דיור מוגן – תהליך המעבר

דיור מוגן – תהליך המעבר

בכל פעולה שאנו מבצעים במהלך החיים יש יתרונות וחסרונות. למעשה אין מצב נטול חסרונות, אך לעיתים היתרונות הינם רבים מאוד וניתן להתעלם מהחסרונות שמהווים חלק קטן מהחבילה. דיור מוגן הוא צורת המגורים האיכותית ביותר שקיימת כיום ככל שמדובר על אוכלוסיית הגיל השלישי.  רבים מבצעים את המעבר לדיור מוגן על דעת עצמם וזאת הודות ליתרונות הרבים אשר הם יודעים שהם יהיו זכאים להם.

קשיי המעבר

מעבר לדיור מוגן ברוך יתרונות, אך עבור האוכלוסייה המבוגרת מדובר לא אחת בקושיים רגשיים ופיסיים. אומרים שהפחד גובר עם הגיל, ואכן מבוגרים רבים חוששים לעבור מביתם אל מקום בלתי מוכר, גם אם הם גרים בגפם ומרגישים בודדים ומוזנחים. מעבר לכך, לא אחת נתקלים המבוגרים בקשיים פיסיים אשר אינם מאפשרים להם לבצע את המעבר בכוחות עצמם. במקרה זה, הם זקוקים לעזרת יקיריהם.

היתרונות שבמעבר לדיור מוגן

למרות קשיי ההתאקלמות וההסתגלות למקום החדש שעלולים לחוות המבוגרים, מעבר לדיור מוגן יכול להיות אחת ההחלטות הנכונות ביותר עבורם. אלה כמה יתרונות מרכזיים שכדאי להכיר:

  • אחד היתרונות משמעותיים הינו השימוש החופשי במתקנים שונים שמספק המקום לדיירים. רבים עושים מנוי לחדר כושר או לבריכה העירונית ומוצאים כספים רבים לשם כך. במקרה זה המתקנים נמצאים במרחק שתי קומות וניתן להגיע אליהם בכל שעה משעות היממה.
  • מגורים בבית פרטי הינם לא תמיד בטוחים וישנן תאונות ביתיות רבות אשר עלולות להתרחש בין כותלי הבית. מגורים בדיור מוגן מציעים יחידת דיור נוחה ומרווחת שמאובטחת על ידי צוות מיומן. במקרה של נפילה או כל דבר אחר תמיד יהיה מי שיסייע לכם באופן מידי ויטפל בכם הן מהפן הרפואי והן מהפן החברתי.
  • תחושת ביטחון גם היא חשובה מאוד לבני הגיל השלישי. לעיתים מדובר על אנשים אשר גרים בגפם בבית ולא מרגישים בנוח בבדידותם. המתחמים של דיור מוגן ניחנים ברמת אבטחה גבוהה וסלקציה תמידית של אנשים שמגיעים למקום. לובי מסודר מבטיח גם את כניסתם של אנשים מורשים בלבד.
  • קרבה למוקד רפואי אשר מאויש 24/7 יכולה להרגיע כל אדם שיודע שהוא זקוק לטיפולים רפואיים שונים.

גרים במרכז הארץ?

הערים במרכז הארץ לא עושות חסד עם בני הגיל השלישי. הנסיעה בתחבורה ציבורית היא מסוכנת ולא נוחה, להסתובב ברחוב כבר לא ממש בטוח ומזג האוויר לא תמיד משתף פעולה עם התוכניות שלהם לצאת לסידורים או לביקור אצל הנכדים. דיור מוגן בשרון הינו פתרון מצוין שמסדיר את כל הנושא. ישנם באזור המרכז מספר מקומות מומלצים למגורים וכדאי לברר איזה מקום הכי מתאים לכם או ליקרים לכם.

אמנם קיימת סברה כי עדיף לגור בפריפריה שנחשבת משום מה לשקטה ושלווה יותר, ברם בחירה במקום מרוחק עשויה להכשיל את הקשר עם המשפחה ולגרום לה להמעיט בביקורים. מי שבוחר לעבור לגור בדיור מוגן, יוכל להישאר בסביבה הטבעית והמוכרת ולא לאבד קשר עם החברים והמשפחה שגרים באזור. אזור המרכז מכיל גם את בתי החולים המתקדמים ביותר וכך ניתן להבטיח טיפול מהיר ויעיל במקרה הצורך. חשוב לבדוק את כל פרטי החוזה שעליו תחתמו בדיור מוגן ורצוי לבצע את התהליך עם אדם שעליו אתם סומכים.

תמונה: שאטרסטוק

פורסם על ידי