האם כדאי לקנות אוכל רטוב או יבש לחתול?

האם כדאי לקנות אוכל רטוב או יבש לחתול?

בחירת מזון לחתולים היא חלק בלתי נפרד מגידול החתול ולאוכל השפעה על התפקוד והבריאות של החתול. ההתאמה התזונתית מתבצעת על פי מגוון פרמטרים כגון שלב בחיים, רגישויות ואורח חיים כאשר גם המחיר והמותג הם פקטורים שיש לקחת בחשבון.
בשוק המזון לחתולים קיים אוכל רטוב ואוכל יבש לחתולים ורבים מתלבטים איזה סוג מזון הוא הנכון והטוב ביותר עבור החתול שלהם. לפניכם השוואה בין סוגי המזון ושיקולים רלבנטיים בבחירת הסוג האולטימטיבי:

מהם ההבדלים בין הסוג היבש לרטוב?

אוכל רטוב הוא אוכל המגיע באריזות שימורים. מצד אחד, האריזה עצמה היא בעלת חיי מדף ארוכים ומצד שני, מרגע הפתיחה יש לשמור אותו לרוב בקירור ולזמן קצר בלבד.

אוכל רטוב מגיע במרקמים כמו מוס או ג'ל וקל יותר ללעיסה. היתרון הבולט הוא שמזון מסוג זה מכיל נוזלים בכמות גבוהה ומתאים לחתולים בסכנת התייבשות או לחתולים שסובלים מאובדן שיניים או ממחלות כמו מחלת כליות. לרוב אוכל רטוב נחשב יעיל יותר למניעת בעיות בדרכי השתן, עצירות.

אין להשאיר מזון רטוב בחוץ על אחת כמה וכמה בטמפרטורות גבוהות למעלה משעה, זאת למניעת היווצרות חיידקים. במקרים רבים משתמשים במזון רטוב כפינוק לחתול.

לעומת זאת, מזון יבש הוא בעל תכולת לחות נמוכה ולכן יש גם חיי מדף ארוכים יותר לאחר הפתיחה וגם העלות שלו ביחס לכמות אטרקטיבית יותר והוא נחשב כאופציה חסכונית במיוחד.

ניתן להשאיר אוכל יבש בחוץ למשך זמן ארוך יחסית והוא נתפס יעיל במקרים רבים להפחתת היווצרות אבנית או הצטברות פלאק, אך הוא עשוי להיות קשה יותר ללעיסה לחתולים מבוגרים או לכאלה הסובלים מבעיות דנטאליות.

לרוב אוכל יבש מכיל יותר קלוריות מאוכל רטוב ובמיוחד יותר פחמימות כך שמצד אחד הוא מספק אנרגיה במהירות ומצד שני, אוכל מסוג זה יכול להוביל למצב של השמנה. אוכל רטוב גם כולל יותר חלבונים מהחי ממזון יבש.

פעמים רבות האוכל הרטוב מתעכל בקלות יותר ביחס לאוכל היבש ויש המועשרים בויטמינים ומינרלים להשגת ערך תזונתי גבוה במיוחד כהשלמה תזונתית לאוכל היבש כמו למשל, מזון המועשר באומגה 3 ופרוטאין ואפשר לבחור על פי הצרכים מזון בעל אחוז שומן נמוך למניעת השמנה של החתול, פרוביוטיקה לתפקוד תקין של מערכת העיכול, נוגדי חמצון חזקים לחיזוק המערכת החיסונית ועוד.
בכל מקרה, שני הסוגים מגיעים בשלל טעמים: במארזים של אוכל יבש ניתן למצוא אוכל על בסיס בקר, עוף, אורז, סלמון ובמעדני האוכל הרטוב במתכונת שימורים מזון בטעם מוס עם עוף והודו, בקר וכבד בבישול ייחודי.

שילובים בין יבש לרטוב לתזונה מאוזנת ומלאה

ברוב המקרים ההמלצה הרווחת היא לשלב אוכל לחתולים רטוב ויבש על מנת שהחתול יקבל את הרכיבים התזונתיים החשובים כולל נוזלים, אך כמובן יש לבחון מהי ההעדפה של החתול ולהיות ערים גם לשינויים בהתנהגות של החתול המצריכים אולי ביקור אצל הוטרינר.
בסיטואציות בריאותיות מסוימות תידרש העלאת הכמות של אוכל רטוב בהשוואה ליבש או להפך על פי המלצות הוטרינר. לעיתים אפילו יומלץ לערבב בכל ארוחה בין אוכל יבש ורטוב וכן החתול ייהנה משני הסוגים בו זמנית בכל אחת מהארוחות לאורך היום.

כך או כך, חשוב לשמור על שגרת האכלה, כמויות וגיוון תוך התייחסות להתאמה אישית לפי שלב בחיים, משקל וצרכים בריאותיים ייחודיים. אל תוותרו על איכות ובחנו באיזה מותג מדובר ומהם הרכיבים התזונתיים המצוינים על גבי האריזה הן בבחירת אוכל רטוב והן בבחירת אוכל יבש. לחתול שלכם מגיע את הטוב ביותר!

פורסם על ידי