הוצאת דרכון של מדינה נוספת – כמה זה מורכב כיום בשביל ישראלים?

הוצאת דרכון של מדינה נוספת – כמה זה מורכב כיום בשביל ישראלים?

אין כל רע בדרכון הישראלי, אבל מאוד נחמד כאשר ניתן להיות במקביל להיות גם בעלי דרכון של מדינה נוספת. במשך הרבה מאוד שנים, קבלת דרכון של מדינה נוספת היה דבר מסובך ומורכב עבור אזרח ישראלי. כיום, יש מדינות מסוימות אשר מציעות דרך יחסית קלה, לקבל אזרחות.

אף אחד לא אוהב לפספס הזדמנויות

ישראלים אוהבים מאוד הזדמנויות ושונאים מאוד להרגיש פראיירים. אך הזדמנויות לא מגלים אך ורק על מדפי חנויות הבגדים או בחנויות המקוונות למכירת מוצרי חשמל מוזלים. כיום, ישנה הזדמנות לקבל אזרחות של מדינה מרכזית באירופה, במיוחד עבור ישראלים. אנו מדברים על הוצאת דרכון פורטוגלי. נסביר מדוע זהו תהליך יחסית לא מורכב וגם, מה הדרכון הזה מעניק.

מרבית מדינות העולם, בפרט המדינות המפותחות, נוקטים במדיניות די נוקשה של הגירה. אנו לא מדברים על תופעת המהגרים הלא חוקיים, אשר הפכה לבעיה עולמית אלא על האפשרות להפוך לאזרחים חוקיים במדינות שונות. בארצות הברית, למשל, בקנדה או בגרמניה, אפשר לקבל אזרחות רק לאחר תהליך ארוך שכולל הגשת בקשה, הוכחת היכולת לתרום למשק המקומי (למשל בזכות משלוח יד או כישורים מיוחדים). יש מדינות שבהן ניתן לקבל אזרחות בתמורה להשקעה של מאות אלפי דולרים או יורו בהקמת עסק מקומי. אך לעומת זאת, הוצאת דרכון פורטוגלי עבור ישראלים נעשית בצורה אחרת. יש מסלול ייחודי לישראלים, שהופך את העניין לפחות מורכב.

רוצים את הישראלים בפורטוגל

בפורטוגל, החליטו להקל על ישראלים להפוך לאזרחי המדינה מכמה סיבות. ראשית, ישנם ישראלים אשר משפחותיהם גורשו מפורטוגל בערך בתקופת גירוש ספרד. בפורטוגל החליטו לתקן את הטעות ההיסטורית ולקבל בחזרה את היהודים. ללא ספק, הוצאת דרכון פורטוגלי בדרך הזאת מהווה מסלול יותר פשוט לעומת מסלולים אחרים.

חשוב לציין שהפורטוגלים מודעים היטב לכך כי הישראלים יכולים להועיל למדינה זו כאזרחים ולכן החליטו להקל גם בדברים נוספים. לעומת אחרים, מי שיוכל להוכיח כי המשפחה הייתה בין היהודים המגורשים יוכל להיקלט כאזרח ללא שום מבחן וללא שום סייגים. בניגוד לממשלת ספרד, ממשלת פורטוגל לא דורשת מהישראלים מבחן ידע בפורטוגזית. הוכחתם שאתם מצאצאי המגורים? זה הכל. אתם זכאים לקבלת אזרחות.

אגב, חשוב לציין כי פורטוגל לא מחייבת את היהודים לשהות בפורטוגל. מי שקיבל אזרחות, שהיא למעשה אזרחות אירופאית לכל דבר, חופשי לעשות כרצונו. אפשר להמשיך להתגורר בישראל אך להגיע לפורטוגל או לכל מדינה באירופה לצורך טיול או לעשיית עסקים. אפשר בכל רגע נתון לעבור למדינה אירופאית, לצורך מגורים, עבודה, קניית בית למגורים או להשקעה.

איך לקדם את קבלת הדרכון

על מנת לקדם את קבלת הדרכון יש צורך להגיש בקשה מנומקת לאזרחות. הדרך הנכונה לעשות זאת הינה להיעזר באנשי מקצוע אשר מקיימים קשרים קבועים עם הרשויות במדינה. עורכי דין ישראלים, שכבר דאגו לאזרחות ללקוחות קודמים יוכלו לעזור בכך גם לכם. הם ימלאו עבורכם את הטפסים ויסייעו לכם להשיג את האישורים שיכולים להשפיע על קבלת ההחלטה, האם תהיו זכאים לאזרחות – כן או לא.

חשוב לציין כי ההליך והפרוצדורה לוקחים בסביבות שנתיים. זאת בשל עומס הבקשות לקבלת אזרחות. מי שמנסה להגיש בקשה בעצמו עלול לבצע טעויות מיותרות שימנעו את קבלת האזרחות. חשוב למלא נכונה את הבקשה שכן גם טעות שולית עלולה להביא לפסילת הבקשה או לקבלת דרישה לתיקונים והשלמות. בינתיים, עד שמגיעים לעורך הדין, כבר מומלץ לחפש מסמכים שהגיעו מההורים, תעודות לידה, תעודות עליה, כתובה וכיוצא באלה. מרבית הזכאים הינם יוצאי עדות המזרח.

פורסם על ידי