הכול על משכנתא חוץ בנקאית

הכול על משכנתא חוץ בנקאית

אתם רוצים לקנות נכס, אבל אין לכם את הכסף הדרוש. זה נורמלי, ולגמרי רגיל בישראל, ובהרבה מדינות בעולם. לצורך רכישת נכס, בין אם זה בית מגורים או דירה להשקעה, הבנקים, בעידוד המדינה, מעניקים משכנתאות, כלומר הלוואות שנועדו במיוחד לצורך זה. אבל מה לעשות, לפעמים אתם לא יכולים לקבל משכנתא מהבנק. לצורך זה יש כלים פיננסיים אחרים, כמו קבלת משכנתא חוץ בנקאית.

המשכנתא החוץ בנקאית היא פיתרון להמוני ישראלים, אשר מוצאים את עצמם במלכודת. הם רוצים לקנות את הנכס שלהם, ומשהו ברגולציה הבנקאית פשוט לא מאפשר להם.

המשכנתא הטובה עבורכם

משכנתא חוץ בנקאית או בנקאית, לא משנה, מה תקחו, אתם בסופו של דבר צריכים לעבור תהליך של התאמה. התאמת המשכנתא הנכונה עבורכם לא מתחילה ומסתיימת בסכום אותו אתם מבקשים. ישנם כמה וכמה תנאים שיש לקחת בחשבון, בעיקר כאשר מבינים כי אי-עמידה בתשלומי המשכנתא תגרור קנסות, עד כדי מכירת הדירה לכיסוי המשכנתא.

ישנם כל מיני מסלולים למשכנתא, ואת תצטרכו לבחור מהמלאי, תוך קבלת ייעוץ מקצועי, איזה מסלול באיזו משכנתא:

  • הלוואת בלון
  • משכנתא צמודה למדד עם ריבית קבועה או עם ריבית משתנה
  • משכנתא על בסיס שפיצר (ריבית קבועה ללא הצמדה, ועם החזר חודשי קבוע)
  • הלוואות "גרייס" – בהן למשך תקופת הגרייס תשלמו רק את הריבית, בלי הקרן

לא רק המסלול, אלא שילוב המסלולים הנכון על חלקי המשכנתא הנכונים ייצור עבורכם בסיס בריא ויציב לעמידה בתשלומים. חלק זה במשכנתא, כלומר הפרישה הנכונה במסלול הנכון, הוא ההבדל הגדול בין משכנתא שנלקחה במחשבה תחילה לבין משכנתא שתלחיץ אתכם עד כדי חרדה למשל העשר, עשרים או שלושים השנים הקרובות.

למה נותנים לכם משכנתא מחוץ לבנק?

האינטרס של חברות להעניק לכם משכנתא חוץ בנקאית הוא מובן מאליו – הרווח. הבנקים הם גופים מוסדיים גדולים הפועלים בכפוף לתקנות נוקשות במיוחד. גופים פיננסיים פרטיים וקטנים יותר יכולים לתת לכם משכנתאות, או פשוט הלוואה לצורך רכישת דירה, ללא התקנות הללו, אלא תחת תקנות אחרות.

הגמישות הזו מאפשרת לגופים הללו, ויש כמה וכמה כאלו בישראל, להלוות לכם כסף שהבנקים היו רוצים, והם לא יכולים. ממש כמו הבנקים, גם גופים מלווים אלו מבצעים מחקר עומק ובונים לכם פרופיל כדי לדעת מה תהיה יכולת ההחזר שלכם, והאם תעמדו בהחזרים. אך הם פחות בסכנה, שכן, ממש כמו הבנק – ממשכנים את הנכס שלכם.

ההבדל הגדול אם כך הוא המגבלות של הבנקים עקב הפיקוח של המדינה, וגופים אלו יכולים לקחת את הסיכון שכן במקרה הגרוע ביותר, ממש כמו הבנק, הם יוכלו למכור את הנכס ולקבל בחזרה את הכסף שלהם, קרן וריבית כאחד. לכן משכנתאות חוץ בנקאיות מהוות פיתרון מצוין למסורבי משכנתא, ולכאלו שכבר יש להם משכנתא ומחפשים לקחת משכנתא שניה.

פורסם על ידי