אילו סוגי מטבחים שלטו בשנת 2020

אילו סוגי מטבחים שלטו בשנת 2020

בכל מה שקשור לעיצוב מטבחים, בשנת 2020 הייתה שנה של איחוד ושמחה בין קאמבקים מהעבר לחידושים מעניינים מהעתיד.

2020 הביאה איתה המון טרנדים בתחום עיצוב המטבח. המטבח של פעם הוא לא המטבח של היום. מלבד הכיור, נראה שכל המאפיינים של המטבח השתנו בעשורים האחרונים. בראש ובראשונה, השינויים מגיעים מדרישות חדשות של הלקוחות. כאשר בעלי המטבח מגלים צורך חדש, הם מביאים זאת לידי ביטוי בעיצוב, בבחירת החומרים, מוצרי החשמל וכלי המטבח. אז רגע לפני שאנחנו נפרדים מ2020 אילו סוגי מטבחים היו הכוכבים של השנה.

אופן ספייס – מטבח המעוצב בצורה רחבה ומתחבר אל העולם החיצוני והסביבה. אפשר לראות במגמה השולטת של שילוב מטבח וסלון או שילוב של מטבח עם מרפסת או גינה העיקר לשמור על המון מרחב. במטבחים המעוצבים ב"אופן ספייס" ישנה חשיבות לחזות נקייה ואסתטית, ולכן אפילו הכיורים מוסתרים בחלל המטבח מאחורי דלתות.

מטבח מינימליסטי – המחשבה הראשונית בעיצוב תהיה על תכנון פונקציונלי, שישרת את האנשים. בעיצוב לא יהיו קישוטים ללא תכלית, או צורניות שלא נועדה לשמש כתצוגה נקייה ואסתטית לפונקציות השונות. החזיתות יהיו שלמות ואחידות, ללא ידיות בולטות, המסד יהיה מינימלי, פלטת הגוונים תהיה שקטה, הקווים יהיו נקיים, מתמשכים, גופי תאורה נסתרים ילוו את העיצוב ויאירו משטחי עבודה או מקומות אחסון. כל מה שאפשר יוסתר מאחורי דלתות, כולל מוצרי החשמל. הצבעים המובילים במטבח המינימליסטי הם לבן או שחור כולל מוצרי חשמל בצבעים תואמים.

מטבח תעשייתי – בהשפעת תוכניות הבישול והפיכת הבישול והאפייה לתחביב של רבים, המטבח הביתי שודרג והפך למטבח מקצועי יותר. קיימת עלייה בביקוש לתנורים גדולים, משטחי עבודה עצומים, פתרונות אחסון לכלי בישול מקצועיים ועוד. כמו כן נעשה שימוש נרחב במשטחי אלומיניום ונירוסטה במטבח וכן בגימורים מטאליים מבריקים בעיצוב המטבח עצמו.

מטבח כפרי – חזרה לשימוש בעץ מלא. מטבחי העץ המלא מובילים את אחת המגמות הטרנדיות העולמיות בעיצוב המטבחים. בשנת 2020 אפשר לראות שימוש גובר בגוונים עמוקים וכהים כמו טיק ואגוז כהה עבור הארונות התחתונים – גוונים המעניקים מראה אחיד ועשיר. לצידם או מעליהם, אפשר ליצור מראה מנוגד באמצעות שילוב עם גוונים בהירים כמו ליבנה ואורן. שני הגוונים, המקרינים חמימות מסורתית, מתאימים לאוהבי הניחוח הכפרי והבייתי. למרות היותו מטבח מסורתי, המטבח הכפרי כולל טכנולוגיות מתקדמות מאד.

צילום: "נובו מטבחים"

פורסם על ידי