הדפסה תלת מימדית לדור חדש

הדפסה תלת מימדית לדור חדש

הדפסה תלת מימדית היא תחום שרק נולד, חלקנו שמענו עליה בכתבה מסויימת, חלקנו לא יודעים מה זה אומר, ורק למעטים מאוד מאיתנו יש אחת כזו בבית.
אבל מה זה בכלל הדפסה תלת מימדית ומה אפשר להפיק ממנה?

ובכן, הדפסה תלת מימדית היא טכנולוגיית ייצור שבאמצעותה ניתן לייצר "יש מאין" או לפחות הכי קרוב שנגיע לשם בזמן הקרוב.
הרעיון הוא די פשוט – בניגוד למדפסות הנייר השטוחות שכולנו מכירים שמדפיסות על דף, בהדפסה תלת מימדית אותה מכונה מדפיסה מודל לגובה באמצעות שכבות שכבות.

הטכנולוגייה הזו לוקחת לצערנו לא מעט זמן, אבל מפיקה תוצאות שבהחלט שווה לחכות להן.
כך לדוגמא ניתן לראות מנורת ירח שהיא טרנד שהתפתח באמצעות טכנולוגיית התלת מימד ומשווקת בעולם המתנות.
הרעיון הוא שאנחנו מטעינים את המדפסת במחסניות של חומר כמו פלסטיק קשיח (PLA) או ABS וכמובן ישנם חומרים נוספים, והמדפסת "מושכת" את החומר, מחממת אותו בראש ההדפסה בטמפרטורה של כמה מאות מעלות ומזליפה את החומר על החלק העליון של המודל בכך שהיא בונה את השכבה הבאה, ומקררת אותו במהירות כדי שיתקשה ולא יאבד את צורתו.

מה שניתן להפיק באמצעות הדפסה תלת מימדית היא כנראה הכל וניתן לראות את הטכנולוגיה הזו מופיעה במקומות שונים בתעשיה העולמית.
לדוגמא בעולם התעופה, מייצרים חלקים קטנים שאחראים לפעילות תקינה של המטוס בטכנולוגיית הדפסה תלת מימדית כפי שניתן לראות גם במדינה שלנו במפעלי התעשייה האווירית שמחזיקים מכונות תלת מימד לייצור החלקים האלו.

בנוסף, בתחום הרפואה ישנם ניסויים שנעשים ברגעים אלו ליצירת איברים אמיתיים של בני אדם כדי לבצע נסיונות לקידום הרפואה ולהביא לפריצות דרך בעולם.
נסו לדמיין אדם שצריך לבצע לו השתלת כבד, ובמקום לחפש תורם מייצרים לו אחד חדש בהזמנה אישית. נשמע קצת בדיוני, אבל במחשבה שנייה גם האייפונים נשמעו כך לפני 20 שנה.

בעולם הנשק, כבר בנו מודלים לייצור של רובים בהדפסה תלת מימדית. אנחנו עדים לכך מהתופעה שצצה בארצות הברית שבה אנשים פרטיים קנו מדפסות תלת מימד ביתיות והדפיסו מודל של רובה אמיתי שהוא נשק לכל דבר ועניין, אומנם קצת בעייתי אבל בהחלט מעיד על העוצמות של ההדפסות האלו.

בעולם הבנייה, בסין כבר מייצרים בתי מגורים של ממש באמצעות הדפסה תלת מימדית.
אומנם בגלל הרגולציות בישראל יקח לא מעט זמן עד שהנושא ייכנס לתוקף, אבל הוא כבר בהחלט חי ובועט.
עם השנים המדפסות לאט לאט משנות את צורתן, וכיום לכל אחד יש את האפשרות לקנות מדפסת ביתית שבה יוכל להשתמש ולייצר לו מודלים משל עצמו.
אומנם הנושא מצריך מאיתנו לא מעט ידע בנושא, שכן כל הדפסה עלולה לקחת שעות ארוכות עד מספר ימים ולכן כל טעות בהדפסה יכולה לעלות לנו בזמן יקר.

פורסם על ידי