בישול בגרסת ילדים

בישול בגרסת ילדים

ילדים מסתכלים על הוריהם ואוהבים לחקות אותם. אחד המקומות שבו אנו כהורים ומבוגרים מבלים זמן לא מבוטל הוא המטבח. הרבה פעמים הקטנטנים שלנו רוצים להצטרף ולסייע לנו לעיתים זה אפשרי ולעיתים לא. חשוב לדעת לשלב בין השניים ולהעניק לילדים את התחושה שהם חלק פעיל בעשייה, ופרט כאשר הרצון להשתתף ולקחת חלק מגיע דווקא מהם. הנה כמה דרכים שבהן ניתן לסייע להם להצטרף אלינו במטבח.

שרפרף קטן

אחד המכשולים הברורים העומדים בפני ילדים קטנים במטבח הוא גובהו של השיש. לכן, כדי להקל עליהם, תוכלו לקנות שרפרף קטן אשר יגביהה אותם לגובה הרצוי. כעת, משהם בגובה שבו ניתן לשתפם, בחרו עבורם משימות שיוכלו לסייע ולהרגיש שהם חלק פעיל מן העשייה במטבח.

מטבחון לילדים

אם אתם עוסקים בבישולים המצריכים שימוש בגז ובאש גלויה, מומלץ להרחיק את הילדים מן האזור. אחד הפתרונות המוצלחים לעשות זאת אך עדיין לתת להם תחושה של שייכות היא לרכוש עבורם מטבחון המתאים לילדים שבון יוכלו לבשל לצידכם מבלי להיות קרובים לגז כלל. תוכלו לשתף אותם במזון שאתם מכינים ולבקש מהם לבשל במטבח שלהם או אולי דווקא להתחיל ולהכין תוספות שונות למנה שאתם מכינים.

בנוסף תוכלו לרכוש עבורם מיקסר, מכונת קפה, טוסטר, מיקרוגל, תנור, מקרר, כיריים, כיור ועוד שלל אביזרי מטבח משלימים שיעניקו להם את תחושת המטבח השלם ממש כפי שיש לכם.

מתכונים מותאמים לילדים

ישנם מתכונים פשוטים שאפשר לשתף בהם את הילדים, למשל כדורי שוקולד שאת העיסה שלהם הילדים יכולים לערבב בעצמם ולכדרר כדורים קטנים שאותם יוכלו לצפות בסיום, או הכנה של פיצה אישית שיוכלו למרוח את רוטב העגבניות על הבצק, לפזר גבינה צהובה מגורדת ולהוסיף את התוספות האהובות עליהם.

אוכל שילדים מכינים זה אוכל שילדים אוכלים

פעמים רבות אנו כהורים עשויים להתקל בסירוב עיקש של הילדים שלנו לאכול מאכלים מסוימים. אחת הדרכים המוצלחות והיצירתיות ביותר לצלוח מכשול זה הוא לשתף אותם בהכנה של אותו האוכל. למשל חביתה, בקשו מהילדים לקשקש את הביצה בקערה לאחר ששברתם אותה לתוך הקערה, בקשו מהם להוסיף מעט מלח, לקלף מלפפון ירוק ובעזרת סכין שאינה חדה אפילו לחתוך אותו לצד עגבנייה רכה.

בקשו מהם לקחת כף ולמזוג לצלחת את הגבינה הלבנה בעצמם. ואחר כך בקשו מהם לקחת את צלחת האוכל למקומם ולשבת לאכול. אתם תהיו מופתעים מהתוצאות.

עוגיות

עוגיות הן מאכל שאהוב על ידי מבוגרים וילדים כאחד. עוגיות נפלאות שתוכלו לשתף את הילדים בהכנתן הן עוגיות החמאה, שכן הן מאפשרות לילדים לרדד את הבצק הנימוח עם מערוך קטן בקלות, ואף להשתמש בחותכנים שונים וליצור צורות שונות ונפלאות. את העוגיות בצורות השונות תוכלו לתת לילדים לאחר האפייה ולהזכיר להם שאלו העוגיות שהם הכינו בעצמם.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי