המדריך ליזם המתחיל

המדריך ליזם המתחיל

יש לך רעיון פורץ גבולות? את לא יכולה לראות משהו בלי לחשוב על איך לשפר אותו? אתם רוצים לעשות כסף אבל גם לחולל תוך כדי כך שינוי מהותי וחשוב בעולם או לפחות בסביבה שלכם? אם תחברו את כל זה יחד, תקבלו בסיס טוב להפוך ליזמים. אבל כדי להגשים, צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות.

רעיון גולמי חייב פיתוח

יכול להיות שיש לכם ידע טכנולוגי מסוים ויכול להיות שלא. מה שבטוח הוא שאף אחד לא יכול להתקדם לבד לאורך זמן. ברגע שיש לכם רעיון גולמי, אתם צריכים להבין איך לפתח אותו. סביר להניח שאם תיקחו ייעוץ טכנולוגי מהאנשים הנכונים, תבינו די מהר האם הרעיון הזה באמת ישים שצריך להמשיך לעשות חושבים. חבל להשקיע זמן ומשאבים אם הטכנולוגיה לא מתקרבת לבשלות או שאולי יש טכנולוגיה כזאת שכבר רשמו עליה פטנט.

למצוא את השותפים הנכונים

על מנת להגשים מטרה, בעיקר בתחום הטכנולוגי, נחוץ צוות. לא כדאי להתפשר על איכות האנשים שאתם רוצים לעבוד איתם. עדיף לבחור אנשים טובים אבל גם כאלה שיאתגרו אתכם. אנשים שישאלו שאלות ויקשו אחד על השני בקטע טוב. אותם וויכוחים וסיעור מוחות שנעשים בדרך להגשמת הרעיון הם אלה שמניעים את הפיתוחים הכי גדולים כיום.

פטנטים ורישום

ברגע שרעיון מתקדם לקראת פיתוח, חייבים לרשום את הפטנט או הפטנטים שישמרו על הקניין הרוחני. אם אתם שואפים להות יזמי נדל"ן, למשל, זה בסדר גמור אבל סביר להניח שלא תצטרכו לרשום פטנט (לעומת זאת, לרשום נכסים בטאבו – בהחלט כן). אבל יזמים שפונים לכיוון טכנולוגי או תעשייתי צריכים לדעת שאם הכיוון צפוי להיות רווחי, חיקויים והעתקות מהווים סכנה ממשית. בעזרת משרדי פטנטים ניתן לבדוק האם ישנם פטנטים דומים. לאחר מכן כדאי לרשום את הפטנטים הן בזירה המקומית והן בזירה הבין לאומית.

לא זזים בלי משקיעים

אפילו יזמים מנוסים, שכבר עברו דבר או שניים בחיים ואפילו רשמו אקזיטים, לא מקדימים יוזמות חדשות ללא מימון. בדרך להפיכת רעיון למציאות, צריך לשפוך הרבה מאוד כסף. אפילו סטארט אפ בנקודת הזמן הראשונית לא יתקדם בלי מימון. גיוס משקיעים יכול להיעשות בשלל דרכים. ניתן לפנות לבנקים להשקעות, להיעזר בגיוס המונים, לפנות לרשימות משקיעים, לגייס אנג'לים או להצטרף לחממה טכנולוגית. אם הפיתוח ימשיך להתרומם, קרנות הון סיכון יסכימו להזרים כסף גדול. חשוב – לכל מפגש משקיעים צריכים להגיע מוכנים. אך יש לנהוג זהירות ולא לחשוף פרטים חסויים מדי לפני שחותמים על הסכמים (כדי שלא יגנבו לכם את הרעיון או את הבסיס שלו).

היו מוכנים לעבוד קשה

לסיום, היו מוכנים לכך שכיזמים לא יהיו לכם שעות עבודה מסודרות. אתם צפויים לעבוד קשה הרבה לפני שתוכלו לקצור את הפירות. אם תצליחו, תיהנו מסיפוק ותגמול חומרי משמעותי.

המאמר נכתב באדיבות יוזמה טק, בית תוכנה למיקור חוץ הייטק באוקראינה https://yozmatech.com

פורסם על ידי