איפה הכי מומלץ לעשות ביטוח רכב בתקופת הקורונה?

איפה הכי מומלץ לעשות ביטוח רכב בתקופת הקורונה?

תקופת הקורונה הקשה תפסה את כולנו בלתי מוכנים. במישור הלאומי, המדינה לא הייתה ערוכה לטיפול במגפה בהיקף כזה, כמו מדינות רבות אחרות בעולם. גם במישור הכלכלי והאישי, אחוז ניכר מתושבי המדינה נפגע בצורה זו או אחרת מהווירוס. עסקים קטנים שעד לא מזמן זכו להכנסה חודשית יפה ואפשרו לבעליהם להתקיים בכבוד, מצאו את עצמם לפתע מתמודדים עם משבר חמור ורבים מהם נמצאים בסכנה קיומית של ממש. גם שכירים רבים מצאו את עצמם לפתע ללא עבודה או בחל"ת.

המשותף לכל אותם אנשים הוא הצורך, בימים אלה, לחתוך בהוצאות ולהקטין את התקציב החודשי. זאת לפחות עד שהחיסונים המדוברים יגיעו לארץ ומשבר הקורונה יסתיים או יצטמצם באופן משמעותי. כל עוד המדינה נעה מסגר אחד למשנהו, המצב ככל הנראה לא ישתפר, ויש להיערך לכך מבחינה כלכלית בכל דרך שניתן.

אחת מהדרכים הטובות ביותר שניתן לחסוך בהן כסף היא בתחום הביטוחים. אנשים רבים משלמים סכומים גבוהים מדי חודש לחברות הביטוח. כדי לחסוך בהוצאות, חשוב בימים אלה לנסות ולהוריד את מחיר הפרמיה. ניתן לעשות זאת על ידי הצטרפות לתכנית כדאית יותר או לעבור חברת ביטוח וליהנות מתנאים שניתנים ללקוחות חדשים. הדבר נכון לגבי כל סוג של ביטוח, אך בייחוד בעולם ביטוחי הרכב. ביטוח הרכב מתחדש מדי שנה, ואין סיבה שלא לשקול מחדש הצעות מחברות ביטוח רכב שונות.

חברות חדשות בתחום הביטוח

בתחום ביטוח הרכב חלה מהפיכה קטנה בשנים האחרונות. כמות החברות בשוק גדלה, והן מתחרות על כיסם וליבם של תושבי המדינה. הכניסה לשוק של חברות ביטוח חדשות הובילה לשפע של מבצעים והוזלות שניתן למצוא. לכן, כשרוצים לעשות ביטוח רכב בתקופת הקורונה – מוכרחים לבדוק היטב את השוק ואת כל האפשרויות השונות.

החברות החדשות מנסות לפתות את בעלי הרכבים על ידי הצעת מבצעים כמו חודש ראשון בחינם, הוזלות לנהגים זהירים (שאין להם היסטוריה של תביעות) וכדומה. היצירתיות בתחום לא מפסיקה להפתיע, וכיום ניתן למצוא גם ביטוחי רכב שמבוססים על כמות הקילומטרים החודשית שהרכב נוסע.

כצרכנים בשוק, ניתן לנצל את שפע המבצעים והתכניות החדשות, ולהוזיל באופן משמעותי את מחיר הביטוח החודשי. לשם כך, חשב שלא להתעצל ולבדוק היטב את ההצעות השונות. ניתן לעשות זאת בקלות גם באמצעות אתרי השוואת מחירים באינטרנט, שמרכזים במקום אחד מגוון רחב של הצעות לביטוח רכב.

לא לפחד לעבור חברה

כאשר מדובר בביטוח, במקרים רבים אנשים בוחרים להישאר עם אותה חברה שהם מכירים מטעמים פסיכולוגיים, ולא בהכרח רציונליים. קיים חשש מסוים לעבור חברת ביטוח, או להצטרף לחברה שאין בה סוכנים אלא שהביטוח מתבצע בה באופן ישיר. לחששות האלה יש בסיס מסוים, אך לא פעם הם נובעים מהפחד הטבעי לעזוב את מה שאנחנו מכירים ולבצע צעד חדש.

לכן, חשוב מאוד שלא לפחד לעבור חברת ביטוח. במידה ומקבלים הצעת מחיר זולה יותר, מומלץ לחשוב בעיקר על המרכיב הכלכלי והכספי שבה. בסופו של דבר, רמת השירות שמרבית חברות הביטוח מציעות דומה למדי. השירות של חברות הביטוח מבוסס על ההיסטוריה של בעל הביטוח ועל רמת הסיכון שלו. באופן בסיסי, חברות הביטוח לא תמיד מאפשרות לקבל מהן פיצוי כספי בקלות, אך אין הבדל גדול בין החברות בעניין זה. לכן, כדאי לבחור בחברת הביטוח שמציעה את המחיר הזול ביותר. בתקופת הקורונה, כאשר לכל שקל יש משמעות וכל חיסכון כספי יכול להיות עניין מהותי – בחירת ההצעה הזולה ביותר היא כנראה הצעד הכלכלי החכם ביותר שתוכלו לעשות.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי