בדיקת רטיבות בקירות

בדיקת רטיבות בקירות

הדרך הכי טובה לאתר בעיות שקשורות לצנרת ונזילות מים היא לבדוק את המקור של הרטיבות. במאמר הבא נסביר איך בדיוק עושים את זה, מה ההבדל בין השיטות השונות וכיצד בוחרים את בעלי המקצוע המתאימים

כתמי רטיבות עלולים להופיע בכל מקום בקיר. ברוב המקרים, הרטיבות היא תוצאה של נזילות מים בצנרת. אבל במקרים אחרים, הרטיבות עלולה להיגרם בגלל בעיות איטום, עיבוי או חדירת מים מבחוץ. לכן לא מספיק לקלף את הקיר ולצבוע אותו מחדש, אלא צריך להתחקות אחר המקור של הבעיה ולבדוק למה מלכתחילה נגרמה הרטיבות.

שיטות בדיקת רטיבות בקירות

יש כמה שיטות שבהן אפשר להשתמש על מנת להתחקות אחר המקור של הרטיבות, או במילים אחרות כדי לבדוק מה בדיוק גרם לבעיה. הנה למשל המאפיינים הבולטים של השיטות השכיחות:

א. איתור נזילות מים עם מכשור טכנולוגי מתקדם – סוגים שונים של מכשור טכנולוגי מתקדם מאפשרים כיום לאתר את המקור של נזילות מים. אם מדובר על רטיבות שמופיעה בקירות, ניתן למשל לשלב בין מצלמה טרמית לבין סיב אופטי. במקרים שבהם אין גישה לבני אדם, צריך להפעיל רובוט זעיר או להשתמש בשיטה של איתור נזילות מים על ידי שימוש בגז.

ב. סגירת ברז המים הראשי – מי שרוצה לבדוק בצורה עצמאית האם הרטיבות בקירות נגרמת בגלל נזילת מים או בגלל חדירת מים מבחוץ, יכול לעשות את זה על ידי סגירת ברז המים הראשי. קודם סוגרים את הברז הראשי, אחר כך מסתכלים על שעון המים ואז רואים את התוצאות: אם שעון המים ממשיך להסתובב, זה אומר שיש נזילה. אם שעון המים לא מסתובב, כנראה שהרטיבות נגרמה בגלל בעיות אחרות.

ג. איתור בעיות איטום – במקרים של בעיות איטום, ניתן להזמין קבלני איטום ובעלי מקצוע על מנת לנסות לאתר את המקור ולמצוא פתרון אפקטיבי. בשביל לאתר בעיות איטום, ניתן לשלב בין שיטות שונות שבודקות את התשתית ואת הקירות מבפנים ומבחוץ.

ידע וניסיון

כמובן שהשיטות השונות של בדיקת רטיבות בקירות הן רק חלק מתוך תהליך ארוך יותר. במסגרת התהליך המדובר, לא מסתפקים בבדיקה של מקור הרטיבות אלא מנסים לברר מה גרם לה. בשביל לברר מה גרם לרטיבות, משתמשים בידע של בעלי מקצוע ובניסיון הקודם שלהם. ברוב המקרים, הידע והניסיון של בעלי המקצוע הם גם אלו שיאפשרו למצוא את התיקון הכי יעיל עבור כל סוגי הרטיבות.

תיקון הקיר אחרי הרטיבות

השלבים השונים של תיקון רטיבות בקיר מבוססים על איתור של הבעיה ועל הטיפול בה. אחרי שמטפלים בבעיה, כל שנותר הוא לתקן את הנזקים של הרטיבות. במקרים סטנדרטיים, הנזקים העיקריים שייגרמו לקיר הם קילוף של הסיד והתפוררות. במקרים אחרים, יכול להיות שייגרמו גם נזקים חמורים יותר לתשתית, לרכוש האישי, לציוד, למכשירי החשמל שיש בבית וכן הלאה.

איך מצמצמים את הסיכון?

יש דרכים שונות שבהן ניתן לפעול על מנת לצמצם מלכתחילה את הסיכון להופעת כתמי רטיבות בקירות. קודם כל, אפשר לבצע איטום תקופתי של הקירות והתקרה ולוודא שלא חודרים מים מבחוץ. שנית, ניתן לעקוב אחר חשבונות המים התקופתיים כדי לבדוק האם יש נזילות סמויות. במקרים של נזילות גלויות, צריך להזמין בעלי מקצוע לאתר את המקור של הבעיה בלי לגרום הרס מיותר.

החשיבות של בדיקת רטיבות

בדיקת רטיבות מונעת נזקים בלתי הפיכים. למרות שהשיטות השונות לאיתור מקור הנזילה או הרטיבות עולות כסף, זה עדיין משתלם יותר מאשר לספוג את הנזקים.

 

פורסם על ידי