איך עובדים עם קלקר?

איך עובדים עם קלקר?

קלקר הוא חומר פולימרי העשוי ממונומר סטירן, זהו פחמימן במצב נוזלי המיוצר מנפט. הקלקר המכונה בפי אנשי המקצועי פוליסטירן מוקצף, הוא חומר מוצק הניתן להתכה בטמפרטורה גבוהה לצורך עיצוב ומיצוק מחדש. בתעשיית הבנייה עושים בחומר הפולימרי האיכותי שימושים רבים, בעיקר באמצעות לוחות הקלקר המשמשים לבידוד חום וקור (בידוד תרמי), ליצירת תעלות בזמן יציקת הבטון באתר הבנייה, כחומר מבודד לרצפות, כתבנית ליציקות ועוד.

עבודה נכונה עם פוליסטירן מוקצף

בענף הבנייה ישנם שימושים רבים בלוחות פוליסטירן מוקצף, ולרוב משתמשים בבנייה המודרנית גם במוצרי הקלקר לבנייה כמו ארגזים ייעודיים ליציקות ותעלות מיוחדות. השימוש העיקרי הוא בלוחות הקלקר, אלו לוחות איכותיים ועמידים בפני רטיבות ומים, הם מבודדים היטב חום וקור, מפחיתים רעש וקל לעבוד עם הלוחות.

העבודה עם לוחות הקלקר נוחה כיוון שניתן להזמין לוחות בגדלים ובמידות הרצויות ישירות מהספק, כמו כן אפשר לחתוך את הלוח בקלות באתר הבנייה, ללא צורך במכשור מקצועי מתקדם ויקר. כאמור, אחד השימושים העיקריים של לוחות הקלקר הוא לצורך בידוד, הלוחות האיכותיים בעלי תכונות מעולות של בידוד תרמי, אלו לוחות עמידים לזמן רב, קל לעבד ולחתוך אותם בכל צורה, הם אינם פולטים גזים רעילים ומסוכנים לאדם ולסביבה, והם מונעים התפתחות עובד ופטריות בגלל ההרכב הכימי הייחודי שלהם.

כדאי לדעת כי לוחות פוליסטירן מוקצף מגיעים בכמה דרגות צפיפות, בדרך כלל בצפיפות של F 15, F20 או F30. ניתן להזמין לוחות בדחיסות סטנדרטית או גבוהה, בהתאם לצורך ולאופן ומטרת השימוש, כמו כן אתם יכולים להזמין לוח בעובי 2 ס"מ, 3 ס"מ או 5 ס"מ.

חיתוך לוחות ומוצרי קלקר

לוחות הקלקר מגיעים שלמים מהמפעל וקל לחתוך אותם באתר הבנייה באמצעות סכין חיתוך מקצועית המיועדת ללוחות בידוד, מחירה של הסכין כ-90 ₪ בלבד. את הלוחות חותכים בגודל ובצורה הרצויה, החיתוך מהיר ואינו דורש כוח פיזי רב. הלוח מגיע מהיבואן במידות סטנדרטיות של 125 ס"מ אורך ו-50 ס"מ רוחב, ובהתאם לאופן ומטרת השימוש עליכם לציין בהזמנה מהו העובי הרצוי עבורכם. אגב, בתיאום מראש אפשר הזמין לוחות חתוכים בכל עובי בהתאם לצורכי הלקוח ואופי השימוש.

כדי לחבר לוחות פוליסטירן מוקצף עליכם לרכוש דבק ייעודי המשמש להדבקת לוחות קלקר, הדבק מגיע מוכן לשימוש וניתן ליישם אותו על מגוון משטחים ותשתיות כמו בטון,  גבס, לוחות צמנט, טיח, עץ וכדומה.

ממי להזמין?

לוחות ומוצרי קלקר לבנייה כדאי להזמין רק מחברת רוטנברג, החברה הוותיקה והמובילה בישראל לאספקת ציוד וחומרים לבנייה ולשיפוצים. חברת רוטנברג מחזיקה מלאי גדול וזמין של לוחות פוליסטירן מוקצף מתוצרת מיטב המותגים בענף, כל לקוח זוכה לייעוץ מקצועי וניתן לקבל הדרכות ומידע חשוב לגבי אופן השימוש בלוחות, הדבקה נכונה, חיתוך צורני יעיל, בידוד באמצעות הלוחות מקלקר ועוד.

פורסם על ידי