנים כל העת. בוגרי קורסים בתחום משתלבים בחברות בתפקידי מפתח ומאפשרים לזהות את הסיכונים הקיימים, לחסום פרצות קיימות ברשת ולהמליץ לחברות באילו פתרונות תוכנה וחומרה להשתמש על מנת למנוע פריצה עתידית.

תחום הסייבר מרחיב את יכולות אבטחת המידע לרמה עמוקה יותר בה נבדקות דרכים נוספות לחבל בפעילות של חברות פרטיות וממשלתיות, בחברות מתעשיית הביטחון, הרפואה ואף גופים פיננסיים. למעשה, כיום מומחי הסייבר הפכו להיות דמויות מפתח בחברות הייטק רבות הנעזרות בשירותיהן ליעוץ ולבחינה מדוקדקת של המערכות הקיימות על מנת לסכל ניסיונות של האקרים וגורמים חיצוניים לפרוץ למערכת.

לסיכום, תחום ההייטק הוא אחד התוססים כיום, במיוחד בישראל שבנתה מוניטין מכובד של "מעצמת הייטק" ברחבי העולם והדרך להיכנס אליו עוברת במגוון מסלולים החל מבדיקות תוכנה, עיצוב גרפי, תכנות ואף אבטחת מידע וסייבר.

פורסם על ידי