איתור נזילות מים – למנוע מראש נזקים גדולים

איתור נזילות מים – למנוע מראש נזקים גדולים

נזילות זו מכה רצינית למבנה, וסכנה גדולה לנכס שלכם. זה מתחיל בטפטוף נסתר, וממש כמו בטבע, שם המים חוצבים לאיטם נקיקים בסלע, הנזילה שלכם יכולה להמשיך ולגדול עד לנזקי מים גדולים לנכס. כשאתם נכנסים לדירה חדשה, רוכשים נכס חדש ועושים השקעה נכבדת של סכומים לא מבוטלים, כדאי מאוד לוודא שהנכס במצב תקין. נזילות נסתרות הן מקור לכאב ראש והוצאה כספית גדולה, ואיתור נזילות מים מראש יפתור לכם בעיות עתידיות גדולות.

נזקי המים גדולים ומגוונים, והנזילות יכולות להגיע מכל מקום ברשת הצינורות. אם אתם בבניין דירות משותף, הרי שגם נזילה אצל השכנים יכולה להשפיע עליכם. לא רק בחשבון המים המשותף לבניין, אלא גם ישירות מהדירה שלהם לדירה שלכם, בעיקר, כמובן, אם מדובר בשכנים מלמעלה.

איך מתבצע איתור נזילות מים

כל בית מרושת בצנרת נרחבת לשינוע מים. ברצפה, בקירות, לעיתים גם בתקרה, צינורות המים מובילים מים חמים וקרים, מים נקיים ומלוכלכים, פנימה והחוצה מכל רחבי הבית. אם תחשבו על זה, יש הרבה מאוד מוקדי מים בבית, וכל אחד מהם מחובר לרשת, ועלול לגרום לבעיה. השירותים, המקלחת, הכיור, כיור הרחצה במטבח, הצינור בגינה, ומערכת הצינורות הנסתרת מעין, המון מים שנעים ומסתובבים להם הלוך וחזור, ואם הם לא מרוסנים במקומם הנכון, בצנרת, הם מיד מתחילים לעשות נזקים.

איתור נזילות מים הוא תהליך טכנולוגי לא פולשני בו נורות קרני אינפרה אדום לאורך ולרוחב המבנה. החזרה של קרניים אלו בדפוסים מסוימים תגלה על פני המרקע תבנית שמראה האם יש נזילה, קטנה או גדולה, והיכן היא מסתתרת. ישנן גם מצלמות רגישות במיוחד שיודעות לאתר נזילות אלו, ובין הטכנולוגיות המתקדמות הללו מאתרים כל נזילה בכל מקום, בלי יוצאים מן הכלל. הבדיקות הללו מאפשרות לדעת על כל נזילה ונזילה מבלי לעשות שום נזק מבני, לפתוח קירות או לפרק בלטות, מה שאומר שאתם מקבלים בדיקה מקיפה ועמוקה, והנכס נשאר שלם. אידיאלי לא רק לחסוך מכם כסף מראש, אלא גם לוודא שאין נזקים בדירה שאתם חושבים לרכוש, והרי לא תפתחו בה את הקירות סתם ככה.

ומה עם התוצאות?

כשאתם עובדים עם חברה מקצועית לאיתור נזילות מים, ועושים מהלך נבון של בדק בית, מומלץ לדעת מראש מה תקבלו בדוח. חברה רצינית תיתן לכם דוח מקיף ומפורט, דוח ביקורת הנדסית חתום רשמית ע"י החברה, וכולל את הצהרתו של מומחה בנוגע לנזקים שנמצאו, מה שהופך את המסמך לקביל בבית משפט במידת הצורך.

בנוסף תקבלו את רשימת הליקויים המפורטת, רטיבות ונוכחות נוזלים, כולל המיקום המדויק בנכס. בכל בדק בית מומלץ ומקובל לקבל אומדן והערכה של עלויות התיקון, כדי שתהיה משמעות כלכלית ברורה לדוח, מה שיכול לשמש גם כמנוף במו"מ.

פורסם על ידי