הלוואות לעסקים: מאיפה מומלץ לקחת?

הלוואות לעסקים: מאיפה מומלץ לקחת?

ווירוס הקורונה נכנס לחיינו בצורה מפתיעה וללא אזהרה מוקדמת, וגרם לפגיעה משמעותית בכלכלה ובעסקים רבים. הפגיעה הזו נגרמת בעיקר מהסגרים החוזרים והנשנים, ומההגבלות השונות שהוטלו על עסקים. עצם קיום מדיניות הסגרים היא מעט שנויה במחלוקת, אך אין מחלוקת על כך שהם גורמים לנזקים כבדים לבעלי עסקים בכל התחומים ומכל הארץ.

מכיוון שנוצר משבר כלכלי, בעלי עסקים רבים נאלצים לקחת הלוואות כדי להחזיק את העסק או את המשפחה שלהם. כאשר מחפשים לקחת הלוואה, דבר שלעתים הוא מחויב המציאות, חשוב לקחת אותה מהמקור הנכון. עבור מרבית בעלי העסקים, המקור הטוב ביותר לקחת ממנו הלוואה הוא הבנק שלהם.

הסכנות שבהלוואה ממקורות חוץ-בנקאיים

קיימים לא מעט גורמים פרטיים וחברות שמציעים הלוואה חוץ בנקאית. הדבר לעתים נשמע מפתה, אך כאשר יורדים לרזולוציה גבוהה יותר, מגלים לא פעם שמדובר בהלוואות עם ריבית גבוהה מאוד ועם תנאי החזר נוקשים. בנוסף לכך, הלוואה שלוקחים מגורם פרטי מלווה בלא מעט סכנות. אין זה סוד שבישראל עומדים לא מעט גורמים עברייניים מאחורי שוק ההלוואות החוץ בנקאיות. מדובר בגורמים שלקיחת הלוואה מהם עלולה להוביל לתוצאות קשות מאוד ובלתי נעימות, במידה ומתחילים להיות קשיים בהחזרה של ההלוואה. זוהי הסיבה המרכזית לכך שכאשר כבר לוקחים הלוואה, עדיף לקחת אותה מהבנק.

הלוואה לעסקים לוקחים מהבנק שלכם

בזמן תקופת הקורונה, גם הבנקים הבינו שהם צריכים להיות מעט גמישים יותר במתן הלוואות לעסקים. לא תמיד בקשת ההלוואה מאושרת, והדבר תלוי בלא מעט גורמים, אך במידה והבנק שלכם מאשר את ההלוואה, מדובר בצורה הבטוחה והאמינה ביותר ללוות כסף.

הלוואה מהבנק מעניקה ביטחון רב יותר, וכך אתם יכולים להיות בטוחים שהמקור של הכסף הוא בטוח, ושלא תגררו למקומות בעיתיים ומאיימים, גם אם יהיה קושי מסוים בהחזרת הכסף. מרבית הבנקים בישראל מאפשרים כיום לקחת הלוואה לעסקים בתנאים נוחים יותר, ומגלים הבנה רבה יותר לסיטואציה שבה נמצאים בעלי עסקים רבים. בנוסף לכך, כאשר לווים כסף מהבנק, תמיד ישנה כתובת ברורה שניתן לדבר איתה ולהתייעץ עימה, והדבר לא צריך להיות מלווה בחששות כבדים.

מה חשוב לדעת כאשר לוקחים הלוואה?

באופן עקרוני, תמיד עדיף לנסות שלא לקחת הלוואה חדשה, אם הדבר אינו הכרחי. אם כבר הגעתם למצב שבו העסק שלכם זקוק להלוואה כדי להמשיך ולהתקיים, חשוב לשמור על כמה כללים. ראשית, חשוב לפנות קודם כל לבנק שלכם, ולבקש ממנו את ההלוואה. שנית, חשוב לבקש סכום שיענה על הצורך שלכם, אך יהיה נמוך ככל האפשר. ככל שגובה ההלוואה שאתם מבקשים יהיה נמוך יותר, כך יהיה קל יותר להחזיר אותה בבוא העת.

הכלל האחרון הוא שחשוב להבין בדיוק מהם התנאים של ההלוואה, ולנסות להכין תכנית עסקית שכוללת את ההחזר החודשי שתדרשו לתת בכל חודש בחזרה. רק כך ניתן להבטיח שההלוואה אכן תעזור, ולא תסבך אתכם ללא צורך.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי