ביטוח נסיעות כיסוי לקורונה – ביטוח נסיעות רגיל מכסה גם קורונה?

ביטוח נסיעות כיסוי לקורונה – ביטוח נסיעות רגיל מכסה גם קורונה?

בטרם טיסה לחו"ל מומלץ לכל ישראלי/ת לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. מדובר בהוצאה מזערית יחסית (דולרים בודדים ליום עבור תקופת השהייה בחו"ל), אשר במקרים רבים חוסכת הון תועפות מישראלים אשר נפצעים או חולים במהלך שהותם בחו"ל, ופונים לקבלת סיוע רפואי ממוסדות רפואה מקומיים במדינה בה הם שוהים. כיום, בעיצומה של מגפת הקורונה הכלל עולמית, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הופכת להיות חשובה וקריטית פי כמה. האם ביטוח הנסיעות שאנחנו רוכשים בדרך כלל לקראת טיסה לחו"ל מכסה גם מקרים של הידבקות בקורונה?

ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה

נכון ליולי 2020, מרבית המדינות בעולם עדיין סגורות באופן מלא או חלקי לקבלת תיירים מחו"ל, אך בכל זאת ישראלים יוצאים את גבולות המדינה וטסים ליעדים שונים ובעיקר לארצות לצורך ביקור משפחה, עסקים או למדינות כמו טורקיה המסכימות להכניס תיירים לשטחן. עבור כל מי שבכל זאת יוצא לחו"ל בתקופה זו, וגם כאשר המצב יירגע מעט והשמיים יחלו להיפתח עוד יותר, חובה וניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל גם כיסוי עבור קורונה.

מבט מהיר בפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל שמציעות חברות ביטוח שונות בישראל מגלה כי כולן מציעות כיסוי מסוג זה או אחר לטיפולים רפואים ואינם מחריגות את נגיף הקורונה. התנאים הספציפיים עשויים להשתנות מחברה לחברה, כמו גם מלקוח ללקוח בהתאם לנתונים שונים ובנוגע למצבו הבריאותי. חלק מהחברות ביטוח אף שולחות למבוטח אישור באנגלית שהביטוח מכסה הדבקות ב – covid-19  על מנת להקל על המבוטח להיכנס למדינות מסוימות אשר דורשות אישור ביטוח בריאות לכל נוסע. בכל מקרה, חשוב לבדוק זאת מבעוד מועד ולדעת בדיוק מה כוללת פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל שרכשתם, ומה היא לא כוללת.

עלויות גבוהות יותר במקרים מסוימים – ביטוח נסיעות לחו"ל כולל כיסוי קורונה

לפחות בחלק מחברות הביטוח אשר עדיין מוכרות ביטוחי נסיעות לחו"ל העלות את התעריפים ולפחות נכון להיום, חלק מהחברות כמו ביטוח נסיעות שירביט עדיין לא עדכנו את התעריפים ועדיין מוכרים כיסויים מוזלים כולל כיסוי עבור קורונה בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. נכון להיום ארה"ב היבשת היחידה שלא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות אשר יכסה הוצאות רפואיות למעט ביטוח דיויד שילד אשר מבטח בתעריף חודשי מבוטחים ששוהים בחו"ל לתקופה של מעל חודש, במקרים מסוימים מגיעה עלות הביטוח לארה"ב לעשרות דולרים ליום (לעומת שקלים בודדים במצב בו אין מגפה עולמית…)

העלות הגבוהה יותר כמעט מובנת מאליה, כך שאין צורך לפרט יותר מדי. בכל זאת, אם אתם מתעניינים בביטוח נסיעות לחו"ל ומתפלאים לגלות כי עלותו קפצה משמעותית לאחרונה בעקבות הקורונה, כדאי לזכור כי חברות הביטוח, המכסות אותנו במקרה של צורך בהוצאות רפואיות בחו"ל, עומדות מול מצב חריג וחסר תקדים בו בעולם כולו מיליונים נדבקים במחלה שמייצר וירוס הקורונה, ובמקומות מסוימים ובעיקר בארה"ב עלויות הטיפול עשויות להיות גבוהות במיוחד. עם כל כך הרבה אי וודאות וחולי בעולם כיום, אין פלא כי עלויות של ביטוחי נסיעות לחו"ל מתייקרות משמעותית, גם אם רק באופן זמני.

צילום: depositphotos

פורסם על ידי