דירות נופש שהוסבו מבתי מלון – מה הסיפור של זה?

דירות נופש שהוסבו מבתי מלון – מה הסיפור של זה?

האם ניתן לצאת לטיול בחו"ל? האם תיירים מבקרים בארץ? אם התשובה היא לא, כנראה שבזמן קריאת השורות הללו, אנשים עדיין מדברים על קורונה. "קורונה עשתה כך, עשתה כך, אשמה בכך ובכך" וכיוצא בזה. ייתכן שהם אומרים "שבגלל הקורונה, אין בתי מלון ותיירות". אך מהי הקורונה? לכולם יש דעה משל עצמם. האמת היא, שהסיבה שבתי מלון מארחים כבעבר, היא כי התיירות לא ממשיכה כבעבר. וזו דרך יותר פשוטה, כנה וקונקרטית להגיד את זה.

ועכשיו, כשאנחנו רואים את זה – איך בתי מלון יכולים להמשיך את פעולתם, כשתיירות לא נוזלת לפתחי שעריהם? זוהי שאלה מצוינת, וכתבה זו תסקר את אחד הפתרונות שהתגלו. מעברו השני של המתרס, מה לגבי האנשים שרוצים לבקר במלונות, שרוצים לנפוש?

ובכן, ביכולתם להשכיר דירה לטובת האירוע, ואפילו לרכוש אחת במקום הנופש המיועד. ואפילו… לרכוש/לשכור אחת, בתוך בית מלון. על מה מדובר?

ובכן, אם בתי מלון רוצים להמשיך לפעול… ואנשים רוצים לנפוש… ובתי מלון רואים שזה יותר כלכלי עבורם להשכיר את דירות הנופש מאשר להפעיל מלון בתנאים כבעבר, אפשר שהרעיון הנבון יהיה להמיר את חדרי המלון, יחד עם שירותי המלון – לסוג מסוים של דירת נופש להשכרה. כך שאפשר להגיע לדירה, דירה "רגילה" כביכול, הנמצאת בתוך מלון, ולהשכיר אותה לתקופת זמן מסוימת.

איך זה שונה מדירות בחדר מלון רגיל?

ראשית כל, עקב כך שמדובר בדירת נופש ולא בדירת מלון, ניתן להזמין כמה אנשים שרוצים לחדר, מבלי שזה ישפיע על משהו מהתמחור של החדר, כמו גם אנחנו לא בהכרח צריכים לכלול את זה בשיח עם המלון שנית כל, מדובר על בופה, או שירות עצמי. בית המלון מעמיד לשירותנו שלל שירותים, אך הם לא כלולים בחבילת האירוח. אנחנו בוחרים מה מתוכם לבחור, ומתי – והעלות כמובן, בהתאם.

כך שזה מאוד אפשרי, שאם לדוגמה אנחנו לוקחים חדר במלון חמישה כוכבים, בהיותו מוסב לדירת נופש – שירות החדרים, ניקיון החדרים, הכנת הארוחות, וכיוצא בזה – יהיה באחריות הנופשים. ואם זה משהו שמרגיש נכון ומתאים, הרי זה מבורך.

באופן כללי, דירות נופש נהנות מהיתרון שיש למלונות, כיוון שהן במקרה זה – הוסבו מתוך בית מלון. ועל כן יכולות להיות במקומות מרכזיים, הומי פעילויות, ועל כן אפשר לצאת משם ולראות עולם, במהלך הנופש. אם כי, אם נוסעים לנופש כדי לחפש שקט "ולבד", ייתכן שזו לא הכתובת, אלא אם כן יכולים למצוא אותו גם בלב תנועת אדם.

רמת האירוח יכולה להיות שונה מדירות נופש לדירות נופש – תלוי מאיזה מלון הוסבו, אם בכלל. אם מדובר במלון של חמישה כוכבים, סביר שהיא תהא גבוהה, אם כי כדאי כמובן לבדוק על פני להניח.

כך שדירת נופש, שהוסבה מבית מלון, יכולה לאפשר רמת אירוח גבוהה, קרבה למרכזים תיירותיים ותרבותיים, בתקציב מועט יותר, מאשר אם כל ההרפתקה הזאת הייתה מתרחשת במסגרת אירוח קלאסי בבית מלון. נכון הדבר, במיוחד אם רוצים לשהות זמן מה, במקום מסוים. אם לדוגמה רוצים לשהות ולנפוש במשך שבועות וחודשים במקום מסוים, ייתכן שדירת נופש היא בדיוק הדבר – לא רק בגלל שהבדלי המחיר בין דירות נופש לחדרי מלון יכולים להיות מובחנים, אלא כיוון שדירות נופש יכולות לאפשר מידה רבה יותר של עצמאות. ואולי זו איכות רצויה למטייל הנופש.

יתרה מכך, עקב כך שיש עצמאות רבה מהרגיל בדירות נופש, מאשר בחדרי מלון – לאף אחד אחר לא אמורה להיות גישה, ולא אמור להיכנס כדי לנקות את החדר, להחליף את המצעים, להחליף את הסבונים במקלחת ושלל דברים נחמדים אחרים. זה קצת כמו לעבור לדירה פרטית, לאחר שבילינו שנים רבות בבית של ההורים – אמנם לא מנקים ומבשלים לנו, אך יש לנו מרחב פרטי משלנו.

באופן כללי, דירות נופש שהוסבו מבתי מלון מאפשרות:

  • פרטיות
  • רמת אירוח גבוהה
  • קרבה למרכזי תרבות
  • הוזלת עלויות משמעותית

נשמח לסייע בהינתן שאלות.

פורסם על ידי