בשרים ברמה אחרת עם מעשנות בשר  

בשרים ברמה אחרת עם מעשנות בשר  

מעשנות בשר היו מאוד לא מוערכות עד לאחרונה, בעיקר מהסיבה שהן נחשבו נחלתן של המסעדות בלבד. היה נדיר מאוד להיתקל במעשנה בבית פרטי, של אנשים מעטים שהחליטו לאמץ את העולם הקולינרי הזה אליהם למטבח או אפילו לחצר. יש משהו מדהים בניחוחות המיוחדים והטעמים שנוצרים אך ורק בזכות השימוש במעשנת, שפשוט אי אפשר להשיג בשום דרך אחרת.  

העניין הוא שמעשנות עובדות אחרת לגמרי מהמנגלים הקלאסיים, הן דורשות מעט יותר סבלנות וזמן עד שהבשרים מגיעים למלוא הפוטנציאל שלהם, אבל התוצאה לגמרי שווה את זה. אם זה מעניין אתכם וגם אתם מעוניינים לצלול לעולמן הנפלא של המעשנות, המשיכו לקרוא ולימדו כל מה שצריך לדעת עליהן! 

מה כדאי לדעת על מעשנות בשר לפני שרוכשים אותן? 

כעת כשאנחנו יודעים עד כמה מיוחדות הן מעשנות בשר וכמה מיוחדים הטעמים והניחוחות שהן יוצרות, הגיע הזמן לשאול את עצמנו את השאלה הבאה  עד כמה אנחנו רוצים להשקיע? מובן שלא מדובר רק על השקעה כספית אלא גם זמן ומאמץ, שכן כפי שציינו המעשנת דורשת מעט יותר השקעה וזמן בעת הכנת האוכל.  

בנוסף, איזו מעשנת תרצו? האם מעשנת פחם, מעשנה חשמלית או להשקיע במעשנת עץ קלאסית שנחשבת לאיכותית יותר ובעלת יכולת להפיק טעמים וניחוחות שאי אפשר להשיג בשום דרך אחרת? אם החלטתם לרכוש מעשנת עץ למשל שנחשבת לאיכותית יותר, יש כמה דברים שכדאי לדעת: 

  • דופן – עובי הדופן של מעשנת העץ חייב להיות לפחות 3 מ"מ ומעלה על מנת ליצור בידוד איכותי יותר. 
  • תא הבעירה – כדאי להקפיד לבודד גם אותו אבל לא יותר מידי, שכן בידוד יתר עלול להביא לכך שיפיק יותר מידי חום לתא בו נמצאים הבשרים, ויהיה לכם הרבה יותר קשה לשלוט על טמפ' הבישול. התוצאה עלולה להיות מזון שרוף ולא טעים. 
  • מזג האוויר – מזג האוויר ישפיע מאוד על המעשנות, בעיקר כשאנו מעוניינים בעישון ארוך מאוד הכולל שינוי בשעות ובמזג האוויר בהתאם. יש ללמוד כיצד לשלוט בטמפרטורה של המעשנה על מנת לשמור עליה קבועה ככל האפשר על אף השינויים במזג האוויר, וכן להקפיד על עשן שאינו לבן. מידי שעה-שעתיים כדאי להוסיף עצים לתא הבעירה על מנת שלא להגיע למצב שהאש נכבית לחלוטין. המטרה היא לשמור על הגחלים לוחשות, על עשן עדין מאוד שיוצר את הטעמים והניחוחות של הבשרים. 

האם אתם מוכנים להתחייבות? 

כעת אתם מבינים עד כמה מעשנות בשר דורשות התחייבות; שעות ארוכות של המתנה לארוחה שבאופן טבעי לא כולם יכולים להתחייב אליהן. איזה מזל שאין כל צורך לוותר על ארוחת הבשרים המעולה! אם לא מעשנה, תוכלו להצטייד במנגל פחמים או למצוא גריל גז במבצע משתלם, ואף ליצור את המטעמים שלכם בלי המאמץ והעבודה שדורש גריל הפחמים. ישנן כל כך הרבה אפשרויות בחוץ לעבודה עם בשרים, ואתם צריכים רק לבחור! 

פורסם על ידי