דגשים חשובים בהקמת אתר איקומרס

דגשים חשובים בהקמת אתר איקומרס

המצב הכלכלי הנוכחי מחייב לא מעט אנשים "לפתוח את הראש" ולמצוא מקורות הכנסה נוספים. אחד מהפתרונות הטובים ביותר עבור אנשים המעוניינים להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם או לממש את הפוטנציאל של העסק שלהם טוב יותר – הוא לפתוח חנות אינטרנטית (אתר איקומרס).

כאשר מקימים אתר כזה, יש כמה דגשים חשובים שצריך לשים אליהם לב. הקפדה על דגשים אלה יביאו להגדלת הסיכוי שהחנות תצליח ואכן תמשוך לקוחות ותניב הכנסה משמעותית. הדגשים מתייחסים לתהליך של בניית אתרים וגם לחוויית המשתמש של הלקוחות באתר.

באיזה מערכת ניהול משתמשים

אחד מהדברים החשובים ביותר להקמת אתר שקל לתפעל אותו הוא בחירת מערכת הניהול הנכונה. ישנן הרבה דרכים להקים כיום אתר – החל ממערכות לבנייה עצמית של אתרים ועד חברות גדולות שיגבו אלפים רבים של שקלים על הקמה של חנות אינטרנטית.

במקרה של אתר שמשמש כאתר איקומרס, כדאי לפנות לחברת פיתוח אתרים מקצועית, ולא לבנות לבד את האתר. חשוב לדאוג שהאתר ייבנה על מערכת ניהול ידידותית למשתמש ופתוחה (כמו וורדפרס, למשל). חשוב שבעל החנות יוכל במקרה הצורך לעדכן בעצמו מוצרים ומחירים בחנות שלו, ולא יהיה תלוי במתכנתים של האתר בכל פעם שהוא רוצה לעדכן את הקטלוג שלו.

מערכת ניהול ידידותית היא קודם כל נכס עבור בעל החנות. ככל שתפעול האתר יהיה פשוט ואינטואיטיבי יותר יהיה יותר קל לנהל את החנות.

אתר רספונסיבי ומעוצב היטב

חשוב מאוד שהאתר יהיה רספונסיבי לחלוטין, כלומר שיהיה מותאם בצורה מלאה לצפייה במובייל. לקוחות רבים יבחרו להשתמש במכשיר הטלפון החכם שלהם כדי לגלוש בחנות. לכן, האתר חייב להיות מותאם לצפייה בכל סוגי המסכים. אם לקוח פוטנציאלי ייתקל בבעיות שקשורות באופן הצפייה והניווט באתר, סביר להניח שהוא יתייאש ויעדיף לרכוש את המוצר במקום אחר.

בנוסף לכך, חשוב להשקיע בעיצוב של האתר. האתר צריך להיות גם יפה לעין וגם מושקע מבחינת חוויית המשתמש שהוא מספק. זה אומר שהניווט צריך להיות נוח וברור, שיהיה קל להגיע לכל מקום שרוצים באתר ושהפריטים למכירה יהיו מסודרים בצורה הגיונית וברורה.

ייעוץ של חברת UI מקצועית יכול לתרום מאוד על מנת להשיג מטרות אלו, וניתן לשלב אנשי מקצוע מתחום ה-UX/UI בתהליך הקמת האתר. אם האתר כבר נבנה, כדאי לקבל טיפים מקצועיים שישפרו את חוויית המשתמש באתר.

פתרונות תשלום וסליקה נוחים ויעילים

מאחר ואתר איקומרס הוא אתר שמבצעים בו תשלומים, חוויית הקנייה צריכה להיות קלה ונוחה. ראשית, יש לדאוג לכך שתוכל להתבצע סליקה באתר, ולא לשלוח את הלקוח לשלם בטלפון על המוצר שהוא רואה באתר. כדאי לדאוג לכך שיכובדו כל כרטיסי האשראי ורצוי לאפשר ללקוח לשלם גם באמצעות PayPal – צורת תשלום שרבים מעדיפים.

מבחינת חוויית הקנייה עצמה, יש לוודא כי ניתן לסמן מוצרים אהובים לקנייה מאוחרת יותר, שקל לעדכן את עגלת הקניות הווירטואלית ושניתן לבצע את הקנייה ללא שלבים ארוכים ומייגעים שלא לצורך בדרך.

לסיכום

הקמת אתר איקומרס היא דרך מצוינת להגדיל הכנסות מהעסק. האתר צריך להיות אטרקטיבי, נוח וברור. חשוב לדאוג לנושא חוויית המשתמש ולהשקיע תשומת לב רבה בעניין זה.

התקופה הנוכחית מהווה הזדמנות עבור בעלי עסקים רבים שעד היום היו פעילים רק ב"אופליין" לעבור לפעילות ברשת. לאחר ששלב ההקמה של האתר מושלם, תחזוקה של אתר איקומרס שכזה היא די פשוטה. הדבר מומלץ לכל מי יש לו מוצרים שהוא משווק, במיוחד בתקופה זו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי