אלו הן עבירות המס הנפוצות ביותר בישראל

אלו הן עבירות המס הנפוצות ביותר בישראל

לא מעט פעמים אנו עדים למצבים בהם מתבצע תשלום שחור.

עבירות מס הן עבירות פליליות לכל דבר, אך למרות זאת, לא מעט אנשים בעלי מקצועות חופשיים ולעיתים אף חברות ועסקים, מאמצים את תרבות התשלומים בשחור ואינם דואגים להנפיק קבלה עבור עבודות שונות.

חשוב מאוד לדעת שתשלום בשחור איננו מהווה רק עבירה פלילית שפוגעת במצפונו של האדם שעשה זאת גרידא, אלא, מדובר בעבירה אשר בגינה כולם נאלצים לשלם מס הכנסה גבוה יותר.

כאשר אדם נתפס בגין עבירת מס כלשהי, בית המשפט לרוב יכפה עליו עונש כבד עד מאוד, על מנת להרתיע כל אדם אחר מלבצע עבירת מס כלשהי.

אדם אשר נתפס עובר עבירת מס כלשהי, חייב לבחור עבורו בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לו למצוא סדק כלשהו בתביעה ובגין זאת, לקבל עונש פחות כבד או לצאת ללא עונש כלל.

עבירות מס שכיחות

כיום ניתן למצוא מספר עבירות מס שכיחות:

  1. רישום כוזב במסמכי התאגיד- מדובר באחת מעבירות המס הנפוצות ביותר בקרב אנשים המעוניינים ליצור מצג שווא של מניה כזו או אחרת או של חברה. המטרה של אותם אנשים בטיוח מצבה האמיתי של החברה או של המנייה היא ליצור רושם שהחברה או המנייה שוות יותר ממה שהן באמת ולגרום לכך שישקיעו בהם.
  2. הוצאה פיקטיבית של קבלות- מדובר על פעולה אשר מסייעת לאנשים או חברות לחפות על אי הדיווח למס הכנסה. אותם אנשים אשר מוציאים חשבונות פיקטיביות, לרוב לא יתפסו על ידי מס הכנסה, בשל העובדה שלכאורה הם יכולים להוכיח שהם אכן מוציאים קבלות בגין תשלומים, אך אין הדבר כך באמת. מדובר על עבירה פלילית לכל דבר, אשר האדם שנתפס בגינה יהיה חייב להיעזר בשירותיו ש עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה בתחום, על מנת להתמודד עם המציאות המשפטית הלא פשוטה בלשון המעטה, העומדת בפניו.
  3. רישום דירות או של קרקע השייכות לאדם, על שמם של קרובי משפחה מדרגה ראשונה וזאת על מנת להעלים מס ולהימנע עד כמה שניתן מתביעות מס הכנסה. מכיוון שהחוק דורש תשלום מס על כל דירה שלישית, הרי שלא מעט אנשים בעלי דירה שלישית, מנסים להימנע עד כמה שניתן מתשלום המס ורושמים את הדירה על שמם של אנשים אחרים. מדובר במהלך שאדם שנתפס בגינו, עלול לתת עליו את הדין ובגדול ולכן, עדיף להימנע מלכתחילה מביצוע מהלך מעין זה. אולם, אם נתפסתם במהלך שכזה, זה הזמן לפנות לשירותיו של עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי בתחומו.
  4. תהליך רכישת דירה דורש תשלום מס על ההפרשים בין עלות המכירה לבין עלות הרכישה. מדובר על מס אשר נקרא: מס שבח. לא מעט אנשים מנסים להימנע מתשלום מס שבח על ידי קביעת סכום מסוים בין המוכר לקונה וכתיבת סכום אחר בפועל בחוזה. מקרים מעין אלה יכולים לגרום הן למוכר והן לקונה להגיע למצב של הסתבכות משפטית, במידה ויתפסו על ידי מס הכנסה. לא פעם התסבוכת המשפטית תעלה לכם הרבה יותר ממס השבח שאתם נדרשים לשלם מלכתחילה.
  5. כל מעסיק נדרש להנפיק עבור העובדים שלו תלוש משכורת תקני. ישנם מעסיקים המעוניינים להימנע מתשלום המס הנדרש בגין הנפקת תשלום ולכן משלמים לעובדים שלהם, מבלי להנפיק שלהם תלוש. במקרה שכזה המעסיק אשר נתפס יידרש לעמוד למשפט ולא פעם לשלם על כך לא מעט. כדאי מאוד להימנע מראש מעבירה שכזו וכמובן, בדיעבד, במידה ונתפסתם, זה הזמן לפנות לעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, אשר מתמחה בעבירות מס.
  6. כל אדם אשר מפקיד סכום כלשהו בחשבון הבנק שלו, נדרש לציין באופן מפורש את המקור לסכום זה. על האדם לספק הצהרה אודות המקור האמיתי של כספו. כל הצהרה שקרית או כוזבת, אשר תתגלה ככזו, היא עילה לתהליך משפטי שבו האדם יידרש לשלם על מעשיו.
  7. לא מעט אנשים בוחרים להשקיע היום בענף הנדל"ן בחו"ל, מכיוון שמדובר בענף ריווחי יותר. אדם אשר משקיע בנדל"ן בחו"ל, יידרש לעמוד בדרישות המס של המדינה או האזור שבו הוא בחר להשקיע. בד בבד, על אדם זה להודיע לרשויות המקומיות על כל השקעה אשר הוא משקיע בתחום הנדל"ן בחו"ל. בלא מעט מקרים שבהם אנשים משקיעים בנדל"ן בחו"ל, אך מרבית חייהם מצויים בישראל, הם ידרשו לשלם מס לרשויות המס בארץ בגין השקעתם בנדל"ן בחו"ל. חשוב לברר היטב בתהליך השקעה בענף הנדל"ן בחו"ל, אודות תחום המיסוי.
  8. הוצאותיו של עסק לרוב יהיו מוכרות במס ועל כן, יהיה ניתן לקבל עליהם זיכוי. בעלי עסקים רבים מנסים להרוויח מהזיכוי על הוצאות העסק ומכניסים בהוצאות הללו גם הוצאות אישיות שלהם תוך כדי דיווח עליהן כהוצאות עסק. חשוב מאוד לזכור שכאשר מדווחים על הוצאות אישיות כהוצאות עסקיות, ניתן לתת על כך את הדין במקרה שנתפסים והעונש הצפוי על כך יכול להיות חמור מאוד.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי