ההטבות של דרכון אמריקאי

ההטבות של דרכון אמריקאי

כל מי שגדל על סרטים הוליוודיים בילדותו חולם על דרכון אמריקאי, ואי אפשר להאשים אותו. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מציעה מגוון רחב של הטבות לכל מי שמחזיק בדרכון כזה, ועל כן לא לחינם אנשים רבים רוצים להתברג לארצות הברית. אבל גם מי שאין ברשותו דרכון אמריקאי יכול ליהנות מביקור במדינות שמעבר לים באמצעות ויזה לארה"ב.

כל היתרונות של הדרכון האמריקאי שכדאי להכיר

בין אם יש לכם דרכון אמריקאי ובין אם אתם צריכים לחדש אותו, אלה כל ההטבות שאתם זוכים להן כשיש לכם דרכון כזה:

  • נכנסים חופשי לארצות הברית – כל מי שיש ברשותו דרכון אמריקאי לא צריך ויזה לארה"ב. הוא יכול להיכנס למדינה ללא כל ביורוקרטיה. ישראלים רבים מנצלים את הדרכון האמריקאי למטרות שונות דוגמת נסיעת עסקים, ביקור קרובי משפחה או טיול מהנה אחרי הצבא או בחופשת הסמסטר.
  • אזרחות המועברת מדור לדור – אחד הדברים הטובים יותר בדרכון אמריקאי הוא שאזרחות אמריקאית מועברת בהחלט לילדים. אם בני הזוג הם אזרחים אמריקאיים ואחד מהם לפחות התגורר בארה"ב במשך תקופה, הילדים מקבלים אזרחות כזו אף הם. במקרים מסוימים אף קיימת אפשרות להחזרי מס לילדים. התנאים לקבלת החזרי מס הם: גיל הילדים מתחת ל-17, לילד עצמו יש אזרחות אמריקאית, הכנסתם של ההורים אינה עולה על 2,500 דולרים.
  • זכות בחירה – כאזרחי ארצות הברית יש לכם זכות להצביע בבחירות לנשיאות בכל 4 שנים, וכך להשפיע על יחסי ישראל-ארצות הברית.
  • קבלת סיוע במהלך הלימודים – בעלי דרכון אמריקאי זכאים להחזרי מס וסיוע, במידה ותבחרו ללמוד בארצות הברית. אז אם התקבלתם להרווארד או שתמיד חלמתם ללמוד קולנוע במדינה שהביאה לעולם את הוליווד, זה הזמן להירשם ללימודים מעבר לים וגם לקבל סיוע כלכלי.

מחדשים את הדרכון האמריקאי

ראינו את שפע ההטבות שיכול להביא לנו דרכון אמריקאי. על כן, כדאי בהחלט לחדש את הדרכון האמריקאי במידת הצורך. חידוש דרכון אמריקאי נערך בדרך כלל בתום תקופה של 10 שנים מאז שחודש הדרכון הקודם. החידוש עצמו כולל תהליך ביורוקרטי, כך שלא כדאי לדחות את הפעולה הזו עד לרגע האחרון. על מנת לחדש את הדרכון, יש צורך למלא טופס מיוחד הנקרא DS-11. בטופס זה עליכם לציין פרטים אישיים כמו שם, עיסוק, מצב משפחתי, מקום עבודה וכדומה. חשוב לשים לב לכך שאת הטופס יש צורך למלא באנגלית בלבד. לאחר מילוי הטפסים יהיה צורך להגיע לראיון בשגרירות ירושלים או תל אביב.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי