המדריך המלא לכתרים בשיניים

המדריך המלא לכתרים בשיניים

השיניים הם כרטיס הביקור שלנו ומשפיעות באופן דרמטי על המראה החיצוני והדימוי העצמי שלנו. שיניים עקומות, ריקבון מתמשך, דלקות חוזרות הגורמות לדימומים ואדמומיות מודגשת, רווחים עמוקים או גוון צהוב דהוי עשויים להעיב על המראה ולפגוע בביטחון ובכל אופן – להוריד את החיוך מהפנים.
הבשורות הטובות הן שלא חייבים להמשיך להסתובב עם הפנים שמוטות או עם פה סגור. יש היום הרבה מה לעשות כדי להחזיר את החיוך…
אחת הדרכים לטפל בשיניים היא באמצעות תהליכי שיקום הפה, שתלים דנטאליים והגנה על השיניים באמצעים שונים. אלמנט שמעורב בפרוצדורות דנטאליות רבות, במיוחד של שיקום הפה, הוא הכתר – כיסוי לשיניים (יש הקוראים לו "כובע לשן"), שתפקידו לשמש כשכבת הגנה נוספת לשן והוא שימושי במגוון סיטואציות רפואיות. למשל, כשיש רווח גדול בין השיניים או כשהשיניים זקוקות לגשר, הן שחוקות או סדוקות או בוצע טיפול שורש. כמו כן, משתמשים בכתרים לייצוב שיניים כאשר השן זקוקה למילוי, כשמעוניינים לשפר את המראה של השן המצהיבה או לשחזר שיניים שחוקות ולהעניק להן מראה מחודש בתפקוד מיטבי.

ליהנות משיניים יפות לאורך זמן

קיימות דרכים שונות להתאמת והרכבת כתרים בשיניים, כאשר נלקחות מידות מדויקות והכתר מועבר לייצור בהתאמה אישית למטופל במעבדה ולאחר מכן, מולבש הכתר בדרך מקצועית על גבי השן על מנת לשמור עליה לאורך זמן. כאשר הכתר עשוי מחומר איכותי ומורכב במקצועיות הוא לא מפריע לתפקוד היומיומי של הפה ואפשר ללעוס כרגיל והכתר אינו מורגש בפה אלא הופך לחלק אינטגרלי ממנו. כתרים איכותיים יכולים להחזיק, אם המטופל שומר על היגיינת הפה וכולי, למשך 15-20 שנה. ברגע שיש כתר המהווה תחליף לשן סדוקה או שחוקה, המטופל נהנה מאיכות חיים גבוהה של שן שהוא לא יכול היה להשתמש בה בעבר היות והיא איבדה מהפונקציונאליות שלה עם השנים.

מראה טבעי – תפקוד מיטבי

נהוג להבחין בין כתרים זמניים לכתרים קבועים, כאשר כתר זמני הוא כתר שנועד לתמוך בשן עד שתסתיים הפרוצדורה או הכתר הקבוע יהיה מוכן. את הכתר הקבוע מכינים בהתאמה אישית לפציינט לאחר מדידות מדויקות והתייחסות לאוטונומיה של הפה וכמובן רווחים בין שיניים. כתר איכותי ואסתטי תורם לאסתטיקה של השיניים כאשר המגמה היום היא להשתמש בכתרים בגוון הטבעי של השן כך שלא יבלטו אלא יתמזגו בהרמוניה בפה. כמו כן, הכתר מאפשר לעיסה פשוטה יותר כולל של מזונות קשים ומספקת הגנה לשיניים שבורות או סדוקות. הכתר הוא סוג של עוגן וגם אמצעי הגנה ואסתטיקה בפני עצמו. דהיינו: יש להם יתרונות רבים כאשר הם לוקחים חלק בלתי נפרד מהליכים משקמים וכן מסייעים בשיניים עקומות וסדוקות.

אל תתפשרו על מקצועיות ואיכות

כיום ניתן למצוא מבחר רחב של כתרים מחומרים שונים מנירוסטה ועד זירקוניה, אחד החומרים הבולטים של העת האחרונה בשל העמידות הייחודית שלה והמראה הטבעי שלה. כאשר מדובר בכתר זמני חלות על המטופל הגבלות שונות כמו לעיסת מסטיק או חשיפה למזג אוויר קיצוני, אך כאשר מורכב הכתר הקבוע לרוב אין מגבלות וכאמור, המטופל יכול ליהנות מתפקוד מלא ורגיל. באופן טבעי, ככל שמתבגרים כך השיניים נחלשות ונסדקות וזקוקות לתהליכי שיקום ובמיוחד לנוכחות של כתרים. עם זאת, יש צעירים רבים וביניהם גם ילדים שזקוקים לכתרים בעיקר בשל פגיעה פיזית או בעיות משמעותיות בשיניים. חשוב מאוד לפנות מראש לקליניקה מובילה בתחומה המציע מגוון טיפולים לרבות כתרים לשיניים בסטנדרט גבוה תוך ליווי של המטופל עד הרכבת הכתרים והשגת התוצאות המבוקשות.

פורסם על ידי