גלו את השיטה למציאת משכנתא בתנאים נוחים

גלו את השיטה למציאת משכנתא בתנאים נוחים

אתם זוג צעיר והינכם מתכננים לרכוש דירה. ברור לכם שהתהליך שאתם עומדים לעבור הינו מורכב מאוד ואפילו קשה. מצד שני, אין ברירה ואינכם רוצים לגור בשכירות כל החיים, מה עוד שהכספים עבור השכירות פשוט מתאדים ולא תורמים לכם להתבססות הכלכלית. קיימים קשיים טכניים הקשורים במעבר עצמו אולם, אחד מהקשיים הרציניים הוא ההתמודדות עם הנושא הכספי. אין לכם את הסכום הרב הנדרש עבור רכישת דירה ממוצעת. מה שיש הם מעט חסכונות ואולי מעט עזרה מההורים משני הצדדים. אולי תופתעו לדעת שאינכם לבד בסיטואציה הזאת כמוכם יש רבים ולאו דווקא זוגות צעירים. אז איך ניתן לעבור את המכשול הזה?

קבלת משכנתא בתנאים נוחים

הפתרון לבעיה עובר דרך קבלת משכנתא מבנקים מסחריים או ממוסדות חוץ בנקאיים. הכלל הראשון שאמור לעמוד מול העיניים הוא בחירת המשכנתא האופטימאלית מבחינת כל התנאים והשיקולים. זה המקום בו יש צורך להיעזר בשירותי יועץ משכנתאות מנוסה. הוא מכיר את השוק לעומק ויודע להצביע על המוסד הנותן את המשכנתא הזולה ביותר בתנאים אטרקטיביים. כבר בפגישה הראשונה הוא ירצה ללמוד על הצרכים שלכם, ובעיקר, על גובה  הסכום הנדרש ויכולת ההחזר החודשית. ככלל, ניתן לקבל משכנתאות לשנים ארוכות ואפילו ל25 ויותר. ככל שהסכום גבוה, כן, הריבית תהיה גבוהה ולהיפך.

הצגת מספר אפשרויות הלוואה

לאחר קבלת כל הפרטים, ולאחר חיפוש מושקע, יציג היועץ בפניכם מספר חלופות עליהן הוא ממליץ. צריך לציין, כי כל בנק ומוסד פיננסי אחר קובע את תנאיו. אתם, מצידכם, חייבים לתכנן היטב את כל המהלך הפיננסי ובעיקר לוודא שתוכלו לעמוד בהחזרים השוטפים. משום כך, מומלץ לקחת מרווח ביטחון. היועץ יציג הלוואות גמישות שמשמעותן היא יכולת לסלק אותן בכל עת למחזרן, לגרור אותן לנכס הבא, להחזיר כספים נוספים בכל עת, לדחות תשלומים למספר חודשים מוגבל בהסכמת הבנק, בנוסף, אפשרות לקבלת הלוואת גישור בעיתות בהם המצב הכלכלי הופך לקשה וכדומה. כל אלו יספקו לכם גמישות רבה בהתנהלות מול הבנק במצבים שונים.

שירותיו הנוספים

תפקידי היועץ לא מסתיימים בייעוץ והוא יכול גם לבצע עבורכם פעולות נוספות  כולל ליווי עד לקבלתה, כמובן, אם תבקשו זאת ממנו. תהליך נטילת המשכנתא מורכב. הבנק ירצה לקבל לידו מסמכים שונים המעידים על מצבכם הכספי כמו: דפי עו"ש המספקים מידע על תזרים המזומנים. מסמכים נוספים הם תלושי שכר ואחרים המעידים על כושר ההשתכרות שלכם. הבנק יבקש גם הערכת שמאי לנכס אותו רוכשים. צריך לזכור, כי בכל מקרה אין הבנק רשאי על פי חוק לתת את מלוא הסכום. עבור דירה ראשונה ניתן לקבל 75% מהסכום ודירה שנייה רק 70%. הערכת השמאי נועדה בעיקר לצורך קביעת הסכום המרבי למשכנתא.

אישור ומתן הכספים

הבנק בודק את הבקשה ובמידה ותעמדו בקריטריונים הוא מאשר אותה. יחד עם זאת, אתם חייבים לרכוש פוליסת ביטוח הכוללת ביטוח חיים וביטוח הנכס עצמו. כך מוודא הבנק שההלוואה תוחזר לו במקרים קיצוניים. במקרים רבים, הבנק מציע את סוכנות הביטוח שהוא עובד עימה, אבל אתם יכולים להביא אחרת המקובלת עליכם. עם קבלת המשכנתא היא תירשם בנסח הטאבו של הנכס. יועץ יכול לייצג אתכם בהצלחה מול הבנק, למלא טפסים עבורכם ועוד. כל אלו מקצרים מאוד את התהליך, וחשוב מזה – עשויים לחסוך לכם כסף רב. בחירת משכנתא זולה תגרום לתשלום סכומי ריבית נמוכים המצטברים לסכומים ניכרים לאורך שנים. הוא יכול למצוא עבורכם שמאי וסוכנות ביטוח בעמלות נמוכות, יחסית, וכן הלאה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי