הטכנולוגיה שמאחורי צילום פנים צנרת

הטכנולוגיה שמאחורי צילום פנים צנרת

תחום האינסטלציה, ובאופן כללי תחומי תחזוקת הבית, נחשבים לתחומים אפורים וככאלו הם לא זוכים לתהילה ולתשומת לב במרבית הימים. התדמית שיש למי שלא עוסק בתחום על מה שמתנהל שם היא של עולם עבודה מיושן, אף על פי שבפועל משתמשים כיום בעולם האינסטלציה בטכנולוגיה מתקדמת שהיא ממש היי-טק. אז בואו ונראה כיצד כל זה מתחבר לפעולה לא סקסית בעליל כמו צילום פנים צנרת.

מה זה אומר צילום פנים צנרת ולמה בחרנו דווקא בדוגמה זו

יכול להיות שהיינו יכולים לבחור נקודת פתיחה אחרת למאמר על טכנולוגיה ואינסטלציה, אך הבחירה להתמקד דווקא בצילום פנים צנרת מאפשרת לנו להבין בצורה מעמיקה איך אפשר להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת לבצע פעולות מכאניות ומשעממות. נפגשנו לשיחה עם יוני קוזי, הלוא הוא יוני אינסטלטור, ושמענו ממנו על המכשור המתקדם שמשמש אותו בעבודתו.

"ממש כמו העורקים והוורידים שבגופנו, כך גם הצנרת בבית שלנו דואגת לכך שכל הנוזלים יעברו ממקום למקום בצורה חלקה" מסביר בציוריות יוני אינסטלטור על תפקודה של הצנרת בבית, "ברגע שיש סתימה או חור בצנרת, הבעיות מתחילות לצוף. האתגר המרכזי בטיפול בצנרת הוא שכדי להבין מה מקור הבעיה המדויק, אנחנו חייבים לחשוף את הצנרת ובימים עברו זה היה כרוך בהוצאה של כל המרצפות ושבירה של קירות. אבל היום יש לנו עזרים ייעודיים לצילום פנים צנרת שבאמצעותם אנחנו לא צריכים לעשות אפילו הרס מינימלי".

"המכשור שיש לנו כיום בשביל לבצע עבודות של צילום פנים צנרת מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות שלא היו זמינות פעם. בניגוד לתחומים אחרים באינסטלציה שצורת העבודה המודרנית שלהם היא התפתחות ישירה של צורות העבודה המסורתיות, צילום צנרות ומערכות ביוב כפי שאנו מבצעים אותו כיום לא היה מתאפשר והיינו נאלצים להמשיך ולשבור הכול כדי לזהות את מקור הבעיה".

אילו מכשירים וטכנולוגיה משמשים אותנו לצילום פנים צנרת

צריך לעשות הפרדה בין המכשור שיש לנו לזיהוי נזילות ואיתור רטיבות, לבין המכשור שיש לנו לצילום פנים צנרת. אומנם במקרים מסוימים, בעיקר כאשר אנחנו יודעים כי יש בעיה בצנרת, נבצע סריקות עם המכשור הרלוונטי מתוך המבנה אך בחלק אחר מהמקרים נדרש לבצע צילום פנים צנרת גם כשאין בעיה ואז ניגש ישירות לעבודה.

ביקשנו מיוני אינסטלטור שיפרט מעט על המכשירים השונים שבהם הוא משתמש:

  • מצלמה אופטית – "המכשיר הנפוץ ביותר שאני משתמש בו הוא כנראה המצלמה האופטית. מדובר על סיב אופטי ארוך שבקצהו יש מצלמת 360 מעלות שמשדרת ישירות למוניטור. מעמדת המוניטור יש לי גישה באמצעות ג'ויסטיק להזיז את המצלמה ולאבחן את מקור הבעיה. המצלמה האופטית היא רק כלי אחד לצילום פנים צנרת ובמקרים מורכבים במיוחד אשתמש במכשור מתקדם יותר".
  • רובוט צילום – "רובוט הצילום הוא כבר ממש גאדג'ט שיצא מסרט מדע בדיוני. מדובר על רובוט שרכוב על גלגלים וממותקנת בתוכו מצלמה. מעבר לכך שהמצלמה המדוברת מספקת גם תמונה תלת ממדית, הרובוט מסוגל לטפל בבעיות בזמן האמת וכך אפשר לא רק לזהות את הבעיה אלא ממש לפתור אותה במקום".
  • פאצ'ינג וליינר – "הפאצ'ינג והליינר הם לא בדיוק טכנולוגיות כי אם פתרונות לטיפול בצנרת, אך הם מיושמים באמצעות מכשור מתקדם. במקרים שיש לנו חורים בצנרת ואנחנו רוצים לסתום אותם בלי להרוס את המבנה, אנחנו צריכים לפתור את הבעיה מתוך הצנרת. הפאצ'ינג והליינר נבדלים זה מזה בכך שהפאצ' מודבק על ידי בלון שרובוט הצילום מנפח במיקום המדויק כדי לסתום את החור. והליינר הוא פשוט שרוול שמוחדר אל תוך הצנרת וכך אפשר לטפל בחורים מרובים".

כמו שאפשר לראות מפירוט המכשירים המיועדים לצילום צנרות, מדובר על תחום שממשיך להתחדש וכנראה שבעתיד נצטרך להיפגש עם יוני שוב כדי לדבר על מכשור מתקדם עוד יותר. לבינתיים אנחנו רוצים להודות לו על השיחה ובאותה הזדמנות גם להזכיר כי במדור הצרכנות שלנו תוכלו למצוא עוד המון שיחות עם מומחים ממגוון עצום של נושאים.

לחדשות החמות ביותר בתחום העסקים והכלכלה, או למאמרים ומדריכים ייעודיים מפי המוחות המבריקים והמעניינים ביותר במשק, היכנסו וקראו או צרו איתנו קשר ובקשו נושאים ספציפיים שעוד לא דיברנו עליהם.

פורסם על ידי