דיור מוגן יוקרתי – כיצד הוא יכול לשפר את איכות החיים של אנשים מבוגרים

major boost

major boost

כפי שאנחנו יודעים, בין אם זה מניסיון אישי, בין אם זה מצפייה בהורים או בקרובי משפחה מבוגרים אחרים, ובין אם זה מהתקשורת וממקורות אחרים, חייהם של אנשים מבוגרים אינם הופכים להיות פשוטים וקלים יותר, אחרי שהילדים עוזבים את הבית והם עצמם יוצאים לפנסיה.

מעבר לעניין הטבעי של הגיל, הזיקנה, עם כל מה שהיא מביאה איתה, הרי שיש דברים אחרים שיכולים לפגוע באיכות החיים של אנשים מבוגרים. בראש ובראשונה הבדידות.

עצם זה שהילדים כבר לא בבית, לא תמיד הם מתגוררים קרוב אז גם לא ניתן לראות בכל יום את הנכדים, מאחר ובגיל מסוים כבר יוצאים לפנסיה, אז גם לא פוגשים חברים לעבודה כמו פעם, ובכלל כל הנושא של חברות בגיל הזה, מקבל משמעות אחרת, לא פשוטה, מאשר בגילאים אחרים. שלא נדבר על זה, שהרבה מאוד גברים או נשים, צריכים להתמודד עם מצב שהצד השני שלהם, בת או בן הזוג, נפטרו והם נשארו לבד בעולם.

לכן, הרבה מאוד מבוגרים, זוגות,אלמנים ואלמנות, רווקים, רווקות, גרושים וגרושות, בוחרים לעבור ולהתגורר במתחם דיור מוגן יוקרתי. שם הם יכולים, במובנים רבים, ליהנות מחיי חברה פעילים ולהפיג את הבדידות שלהם בצורות שונות, מעבר לכך, הם גם יכולים ליהנות במקום משלל אפשרויות שונות, משלל פעילויות וכן תמיכה של צוות רחב, שיעמוד לרשותם בכל עת ולכל עניין.

חשוב להדגיש, הרעיון של דיור מוגן יוקרתי לא מיועד בהכרח לאנשים סיעודיים או אנשים שאינם יכולים לתפקד באופן עצמאי. המקום מיועד לאנשים עצמאיים, אנשים פעילים, כאלה שיכולים לצאת לטיולים, ללכת לבריכה, לבלות בספרייה, להשתתף בחוגים ועוד. המתחם מספק להם מקום מגורים חלופי, בו הם יכולים ליהנות מאפשרות להתגורר במקום שיש בו עוד אנשים בני גילם, אנשים במצב דומה, וכך הם לא נשארים לבד. כל זה, בזמן שהם נהנים, כאמור, מתמיכה ועזרה של צוות רחב וגדול, 24/7. הכוונה לצוות אבטחה ושמירה, צוות רפואי, צוות ניקיון ועוד.

כיצד דיור מוגן יכול לשפר את איכות החיים

בראש ובראשונה, כפי שציינו, מתחם כמו דיור מוגן יכול לעזור במובן הזה, שכל מי שנכנס אליו, כל מי שמתגורר בו, לא נמצא לבד. אומנם הוא מתגורר לבד בדירה שלו, אך במקום מתגוררים עוד אנשים בני גילו, הרבה פעמים, מדובר על אנשים ממעמד כלכלי דומה, בעלי עניין בתחומים דומים ועוד. כלומר, יש מענה לבדידות.

שנית, המקום מספק אינספור אפשרויות שלא תמיד אפשר למצוא בחוץ, וגם אם כן, הם עולים הרבה יותר כסף. החל מחדר כושר, ספרייה, בריכה, וכלה בטיולים, הצגות וכדומה.

שלישית, המקום עצמו הוא יוקרתי, מתוכנן ומעוצב בצורה יפה. אלה דברים שיכולים לשפר את התחושה ואת איכות החיים.

צילום: www.pexels.com

פורסם על ידי