בואו ללמוד הכל על ניתוח קטרקט

בואו ללמוד הכל על ניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט נמנה על ניתוחי העיניים הנפוצים ביותר והוא נחשב ליעיל ובטוח, עם הליך קצר יחסית שאינו כואב. בכתבה הבאה תוכל לקבל על קצה המזלג את הכל על ניתוח קטרקט ולהבין כיצד הוא מבוצע.

מדוע נדרש ניתוח קטרקט?

קטרקט היא מחלה שלמעשה מתפתחת בעיניים באופן טבעי. מדובר בעכירות הדרגתית ההולכת ומכסה על עדשת העין אשר תפקידה העיקרי הוא למקד את קרני האור שמגיעות את הרשתית. מאחר שהעדשה נעשית עכורה יותר, קרני העור אינן מצליחות להגיע בצורה טובה אל הרשתית, וכך מתחילות להיווצר בעיות ראייה המתבטאות בין היתר בהחלפה תדירה יחסית של המספר במשקפיים. מצד אחד אין צורך לרוץ ולבצע את הניתוח, אך מצד שני – כאשר המספרים במשקפיים מתחילים להתחלף (ולפי הנחיית הרופא כמובן) – חשוב לבצע אותו. אם הוא אינו מבוצע בכלל, הקטרקט עשוי להתפתח עד כדי עיוורון מלא.

קצת לפני ניתוח קטרקט

כאשר אתם מגיעים למרפאה שבה מתבצע הניתוח עליהם להביא תעודת זהות, ובמידת הצורך התחייבות מקופת החולים. כמו כן, חשוב שיהיה מישהו שילווה אתכם מפני שאחרי הניתוח הראייה מטושטשת ואי אפשר לנהוג. השתדלו להגיע בדיוק בשעה שאליה הוזמנתם ואין טעם להקדים, מפני שבמרפאה נלקחות בחשבון כל ההתארגנויות הנדרשות. לאחר זמן מה יקראו לכם לתשאול ראשוני אצל אחות ולבדיקה של מדדים בסיסיים, וכמו כן יתנו לכם כובע וחלוק לשמירה על היגיינה. בנוסף, תקבלו טיפות להרחבה של האישונים.

הניתוח עצמו

מבחינת הרופאים הניתוח (ניתוח קטרקט) מורכב ממספר שלבים המחייבים רמה גבוהה של מיומנות. ואולם, ההסבר לאנשים מן השורה הוא פשוט: כפי שאמרנו הבעיה היא שהעדשה בעין עכורה ולכן צריך להחליף אותה בעדשה מלאכותית. לשם כך, בשלב הראשון מרסקים את העדשה הטבעית עם מכשיר מיוחד בשם פאקו, שגם שואב את השאריות החוצה. לאחר מכן מכניסים את העדשה המלאכותית לעין. יש לציין כי קיימים מספר סוגים של עדשות, החל בעדשות הרגילות שנותנות פתרון לראייה לרחוק או לקרוב, ועד לעשות הפרימיום שיכולות לתת מענה למספר טווחים. המשמעות היא שעם עדשות הפרימיום קטנה מאוד התלות במשקפיים, אם כי אין זו מטרת הניתוח. מצד שני, עדשות הפרימיום עולות יותר מהעדשות הרגילות ויש לקחת זאת בחשבון.

החלמה מהניתוח

אחרי ניתוח קטרקט אתם מקבלים עוד כמה טיפות לעיניים והצוות יעזור לכם להגיע לחדר ההתאוששות. במקום הזה גם ימתין לכם המלווה שהגיע אתכם למרפאה. בשלב זה תקבלו הסברים אודות מהלך ההחלמה והטיפול בעיניים בתקופה הקרובה, וכעבור זמן קצר כבר תשוחררו לביתכם. בכל הקשור אל ניתוח קטרקט, החלמה אינה ארוכה במיוחד וכרוכה לרוב רק בלקיחת טיפות עיניים ובהגעה לביקורת במרפאה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שהראייה מתייצבת סופית רק כעבור כחודש, ולכן בזמן זה יש להגיע לאופטומטריסט ולבצע את הבדיקות להתאמת המספר במשקפיים.

פורסם על ידי