הכול על התקנת מושב נוסף על אופניים חשמליים

הכול על התקנת מושב נוסף על אופניים חשמליים

כסא נוסף מסייע לרוכבים רבים

להבדיל מרכישת מכונית שבה ניתן להסיע מספר נוסעים נוספים, הרי שלגבי אופניים חשמליים הרעיון הוא שהם ישמשו רוכב אחד שיוכל ליהנות מניידות רבה תוך שהוא נמנע מפקקים במרכזי ערים ויכול להגיע בכל שעה של היממה לחבריו, לבני משפחתו ולכל אדם או מקום אחרים. אך אין הדבר אומר שאי אפשר להרכיב מישהו על האופניים.

זאת כמובן בהתאם למותר בחוק, ותוך שימת דגש רבה על כך שהדבר יכול להיעשות רק עם התקנת כיסא נוסף שיתאים בצורה מושלמת למטרה. היום אפשר למצוא בלא מעט מקומות כיסאות שונים אותם ניתן להוסיף לאופניים כדי שניתן יהיה להרכיב ילדים למשל בצורה בטוחה, ולראות כיצד הרכיבה ממשיכה להיות הן נוחה וכמובן בטוחה בכל דקה שלה.

הכיסא שמולבש על ה"רמה"

מוט ה"רמה" של האופניים מוכר לוותיקים שבינינו מהזמנים שבהם הרכבנו חבר או חברה כשרצינו ללכת יחד עם מישהו למקומות שונים. היום, במקום להרכיב על ה"רמה", אפשר פשוט להתקין כיסא שמתאים לשם כך. מדובר על כיסא שהוא אינו נייד, מאחר והוא מצריך התקנה בסיוע של כלי עבודה. כך, ניתן להסתמך על יציבות ובטיחות ברגע שמחליטים להרכיב מישהו במשקל שמותר לפי החוק.

יש כאלו שידאגו מכך שתוספת כיסא תמנע שימוש נוח באופניים דווקא ברגע שבו לא רוכבים עליהם. כלומר, לעתים החשש נובע מסרבול מסוים או אי אפשרות לגבי קיפול הכלי. אם כן, חשוב לדעת שאין בעיה לקפל את האופניים אם מוסיפים נכון את הכיסא. מה שיותר חשוב זה לדאוג לבדוק מדי פעם את חוזקו של החיבור כדי להבין האם צריך לחזק מעת לעת את הברגים שמחברים המושב ל"רמה".

כיסא קדמי שמותקן על הכידון

בלא מעט מקומות אנו יכולים לראות הורים שמסיעים את ילדיהם לגן עם אופניים שממונעות בצורה חשמלית. זאת בזכות כך שעל אופניים חשמליים ניתן להתקין גם כיסא קדמי שמציג יתרונות מסוימים על פני זה שמותקן על ה"רמה" או זה שמותקן מאחור. גם כאן יש לשים לב למשקל המותר של המורכב, ולשים לב מדי פעם לתקינות החיבור כדי למנוע סיכונים מיותרים.

כיסא קדמי מותקן גם הוא באמצעות כלי עבודה מתאימים, ואין להקל בכך ראש ולנסות לעשות כל מיני קיצורי דרך או פשרות. אחד היתרונות החשובים של כיסא קדמי על אופניים חשמליים הוא זה שמציג את האפשרות לראות כל הזמן את מי שמרכיבים. במיוחד כשאנו מדברים על הורה שמסיע את בנו או בתו הקטנים לגן, הרי שאין חשוב מכך שהוא יכול להיות ערני כל הזמן למצבם.

כיסא אחורי עבור מי שצריך כזה

אפשרות שלישית שמוכרת גם היא ללא מעט רוכבים לגבי התקנת כיסא נוסף מדברת על החלק האחורי של האופניים. מה שהיינו מכנים בעבר כ"סבל" של האופניים, הופך להיות גם הוא מקום שבו אפשר לחבר כיסא בפשטות רבה. זאת מאחר ושפע האביזרים שנמכרים היום לרוכבי אופניים חשמליים מציג היום גם כיסא אחורי שניתן לחברו ללא עבודה מורכבת או כלי עבודה מיוחדים.

כיסא כזה מציג נוחות רבה וגם ביטחון בזכות כך שהוא יכול להגיע גם עם חגורת בטיחות מתאימה. כך, בהתאם למשקל הנשיאה המותר שלו, ובהתאם לזהירות שבה רוכבים על האופניים, ניתן להרכיב מישהו נוסף. אם כן, נראה כי היום כל מי שרוצה שיהיה איתו מישהו נוסף בנסיעה או מי שצריך להסיע מישהו למקום מסוים, יכול לעשות זאת ללא קושי רב כשמכירים את סוגי הכיסאות הנ"ל.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי