הביטוח לרכב יקר? כך תקבלו את המחירים האטרקטיביים ביותר

הביטוח לרכב יקר? כך תקבלו את המחירים האטרקטיביים ביותר

ההוצאות בגין תשלומי הביטוח לרכב, הכוללות את ביטוח החובה ואת הביטוח המקיף, מגיעות בדרך כלל לגובה של אלפי שקלים בשנה. ככל שהרכב חדש ויקר יותר, כך ההוצאות בגינו עלולות לשבור שיאים חדשים. עם זאת, חשוב לדעת שיש גם כמה וכמה דרכים לחסוך בביטוח הרכב. בשורות הבאות ננתח את הנושא בצורה יסודית ונצביע על כמה מהדרכים הללו. מהו ביטוח הרכב ולמה בכלל צריך אותו? מה בין ביטוח חובה לבין ביטוח מקיף? מה זה ביטוח עצמי ומהו ביטוח צד ג'? כיצד ניתן לחסוך בעלויות הביטוח? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך.

ביטוח רכב – מי צריך אותו ולמה

ביטוח הרכב הוא למעשה האמצעי המגן הן על בעלי הרכב מצד אחד והן על מי שנפגע מהרכב המבוטח מצד שני. בעלי הרכב והנוסעים בו מוגנים מבחינה ביטוחית, בעיקר באמצעות ביטוח החובה. מטרתו של הביטוח הזה היא לכסות נזקי גוף שנגרמו לנהג ולנוסעים ברכב. מנגד, ביטוח החובה מגן גם על אלה שנפגעו מהרכב, בין אם נהג הרכב היה אשם בתאונה ובין אם לאו. מדובר בעיקר על פגיעות פיזיות עם כל המשתמע מהן – טיפולים רפואיים, אשפוז ואפילו פיצויים בגין נכות או מוות  שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים שבה היה מעורב הרכב המבוטח.

בנוסף לביטוח החובה, נהוג בדרך כלל גם לרכוש פוליסת ביטוח מקיף. הביטוח המקיף, בניגוד לביטוח החובה, נועד לכסות נזקים שנגרמו לרכב על ידי רכב אחר, או לחילופין נזקי רכוש שהרכב המבוטח גרם לרכבים אחרים או לרכוש השייך לאדם אחר. לדוגמה – הבעלים של רכב המבוטח בביטוח מקיף ונכנס בטעות לתוך גינה של אדם פרטי וגרם לה נזק, לא יצטרך לשלם מכיסו את עלויות התיקון שלה ומי שיישא בהוצאות הוא הביטוח. עם זאת, בעל הרכב שגרם לתאונה ישלם, ככל הנראה, תעריף גבוה יותר עבור הביטוח בשנה הבאה. למעשה, כל בעל רכב צריך את שני סוגי הביטוח. עם זאת, יש מקרים שבהם בעלי רכב ישן וזול שעלול להפוך בכל רגע לגרוטאה, ישלמו בדרך כלל רק ביטוח צד שלישי – ביטוח המכסה מפני נזקים שהם עצמם גרמו. רכב זול וישן הוא בדרך כלל רכב שאין טעם לבטח אותו – אלא אם כן מדובר ברכב אספנות. רכישת ביטוח צד ג' בלבד עשויה לחסוך כמה מאות שקלים בכל שנה.

איך לחסוך בעלויות הביטוח לרכב

באופן כללי, הדרך הטובה ביותר לחסוך בעלויות ביטוח רכב היא לערוך השוואת מחירים לפני רכישת הפוליסה. ואולם גם השוואת המחירים צריכה להתבצע בצורה מושכלת. ראשית, המבוטח חייב לבחור את כל האלמנטים הרצויים לו בביטוח ולהשוות בין כל ההצעות הנוגעות לאותם אלמנטים. לא חכמה להשוות מחירים, אם לא יודעים מלכתחילה מה כלול בביטוח. בדרך כלל יש רשימה בסיסית של אלמנטים הכלולים בביטוח המקיף. אלמנטים נוספים הם תיקוני שמשות, אפשרות להזמין גרר או קבלת רכב חלופי במקרה של תקלה. בנוסף, יש את נושא ביטול ההשתתפות העצמית, שגם הוא משפיע על מחיר הפוליסה.

מלבד הדברים שצוינו לעיל, יש אלמנטים נוספים המשפיעים על גובה הפרמיה. עם האלמנטים כאמור ניתן לכלול את סוג הרכב, שנתון הרכב וכן העדר תאונות בשנים האחרונות. בנוסף העובדה שכל הנהגים ברכב אינם נחשבים נהגים צעירים עשויה לסייע בהוזלת המחיר.

השוואת מחירים: אחד היתרונות הגדולים של האינטרנט טמון בעובדה שניתן לבצע ברשת השוואת מחירים מהירה וקלה בין חברות, תוך קביעת אמות מידה ברורות להשוואה. חשוב לבצע השוואה כזאת, גם אם אין כוונה לרכוש פוליסה באופן מיידי. זאת, על מנת להגיע מוכנים למשא ומתן עם החברה שבה אתם אכן מתכוונים לבטח את הרכב שלכם.

ביטוח חלקי: ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת רכישת פוליסת ביטוח חלקית, המוזילה משמעותית את העלויות. כך למשל, מי שיש ברשותו רכב פרטי ורכב מהעבודה, יכול להוזיל משמעותית את העלויות עבור הרכב הפרטי, שבו הוא משתמש הרבה פחות. בנוסף, מי שאחד המבוטחים ברכב שלו הוא נהג צעיר יכול להוזיל את עלויות הביטוח באמצעות רכישת פוליסה הכוללת אך ורק את הימים שבהם הילד מגיע הביתה מהצבא.

הגדרה נכונה של הצרכים, סקר שוק איכותי ומהימן וכן בחירת חברת ביטוח המתמחה בסוג הרכב שלכם, מאפשרות להוזיל באופן משמעותי את תשלומי הביטוח ולחסוך אלפי שקלים לאורך השנים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי