המדריך המלא למציאת מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד

המדריך המלא למציאת מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד

האם ידעתם שעד לפני מספר שנים, רק אחוז קטן מכבדי השמיעה בארץ השתמשו במכשירי שמיעה? הסיבה שרבים דוחים רכישה של מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד נעוצה בקושי להודות בנכות, הקושי שבתהליך ההסתגלות למכשירי השמיעה, ובהרבה מאוד מקרים גם המחיר הוא פרמטר שלעתים מביא רבים לוותר על האפשרות לשפר את איכות חייהם.

בעקבות פעילות מבורכת ביותר של ארגוני החרשים בישראל, משרד הבריאות הרחיב את הסיוע לכבדי השמיעה, וכיום כבדי שמיעה יוכלו לקבל סיוע כספי לרכישת מכשירי שמיעה בכל כמה שנים.

כל מה שרציתם לדעת על מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד

תשמחו לדעת שקיימים מספר סוגים של מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד מהם ניתן להתנסות ולבחור בסופו של דבר את מכשיר השמיעה הנוח והמתאים לכם ביותר:

  • מכשיר שמיעה פנימי – ימוקם במלואו בפנים תעלת האוזן.
  • מכשיר שמיעה פנימי וחיצוני – חלק ממנו ימוקם בתעלת האוזן וחלקו מחוצה לה.
  • מכשיר שמיעה לכל האוזן – ימלא את רוב השטח הפנימי של האוזן.
  • מכשיר שמיעה מאחורי האוזן – ימוקם מאחורי האוזן ואינו ייראה מלפנים. הטכנולוגיה המתקדמת אפשרה ייצור של מכשירים קטנטנים שכמעט ואינם בולטים לעין.
  • מכשיר שמיעה אפרכסת – ימוקם בחלק הפנימי התחתון של האוזן החיצונית.

חשוב מאוד לזכור שאת מכשיר השמיעה לא בוחרים לבד! יש לפנות למכון מקצועי לבדיקות אוזניים, ולהיעזר באיש מקצוע שיוכל לעקוב אחר התהליך ולסייע לכם בבחירת מכשיר השמיעה המתאים ביותר למצבכם האישי, לרמת כבדות השמיעה שלכם ולהעדפותיכם האישיות.

איך בוחרים מכשיר שמיעה שיתאים לנו?

מכשירי שמיעה שונים נועדו לסייע במצבים שונים, כך שחשוב מאוד להתאים מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד לכל אדם ובעיית השמיעה הספציפית שלו. המטרה היא להתאים מכשיר שמיעה שיסייע לחדד את השמיעה ועם כמה שפחות תופעות לוואי והפרעות. החברות העוסקות בייצור מכשירי השמיעה מקפידות לייצר מכשירים למטרות ספציפיות, לדוגמא; ישנם מכשירי שמיעה בעלי מיקרופון שמטרתו להגביר את הצליל מהכיוון אליו פונה המשתמש, ועוד.

מכשירי שמיעה מומלצים במיוחד יש להתאים על פי המצב הפיזיולוגי של כבד השמיעה ובהתאם לסביבה הפרטית שלו. לדוגמא, במידה והאדם עובד במקום רועש והומה אדם מומלץ לבחור במכשיר בעל יכולת לסנן רעשי רקע. לצד המצב הפיזיולוגי, יש משקל גם להעדפה האישית של כבד השמיעה. חשבו האם אתם מעדיפים שלא יראו את מכשיר השמיעה? האם נוח לכם יותר להרכיב אותו בתוך האוזן או מאחוריה? לא משנה מה תעדיפו, את כל תהליך בחירת מכשיר השמיעה יש לבצע בליווי של איש מקצוע שיוכל לקרוא ולהבין את תוצאות בדיקת השמיעה שעברתם, וביחד עם ההעדפות והצרכים האישיים שלכם להמליץ על מכשירי השמיעה הטובים ביותר למצבכם הפרטי. מובן שתוכלו להתנסות במכשירים שונים עד שתמצאו את המכשיר המתאים לכם ביותר.

פורסם על ידי