אי תשלום ובעיות גביה של ועד בית

אי תשלום ובעיות גביה של ועד בית

ניהול ועד בית זו משימה מורכבת אשר דורשת מהנציגים שהתנדבו לתפקיד להתמודד עם לא מעט אתגרים, אחד מהם הוא אי תשלום ובעיות גבייה של ועד בית.

בעלי דירות מסרבים להעביר את התשלום מסיבות רבות ומגוונות, החל בחוסר שביעות רצון מאופן התחזוקה של הבניין, דרך טענות שמיסי ועד הבית פשוט גבוהים ועד סיבות כאלו ואחרות שכל מטרתן היא התחמקות מתשלום.

מה החוק אומר לגבי אי תשלום ועד הבית?

חוק המקרקעין מחייב את כל בעלי הדירות בתשלום ועד בית,  בין אם הם מתגוררים בבניין בפועל ובין אם לא. מה שכן, אם ישנם דיירים אשר רוצים לערער על גובה התשלום, החוק מאפשר להם לעשות זאת, במסגרת כינוס אסיפת דיירים, שם יציגו את טענותיהם ותתקיים הצבעה בנושא.

עם זאת ראוי להדגיש, כי כל עוד לא הוחלט להוריד את הסכום, הדייר מחויב לשלם ככל הדיירים, ולא משנה אם אינו מסכים לגובה התשלום.

כיצד ניתן לפתור מקרים של אי תשלום ועד בית?

בבניינים מסוימים לא מצליחים להתמודד כראוי עם סרבני תשלום, מה שמוביל לגביית סכום גבוה יותר של דמי וועד בית על מנת להשלים את החסר. מיותר לציין שהחלטה כזו היא נטל על שאר הדיירים המשלמים ולכן זו לא צריכה להיות האפשרות הראשונה שלכם.

יש כל מיני פעולות במסגרת החוק שוועד הבית יכול לנקוט כמו למשל:

  • שליחת מכתב התראה על אי תשלום – במידה וישנם דיירים שמסרבים לשלם על אף פניות חוזרות ונשנות, ניתן לשלוח מכתב התראה על אי תשלום מעורך דין.
  • פנייה למפקח על המקרקעין – אם מכתב ההתראה אינו מרתיע, והדייר עדיין לא משלם, ניתן לפנות למפקח על המקרקעין ולהגיש תביעת אי תשלום כנגד הדייר. המפקח על המקרקעין זהו מוסד שיפוטי אשר הוקם למטרה זו בדיוק ומוסמך לדון באי תשלום ועד בית, כמו גם בסכסוכי שכנים.

חשוב להבין כי במידה ומגיעים להליכים משפטיים, מלבד תשלום החוב עבור דמי ועד הבית, הדייר הסרבן מסתכן בכך שיחויב לשאת בהוצאות המשפטיות השונות. כמו כן אם הדייר שאינו משלם הנו שוכר, בעל הבית הוא זה שיצטרך לתת את הדין על אי התשלום.

ולסיכום, תמיד כדאי לנסות להתנהל בדרכי שלום, בכל זאת מדובר בשכנים שלכם, אם אינכם מצליחים להגיע לתוצאות דרך שיח, וכאשר כל הניסיונות לא צלחו, רק אז כדאי לפנות לפתיחת הליך משפטי.

קרדיט צילום קבוצת בולד

פורסם על ידי