איך ניתן לדעת איזה סוג שיפוץ לעשות?

איך ניתן לדעת איזה סוג שיפוץ לעשות?

אתם רוצים לעשות שיפוץ, אך לא יודעים איזה סוג של שיפוץ לעשות? אנו בהחלט יכולים להבין אתכם. מדובר על התלבטות של לא מעט אנשים, ואתם צריכים לקחת מספר אלמנטים בחשבון על מנת שתוכלו להגיע להחלטה הנכונה לגביכם. חשוב מאוד שלא תגיעו להחלטה מבלי לבצע בדיקה מעמיקה ומבלי להתייעץ עם קבלן שיפוצים מיומן. רק לאחר שתיקחו בחשבון את כל האלמנטים השונים, תוכלו לבחור שיפוץ שמתאים לכם כמו כפפה ליד.

שיפוץ של דירה זוהי אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר שתצטרכו לעשות במהלך חייכם. לכן חשוב מאוד שתיקחו את כל האפשרויות בחשבון, ותגיעו להחלטה שנכונה עבורכם ממספר כיוונים. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו כל הכסף שהשקעתם על השיפוץ ירד לטמיון, ולרוב מדובר על סכומים גדולים במיוחד של עשרות אם לא מאות אלפי שקלים.

אז אילו אלמנטים אתם צריכים לקחת בחשבון טרם השיפוץ? בדיוק לטובת השאלה הזאת החלטנו להרים את הכפפה ולסייע לכם. עוד לפני שאתם בוחרים שיפוצניק בבת ים, אתם צריכים לדעת איזה סוג של שיפוץ אתם רוצים לבצע בדירה. כך תוכלו להגיע מוכנים לפגישה עם הקבלן, ולקבל ממנו את הצעת המחיר הרלוונטית ביותר עבורכם על פי כל השיקולים שלקחתם בחשבון. רק כאשר תבצעו את השיפוץ בלב שלם, תדעו כי לא משנה כיצד הוא יתפתח עשיתם אותו כי פשוט לא הייתה לכם שום ברירה אחרת.

האם בוצע בעבר שיפוץ בדירה?

אומנם ככל הנראה מדובר על השיפוץ המשמעותי הראשון שאתם עושים בדירה שלכם, אך האם בעבר ביצעתם שיפוץ נוסף בדירה? אם כן ככל הנראה האזור שכבר שופץ איננו צריך להיות משופץ פעם נוספת, ותוכלו לוותר עליו על מנת להתמקד באזורים האחרים בדירה. כמובן שאם לא ביצעתם עד כמה שיפוץ בדירה, אז אתם תצטרכו לקחת בחשבון כי אם כבר משפצים אז עדיף לשפץ את כל הדירה בעת ובעונה אחת.

אם לא ביצעתם שיפוץ בדירה מעולם, אך ישנם אזורים מסוימים בדירה שאתם אוהבים אותם – גם בסיטואציה הזאת אין שום סיבה לבצע שיפוץ מיותר. לרוב שיפוץ נועד על מנת לבצע תיקון של בעיות עמוקות או על מנת לשפר את המראה החיצוני של הדירה שבה אתם מתגוררים.

מה התקציב שעומד לרשותכם לטובת השיפוץ?

ככל הנראה אתם נכנסים להליך השיפוץ עם תקציב מסוים, ואם לא אז זה בהחלט הזמן להתחיל לחשוב כמה כסף אתם מוכנים לשים על השיפוץ. אתם לא יכולים להגיע למצב שבו אתם מבצעים שיפוץ מבלי לתכנן בצורה מעמיקה כמה כסף יש לכם על מנת להשלים את ההליך כולו בצורה תקינה.

לכן לפני שאתם מתחילים לחפש קבלן שיפוצים, תשבו ביחד עם בני המשפחה על מנת להבין כמה כסף עומד לרשותכם. מן הסתם ככל שהתקציב שלכם יהיה גדול יותר כך תוכלו לעשות שיפוץ יותר נרחב, ומנגד אם עומד לרשותכם תקציב מוגבל לא יהיה מנוס משיפוץ יותר מצומצם. התקציב שלכם הוא האלמנט שיכול להכריע בין סוגי השיפוצים השונים, ולכן אתם לא יכולים להיכנס לשיפוץ מכל סוג מבלי להכיר לעומק את התקציב שלכם. לאחר מכן תוכלו להיות הרבה יותר רגועים כי אתם יודעים שלא יגמר לכם הכסף באמצע השיפוץ.

האם אתם מתכננים לצאת או להישאר בבית?

אומנם גם אם תישארו בבית בזמן השיפוץ יהיה ניתן לבצע שיפוץ דירה משמעותי ונרחב, אך כמובן שזה יהיה פחות מומלץ מכיוון שזה יפגע באורח החיים שלכם בצורה משמעותית. לכן אתם צריכים להחליט האם אתם יוצאים מהדירה כאשר אותו קבלן שיפוצים מגיע ומאפשרים לו לבצע שיפוץ מקיף או שמא שאתם נשארים בדירה ומאפשרים לו לעשות רק שיפוץ חלקי. באפשרותכם גם לצאת מהדירה למשך תקופת זמן קצרות בזמן השיפוץ, כל זאת על מנת שלא תגבילו את עצמכם עם אופי השיפוץ.

אך זה ידוע לכולם כי בשיפוץ כולל ומקיף בלתי אפשרי להמשיך להתגורר בדירה, בטח אם צריך להחליף מרצפות ולהוציא את כל הריהוט מהדירה. לכן אתם חייבים לקחת את האלמנטים הללו בחשבון עוד לפני שאתם מחפשים קבלן שיפוצים, כך תוכלו לדעת איזה סוג של שיפוץ הכי מתאים למצב שבו אתם נמצאים.

צילום : Freepik

פורסם על ידי