איסלנד – ארץ של אש וקרח

איסלנד – ארץ של אש וקרח

אם יש ארץ הראויה לכינוי ארץ הפלאות, הרי שזו איסלנד. זו ארץ של אש ושל קרח, של גייזרים ושל פיורדים. ואלה הדברים המופלאים והמרתקים שתוכלו לחוות ולגלות בה.

לראות את אורות הצפון

רייקיאוויק אולי איננה עיר ענקית במונחים בין לאומיים, אבל זו העיר הגדולה של איסלנד. וכמו כל עיר גדולה, תאורה חשמלית נמצאת בה בכל פינה. בכל טיול פרטי או טיול מאורגן לאיסלנד, עוברים דרך רייקיאוויק, אבל במרחק של כמה שעות נסיעה, הרחק מאורות החשמל העירוניים, מחכים אורות מסוג אחר לגמרי. אורות הצפון הם מתופעות הטבע המרהיבות ביותר והייחודיות ביותר. הזוהר הצפוני המפורסם, שממש מרקד בשמים הוא ללא ספק חווית חובה שאף טיול לצפון הרחוק לא שלם בלעדיו. כדאי לשלב כניסה למוזיאון מקומי המוקדש לזוהר הצפוני, עם כל ההסברים הנלווים ומייצגים שונים.

מעגל הזהב של איסלנד

מעגל הזהב באיסלנד הוא יעד פופולרי לטיולים, ושווה להקדיש לכך לפחות יום שלם. במהלך טיול במקום רואים מקרוב את הנוף הייחודי של האש והקרח. הגייזר המפורסם, מפל שוצף שנופל לעומק של עשרות מטרים, וכל הנוף שמציע הפארק הלאומי. למקום ניתן להגיע ברכב או בשיט. במעגל הזהב נהנים מהיופי הוולקני, המכתשים העצומים, הפעילות הגיאותרמית. בדרך למעגל הזהב או בחזרה, מקובל לעצור באחת החוות המקומיות.

ספא גיאותרמי, כזה עוד לא חוויתם

הלגונה הכחולה היא מהמרחצאות האהובות ביותר על תיירים ועל מקומיים. זהו אתר ששווה ביקור, הן בגלל הנוף והן בגלל הרחצה במים החמימים עד לוהטים. המקום נחשב לספא שאין כמוהו בעולם והוא מציע מלבד רחצה במים החמימים, מגוון רחב של טיפולי גוף. המים במקום נחשבים לעשירים במיוחד במינרלים וסגולותיהם הטובות משפיעות לטובה על העור. לאחר הרחצה ניתן להתפנק עם עיסויים מקצועיים או לגשת מסעדה המקומית או לבר, להשלמת החוויה.

לבקר במערות הקרח

אחרי שרואים מקרוב, עד כמה שרק אפשר, את הפעילות הגיאותרמית ואת הגייזרים, אפשר לחוות את הקרח המאפיין את האזור. סיורי מערות הן הדרך להגיע למערות טבעיות החצובות בתוך קרחונים עצומים. אחת המערות המפורסמות והעצומות ביותר נמצאת בפארק הלאומי. בסמוך, אי אפשר לפספס את הקרחון העצום שנותן אמת מידה חדשה לנוף ולעוצמה הטמונה בו. במידה ומשתתפים בסיור מודרך, זו הזדמנות לראות מקרוב וגם ללמוד על הקרחונים, איך הם נוצרו ואיזו פעילות חצבה את המערות, ללא מגע יד אדם.

לצוללים – את זה אסור לפספס

סיורי סירות ושיט באיסלנד פופולריים מאוד, אבל אם אתם בקטע של צלילה, את זה לא כדאי לפספס: בפארק הלאומי נמצא אתר צלילה מהמיוחדים ביותר בעולם. לראות את הקרח מתחת למים, לראות את הצמחים שחלקם לא מצויים בשום מקום אחר. פעילות שנורקלינג אפשרית גם למי שאינם צוללים מנוסים, בליווי מדריכים, מתאים אפילו לילדים בגיל הנעורים.

 

פורסם על ידי