החופשה שאחרי החגים – 3 יעדים שלא תרצו לפספס

החופשה שאחרי החגים – 3 יעדים שלא תרצו לפספס

אחרי החזרה לשגרה מחופשות ראש השנה וסוכות, זה בדיוק הזמן המושלם…

…לעוד חופשה?

תקופת החגים הממושכת אומנם כבר חלפה, אך זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מאיזו חופשת בזק במקומות מהממים ברחבי העולם. בדיוק בגלל זה, רצינו לספר לכם על 3 יעדים פופולריים ושווים במיוחד, שיעשו לכם חשק לעלות על מטוס עוד הלילה.

יעד מספר 1: מקסיקו

אם אתם חובבי היסטוריה, תרבות, טבע, אדריכלות וחופים, מקסיקו היא יעד החופשה המושלם עבורכם. במדינה הצפון אמריקאית, תוכלו להתפעל מאתרי ארכיאולוגיה נדירים, להתרשם מארכיטקטורה בסגנון קולוניאלי, לרבוץ בחופים המדהימים ביופיים ועוד.

הנה כמה מקומות במקסיקו, שאתם פשוט מוכרחים להגיע אליהם:

טיאוטיהואקאן (Teotihuacan) – טיאוטיהואקאן הוא אתר ארכיאולוגי, בין החשובים במקסיקו, הממוקם מצפון למזרח מקסיקו-סיטי במרחק של כחמישים קילומטרים. משמעות שמו של האתר הוא "מקום יצירתם של האלים". הוא נבנה בערך בין המאות הראשונה לשביעית לספירה, והוא שימש את האימפריה האצטקית כעיר פולחן לאלים. בטיאוקיהואקאן תוכלו למצוא את "פירמידת השמש", הנחשבת לפירמידה השלישית בגודלה בעולם. המקום נחשב לאתר מורשת עולמית, לאחר שהוענק לו תואר זה ע"י ארגון אונסק"ו בשנת 1987.

המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה במקסיקו סיטי – במוזיאון האנתרופולוגיה של מקסיקו סיטי, תוכלו לראות מיצגים נדירים העוסקים בתרבויות המאיה והאצטקים. בין היתר, מוצגת אבן השוקלת 25 טונות עם חריטה של לוח השנה האצטקי.

סן כריסטובל דה לאס קאסאס – סן כריסטובל דה לאס קאסאס, זו עיר הממוקמת בגובה של 2100 מטרים מעל פני הים במדינת צ'אפס. היא בנוייה בסגנון ארכיטקטוני ספרדי-קולוניאלי ובמקור היא בעלת שורשים אינדיאניים. במקום חיים למעלה משלושים שבטים שונים, צאצאים ישירים לבני תרבות המאיה העתיקה. בסן כריסטובל תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים, רכיבה על סוסים ומשווקים מגוונים הכוללים עבודות יד לרכישה של בני השבטים.

יעד מספר 2: לונדון

בירת הממלכה הבריטית (ושל להקת הביטלס המופלאה) היא אחד המקומות העשירים באתרי תיירות מגוונים. החל מנקודות תצפית, מוזיאונים, פארקי שעשועים ועוד, לונדון מציעה המון אטרקציות שמתאימות לכול אחד ובכל זמן.

ריכזנו עבורכם את האתרים הכי אטרקטיביים, שאתם פשוט מוכרחים לסמן בצ'ק ליסט הלונדוני:

בניין הפרלמנט וה"ביג בן" – בניין הפרלמנט (או הכנסת האנגלית אם תרצו), ידוע גם כארמון ווסטמיניסטר (Westminster's Palace) בו שוכן בית הלורדים הבריטי. הבניין כולל גם את שעון ה"ביג בן" המפורסם, שהוא סמל מובהק  של העיר לונדון. במקום מתקיימים סיורי תיירות ייעודיים, וניתן לבקר בו בתקופות בהן הפרלמנט נמצא בימי פגרה (בימי שבת אגב, ניתן לבקר בבניין לאורך כל השנה).

מגדל לונדון (Tower of London) – מדובר במבצר עתיק בן כ-900 שנים, אשר שימש את השלטונות האנגליים לצרכים שונים. בין היתר, המגדל כלל חדרי מגורים, שימש למאסר מתנגדי ממלכה ואף בוצעו בו הוצאות להורג של בעלי תפקידים רמים. במקום תוכלו ליהנות מסיור מודרך ומגוון, הכולל תערוכת שריונות אבירים, תערוכת אסירים וצפייה באוסף "תכשיטי הכתר" המפורסם של מלכי אנגליה. בנוסף, תוכלו לחזות בשחזור חדרי הארמון הבינימיים, בהם חיו שליטי אנגליה באותם ימים.

גשר המגדל (Tower Bridge) – גשר המגדל, הידוע גם כ-"גשר המגדל הויקטוריאני", הוא סמל מובהק נוסף של העיר לונדון. אורכו הוא 60 מטר והוא נשען על 2 מגדלים, המתנשאים כל אחד לגובה של 43 מטר. מבחינה ארכיטקטונית, זהו מבנה מרשים במיוחד, המקושט במגוון צבעים ועיטורים לכל אורכו. פרט למראה הגשר המיוחד, הוא מציע נוף פנורמי משגע על מרכז העיר לונדון אל מעל לנהר התמזה. אנחנו ממליצים במיוחד על "תערוכת הגשר" (Tower Bridge Exhibition), המציגה את סיפורו ההיסטורי ואת האופן בו הוא פועל.

יעד מספר 3: תאילנד

אם תמיד חשבתם שחופשה בתאילנד היא חופים ומסיבות אל תוך הלילה, אתם לא טעיתם..

מה שכן, זה רחוק מלהיות הכול. בתאילנד תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של אטרקציות, פעילויות תרבות, מסעדות ועוד.

והנה כמה המלצות שלנו, לאטרקציות הכי שוות בתאילנד:

המקדש הלבן – המקדש הלבן (Wat Rona Khun), הוא אחד מאתרי התרבות החשובים של תאילנד. הוא נבנה על ידי האמן צלראמצאי קוסטיפפט, המשתייך לדת הבודהיזם. מדובר במקדש מהמם ביופיו, העטור כולו בצבע לבן-כסוף. במקום תוכלו להתפעל ממגוון יצירות האומנות – החל מציורי הקיר, הפסלים והגשר עם האגם המלאכותי. זו הזדמנות מצוינת ומומלצת, לנשום תרבות מיוחדת במינה.

טיפוס צוקים בריילי ביץ' – לכל חובבי האקסטרים שביניכם, טיפוס הצוקים בריילי ביץ' (Railay Beach), הוא האטרקציה המושלמת בשבילכם. מדובר בחוף נדיר ביופיו אשר נמצא במחוז קראבי, והוא מאוד פופולארי בקרב זוגות. ריילי ביץ' זכה בתואר "המקום המוביל לטיפוס צוקים בדרום-מזרח אסיה".  הוא כולל למעלה מ- 700 מסלולי טיפוס ברמות קושי משתנות, וכל זה על רקע הנופים עוצרי הנשימה. ניתן להשתמש בציוד טיפוס פרטי או לשכור ציוד במקום כולל הדרכה צמודה.

שוק סוף השבוע – שוק סוף השבוע (Chatuchak Market) הממוקם בבנגקוק, הוא אחת מאטרקציות התיירות הפופולאריות ביותר בתאילנד. באופן אירוני, למרות שמו, השוק פעיל בכול ימות השבוע והוא מציע מגוון עצום של מוצרים: בגדים, אביזרים נלווים, ספרים, ענתיקות, רהיטים ומוצרים לבית, אומנות ועוד. אם יתחשק לכם על הדרך קצת לעצור ולהתפנק, תוכלו למצוא במקום גם דוכני אוכל עם מאכלים בטעמים מופלאים.

רוצים המלצות נוספות? פנו למומחי התיירות של דיזנהאוז: 1-700-700-133

פורסם על ידי