דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בתל אביב

תקופת הקורונה הדגישה בצורה את העובדה שכשיש סגר, ובכלל, כשיש הגבלות על המרחב והתנועה הציבורית – הראשונים להיפגע מכך הם הקשישים שחיים לבד. בידיוק בזמנים כאלה עולה שוב השאלה האם זה הזמן לסייע להורים שלנו או לסבא והסבתא שלנו עם מעבר למוסד של דיור מוגן.

הדבר הראשון שנרצה להסביר להם, זה שדיור מוגן הוא לא כמו "בית אבות" ואין צורך לדמיין את התמונות הקודרות של בתי אבות וזקנים חולים במסדרונות.

דיור מוגן הוא כמו בית מלון לאנשים בגיל הזהב, שאין להם יותר אחריות גדולה על הראש והם פשוט רוצים להינות מהחיים!

מוסדות דיור מוגן בתל אביב והמרכז

יש למעלה מעשרים מוסדות דיור מוגן בתל אביב והמרכז (כולל רמת גן-גבעתיים). תושבי המרכז הרגילים לחווית חיים שבה הכל קרוב ומרחק נסיעה לא יכולים להרשות לעצמם לשלוח את הוריהם למוסד שיהיה רחוק מביתם ויגרור נסיעה ארוכה בשביל לבקר אותם.

דיור מוגן מומלץ לאנשים מגיל 65 שרוצים להמשיך להינות מהחיים אבל רוצים להפסיק להיות נטל על משפחתיהם. ההחלטה לעבור היא קודם כל החלטה כלכלית מכיוון ודיור מוגן עולה כמה אלפי שקלים בכל חודש.

איכות החיים בדיור המוגן

דיור מוגן בראש ובראשונה מייצר תחושת ביטחון אצל המתגוררים בו. מחקרים מראים כי תחושת הביטחון האישי היא מהדברים החשובים ביותר לאנשים בגיל 65 ומעלה.

כשאדם מתגורר בדיור מוגן, הוא לא מרגיש שהוא במצב קשה ונתמך מכיוון וכל המסגרת השירותית של המקום מטרתה היא לגרום לו להרגיש ההיפך – לסייע לו להרגיש ביטחון אישי בעצמאות שלו וביכולת שלו לחיות בכבוד.

בישראל, יותר ויותר מוסדות דיור מוגן קמים ומציגים סטנדרטים ברמת בית מלון, ועם זאת – הן בגלל העליה בתוחלת החיים והן בגלל העליה בכמות בני הגיל השלישי. תחושת הביטחון או הצורך בתחושת הביטחון האישי היא הסיבה המרכזית בגללה עוברים אנשים להתגורר בדיור מוגן.

רבים מהקשישים מבלים את יומם בצפייה ארוכה בטלוויזיה, בכך, הם שוחקים את הכישורים החברתיים שלהם ובהמשך לכך אלה יכולים להידרדר גם ללקות פיזית או דיכאון נפשי. הדברים האלה מחמירים עם הגעתה של תקופת הקורונה בה עוד יותר מבעבר אין לקשישים פעילויות חברתיות, מרכזי היום סגורים ואסור להם להתנדב במקומות שהיו רגילים להתנדב בהם בגלל היותם בקבוצת סיכון.

ברוב מוסדות הדיור המוגן – הלובי הוא מרכז החיים השוקק, בו נפגשים, משוחחים, נתקלים בדיירים השונים בדרכם לפעילות זו או אחרת וכך הקשיש מקבל מעטפת שלימה שגורמת לו להרגיש שהוא חיי שוב.

בחלק מימות השבוע יש פעילויות משותפות, סרטים, הרצאות או ערבי נגינה ושירה בציבור – פעילויות שאולי בכלל אותו אדם לא היה רגיל ללכת אליהם גם לפני תקופת הקורונה.

המעבר לבית דיור מוגן יכול להיות מאוד משמעותי ולכן חשוב לבצע אותו בהדרגה. היוועצו עם יועצים המתמחים בנושאי הגיל השלישי ובדקו באינטרנט איזה פיתרון דיור מוגן יהיה גם מותאם ליקירכם, וגם יהיה בקרבה מספקת שתוכלו ללוות אותו בתהליך המעבר לשם.

פורסם על ידי