איך לתכנן מעלית אנכית או מעלון אנכי לבית פרטי

איך לתכנן מעלית אנכית או מעלון אנכי לבית פרטי

התרבות שלנו מתחילה לתת יותר ויותר דגש על תמיכה בבעלי מוגבלויות פיסיות שונות, נכויות המאתגרות את התנועה החופשית, ומרתקות את האדם לכסא הגלגלים. הפיתרון הזה, של כיסא גלגלים, הוא בפני עצמו פיסת טכנולוגיה חיונית שעוזרת מאוד בחיים, אבל מי שמשתמש בכיסא הגלגלים יודע היטב כמה המפגש עם תנאי השטח יכול להיות אתגר. מעלון אנכי ללא פיר – רמפה מעליות, הוא מאותם פתרונות מתקדמים שמאפשרים למי שעל כיסא הגלגלים להמשיך את התנועה במרחב, גם איפה שלפני כן כיסא הגלגלים פשוט לא יכל להגיע.

לפניכם הבסיסים החיוניים בתכנון מעלית אנכית (או מעלון אנכי) לבית הפרטי, והאמת שהפתרון הזה יעיל, כמובן, גם בכל מבנה אחר, בהתאמה למבנה כמובן.

מעלון עם פיר או מעלון אנכי ללא פיר – רמפה מעליות

מעלון אנכי ללא פיר – רמפה מעליות תיגש לתכנון מעלון זה במרבית הפעמים, אם התקנה שכזו אפשרית במקום, שכן היא מהווה את הפיתרון הטוב ביותר לאתגר. הרעיון התכנוני היא לייצר גישה נוחה עד למעלון, יציבות ובטיחות על המעלון עצמו, ועמידה בסטנדרטים בצורה הטובה ביותר.

לצורך כך יש לבצע חפירה ליציקת בטון בעומק מספק, כולל תכנון של מערכת ניקוז נבונה שלא תפריע לגישה או תסכן את מערכת החשמל, מה שמוביל אותנו גם לתכנון חשמל, שכן יש לתכנן כיצד יגיע החשמל בנקודה מוגנת מים בכדי להפעיל את המעלון.

כמובן שלפני הכול, יש לקחת בחשבון את שביל הגישה, שחייב להיות נוח, נקי ממכשולים, ולאפשר את התנועות הנחוצות, לצורך התמקמות נוחה על המעלון. דבר זה אולי נשמע כמובן מאליו לחלקנו, אבל מי שחווה את החיים על כיסא גלגלים יודע היטב, מניסיון, כי לעיתים קרובות התכנון לקוי, ולמרות שהותקנה גישת נכים לכאורה, הרי שבפועל היא קשה לתמרון ושימוש, אם לא בלתי אפשרית, ותכנון נכון חייב אם כך לקחת בחשבון את כל שלבי התנועה, מההגעה, דרך הכניסה והיציאה מהמעלון, ועד לשימוש בשני הכיוונים – מעלה ומטה.

מעלון אנכי מקצועי כפיתרון

כשניגשים לבחור פיתרון כגון מעלון אנכי ללא פיר – רמפה מעליות מציעה לכם לדעת את הפרטים הטכניים, שכן החלטות עושים על בסיס ידע מוקדם. ובכן, מהות המעלון היא לאפשר תנועה אנכית במרחב לאנשים עם מוגבלות תנועה, המרותקים לכיסא גלגלים. לצורך כך נבנה מערך ייחודי בשם מעלון, אשר יכול לשאת עד כ-300 ק"ג!

מעלונים אלו, אפילו אם זה מעלון ביתי, יודעים לדלג על מכשולים קטנים בגובה מינימלי של 20 ס"מ, או להעלות אתכם קומה שלמה ויותר, עד כדי עליה של 3 מטרים! הם קלים לשימוש, ומציעים סט כפתורים מאוד פרקטי. לוחצים על "למעלה" כדי לעלות, ו"למטה" כדי לרדת, ובזה נגמר העניין. בקר השליטה מתוכנת מראש לגבולות התנועה של המעלון, מה שאומר שאתם רק צריכים לעלות עליו, להתמקם בצורה בטוחה, וללחוץ על כיוון התנועה המתבקש.

פורסם על ידי