המנהג המרגש כשמגיע תינוק חדש למשפחה

המנהג המרגש כשמגיע תינוק חדש למשפחה

ישראל היא מדינה המאופיינת במשפחות גדולות ומרובות ילדים. ילדים זה שמחה כמאמר השיר המוכר ובאמת, אם יש משהו שמאפיין את הישראלים יותר מכל, זה הקשר ההדוק של הישראלים למשפחות שלהם. לאורך כל חודשי ההיריון, האם והאב הנרגשים, עסוקים בטיפול בילדים הגדולים יותר וכמובן במצבה הבריאותי של האם. גם הילדים הגדולים מקבלים מקום, שכן הם הרבה פעמים חווים ביחד עם ההורים את הציפיה הדרוכה לרגע הלידה. אבל, הרבה פעמים, מהרגע בו מגיע תינוק חדש למשפחה, האחים הגדולים עלולים להרגיש לעיתים, כאילו יש משהו חשוב מהם וכאילו הם לא מקבלים את מלוא היחס ותשומת הלב לה הם רגילים בדרך כלל. תופעות של קנאה, תחרות על תשומת הלב ועוד, אלו תופעות שכיחות ופסוכולוגים ואנשי חינוך כבר עסקו בשאלה, איך לגרום לאחים הגדולים לקבל את בן המשפחה החדש בצורה טובה ומכילה. מנהג חדש שהתפתח הוא לתת מתנות לאחים הגדולים ולהגיד להם כי התינוק החדש, הביא איתו, מהבטן של אמא, מתנות לכל הילדים. מה שמייצר קונוטציה חיובית, שכן פתאום, הילד החדש הוא לא עול, אלא, הוא מי שמביא מתנות. אם אתם מתלבטים ומעוניינים להפוך את רגע הלידה הרבה יותר נעים עבור כלל בני המשפחה, זה הזמן שלכם להמשיך לקרוא על המנהג המיוחד הזה.

מתן מתנות הוא לא תחליף להכנה מקדימה

אמנם, אנחנו עוד נדבר בהרחבה על מתנות לאחים ונעזור לכם לחשוב על כמה אופציות מצויינות בעניין הזה. אבל רגע לפני, אנחנו רוצים להרחיב בנושא ולומר כי כל המתנות בעולם הן לא תחליף להכנה טובה ורגישה של הילדים לבואו של התינוק החדש. אפשר להסביר להם לאורך חודשי ההיריון מה קורה עד כמה שניתן, בהתאם לגיל שלהם. אגב, אפשר לצייר סוג של ציור ולהראות להם איך 'הרחם', נראה מבפנים, איך התינוק נראה עכשיו. אפשר אפילו לעשות איזו פעילות יצירתית משותפת, במהלכה כל אחד מהילדים יקבל רשות לצייר את הילד החדש כמו שהם מדמיינים אותו ברחם של אמא. בנוסף, אפשר כמובן להראות להם איך נראה החדר החדש של התינוק, לספר להם מה יקרה בחודשים הראשונים ואפילו להכין אותם לקבל תפקידים של עזרה בבית. ככל שהילדים הגדולים יהיו שותפים, כך הם ירגישו בעלי ערך ומשמעות. גם אם מדובר על ילדים בגילאים צעירים יחסית, הרי שהם הרבה פעמים מבינים יותר ממה שנדמה לנו ברגע הראשון.

להביא מתנות בעלות משמעות

כאמור, המנהג החדש, להביא מתנות לאחים הגדולים ברגע הלידה, הוא רעיון נפלא וכזה שמייצר את התחושה כי הופעתו של ילד חדש במשפחה הוא רגע טוב ומשמח. אנחנו רוצים להציע לכם להביא את המתנות לילדים עם הגעתם לראות ולהכיר את התינוק החדש. כך יווצר בהם הרושם כי התינוק בעצמו הוא זה שהביא את הצעצועים החדשים לכל הילדים. יש לנו כמה רעיונות למתנות שיכולות להתאים בדיוק לרגע הזה אם אתם עוד מתלבטים:

  1. אפשר להביא מתנות שכמו מצביעות על כך שהאחים הפכו גדולים ובוגרים: ילדים צעירים נהנים להרגיש כאילו הם כבר ילדים גדולים וכי יש עליהם אחריות. לכן, אפשר לתת להם בתור מתנה סכו"ם קטן, איתו הם יכולים לאכול 'כמו גדולים'. אפשר לתת להם מברשת שיניים למשל ופריטים נוספים, כאלו שנוטעים בהם את הרושם כי הם כבר גדולים והמבוגרים 'סומכים עליהם'.
  2. אפשר לתת מתנה המתכתבת עם עולמו הפנימי של הילד: כמובן, אפשר לוותר לרגע על החשיבות העצמית ופשוט להביא לילדים מתנה לפי תחומי העניין שלהם והדברים אותם הם אוהבים. כך תיווצר בהם התחושה לא רק כי התינוק מביא מתנות, אלא, כי הוא ממש מכיר אותם כבר ויודע מה הם אוהבים.
פורסם על ידי