איתור ריחות – למה חייבים סינון אוויר?

איתור ריחות – למה חייבים סינון אוויר?

הסביבה בה אנו חיים רוויית זיהומים. יש עשן מהכבישים, ריחות של דשן משדות החקלאים. פיח, רעלים מנדפים ועוד. בעיקר במטרופולין עמוס, באזורי תעשייה, בכל מקום בו יש מפעלים עם מיכון וצריכת חשמל גבוהה שמייצרים גזי חממה. האוויר שאנחנו נושמים הוא רע מאוד.

קחו לדוגמה את יפן, אנשים שם הולכים ברחוב או נוסעים על אופניים עם כיסוי על הפה, להגן על האוויר ולסנן את מה שנכנס להם לפה. רק בארץ, המודעות כל כך קטנה שפלא שאנשים שעובדים בסביבה של אסבסט חוטפים סרטן אחרי כמה שנים, או כל מי שעוסק בעופרת בצורה כלשהי, מקבל מחלת ריאות.

גם טבחים חשופים לאוויר מזוהם, עשן וריחות. גם במטבח הביתי כל עקרת בית חשופה למחדל הזה של אוויר מזוהם. אנחנו לא מודעים לזה, אבל זה קיים. לא כל מטבח יכול לאוורר את עצמו. לכן בכל מקום בו יש זיהום אוויר שעלול לפגוע בדרכי הנשימה ובריאות של החשופים לזיהום הזה, חייבים לבצע איתור ריחות ולהתקין מערכת לסינון אוויר.

מה זה מסנן אוויר ומי צריך אותו?

מסנן אוויר הוא אביזר מבוקש בכל מיני תחומים. יש כל מיני סוגים של מסנני אוויר לבתים פרטיים ולשימושים במקומות תעשייתיים. יש אבל לא מספיק. המודעות חייבת לגדול. יותר מדי אנשים סובלים ממחלות בשל הזיהום הזה וחייבים לעצור אותו.

כאשר אנו אומרים מסנני אוויר, אנחנו מתכוונים לקבוצה גדולה של מוצרים אשר שייכים למדף הזה. במעבדות קיימים מנדפים, יש חדרים או חללים בהם מותקנים מפוחים או אמצעי אוורור שונים. בשימוש הביתי יש מסנני אויר וסוגי מאווררים שונים המיועדים לחדרי האמבטיה והשירותים, במטבח הביתי. מפוחים המותקנים בסמוך לאמצעי החימום בדירה או בבית ועוד.

בנוסף יש מסנני אוויר במטבחים, אשר מותקנים בצמוד לקולטי האדים. כאשר האדים נקלטים ומוזרמים החוצה, עוצר מסנן האוויר את חזרתם של האדים אל חלל המטבח. הוא מצליח לשמור על תנועת אוויר רק מכיוון המטבח החוצה ומונע חזרה פנימה.

כדי לדעת היכן להתקין מסנן יש צורך ראשית בביצוע בדיקה של איתור ריחות.

מי צריך לעשות בדיקת איתור ריחות?

בואו נודה על האמת, ריחות לא נעימים עלולים להוציא אותנו משלוותנו ולהוות מטרד אמתי. הם עלולים להגיע ממקורות שונים ובין השאר: מצבורי אשפה, מזבלות, שיפוצים אצל השכן, שימוש בדבקים או ברעלים, מפעלי תעשייה, בתי מלאכה, מסעדות, בתי מלון, חנויות, מאגרי מים, מתקני טהור שפכים, תחנות שאיבה, . משדות החקלאים ומתהליכי דישון והדברה ועוד. הם פוגעים בתחושת הנוחות, אבל חמור מכך, הם עלולים לפגוע בבריאות שלנו. הם עלולים להיות נוכחים בבית או במקום העבודה. באמצעים שונים ניתן היום לבצע בדיקות איתור ריחות. מדובר על שיטות כימיות ואנאליטיות הבודים כל מיני מקורות העלולים להפיץ את הריח הזה ולאתר את מקורו. בסופה של בדיקה תוגשנה המלצות למניעת מקורות הפצת הריח וטיפול בהן.

פורסם על ידי