בתי אבות בבת ים – להישאר קרוב למשפחה

בתי אבות בבת ים – להישאר קרוב למשפחה

הפתרון לדאגה להורים – בית אבות איכותי

אם ההורים שלכם הגיעו לגיל הזהב, ואתם מבחינים כבר בכך שהם צריכים עזרה פיזית ומנטלית שאתם לא יכולים להגיש להם אותה 24\7, ולפעמים יש תחושה של צער על כך שאנחנו לא מספיק דואגים להורים שלנו, שכל כך דאגו לנו ושאנחנו חייבים להם את כל חיינו בהכרת הטוב – יש פיתרון קל ומצוי, שרבים מהאנשים בגיל הזהב ניסו אותו ואף נהנים ממנו – בית אבות איכותי.

מה זה בית אבות?

בית אבות הוא מקום שבו נמצאים אנשים בגיל הזהב, ובו ניתנת להם כל התמיכה הפיזית והנפשית שהם צריכים. על פי רוב ישנם כמה מחלקות, או סוגים שונים של טיפול שנמצאים בכל בית אבות:

1) עצמאיים – אלו הם בני גיל הזהב, אשר יש להם יכולת עצמאית לחלוטין. בית האבות משמש להם כאכסניה ומקור לפעילות מועטה. כאמור לעיל, אנשים שהם עצמאיים לחלוטין ייתכן שיעדיפו "דיור מוגן".

2) מחלקת תשושים – אלו הם קשישים עצמאיים כמעט לחלוטין, מלבד כמה פעולות שבהם הם צריכים עזרה פיזית. בבתי אבות ישנם מטפלים בעיסוק ופיזוטרפיה, שנותנם את המענה ומסייעים להאט את קצב ניוון הגוף, ובכך להאריך את חייו.

3) מחלקת תשושי נפש – הם קשישים שחווים נסיגה תודעתית (כגון בהלציימר, או דמנציה וכו'), כמובן שיש רמות שונות של קושי תודעתי והכרתי, אך מרגע שתהליך הנסיגה התחיל, חשוב מאד שיהיו סמוך לקשישים אלו אנשים שרואים אותם, מבינם את צריכהם ויכולים לסייע להם (לפעמים הקשיש שוכח שהוא צריך לאכול, איפה המיטה שלו, או שהוא פשוט נכנס לבהלה מכך שאינו זוכר כלום ואיפה הוא נמצא בעולם. הימצאות של אחות, מטפל או אפילו איש צוות, יכולים להציל את כל המצב ברגע.

4) מחלקת סיעודיים – הם קשישים שאינם יכולים להתנהל פיזית באופן עצמאי, מדובר על הזנה, הנעה, שכיבה, התפנות נקיון וכן הלאה.

מלבד כל זאת, בבית אבות ישנו צוות אחיות ורופא תורן, ומעטפת בריאותית לטובת הקשישים.

איך בוחרים בית אבות?

המומחים ממליצים לשים לב דבר ראשון למיקום של בית האבות. חשוב מאד שבית האבות יהיה נגיש באופן סביר לבני המשפחה שעתידים לבקר את ההורים. ובפרט לאותם בני משפחה שהם אלו שיכולים לקחת אחריות ולבקר באופן תכוף יותר את ההורים בבית האבות. אין לתאר עד כמה הביקורים הסדירים של הילדים בבית האבות משמחים את ההורים ומאריכים את ימיהם בטוב ובנעימים. במרכז הארץ יש בתי אבות רבים, אם אתם גרים באיזו בת ים, חשוב לדעת שיש בתי אבות בבת ים, מצוינים ונהדרים. כמובן, שמעבר לכך יש צורך ללכת בעצמם לבית האבות, להרגיש אותו, ולדבר עם התושבים המבוגרים והעל ילדיהם ולקבל המלצות חיוביות, עד שתחושו שזה המקום שיכול לתת מענה להורים היקרים שהשקיעו בכם כל כך הרבה במהלך חייכם.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי