איך לקנות רכב במחיר משתלם למרות גל עליות המחירים?

איך לקנות רכב במחיר משתלם למרות גל עליות המחירים?

לאחרונה פורסם באמצעי התקשורת על כך שבחודשים הקרובים צפוי גל התייקרות של עשרות אחוזים בענף הרכבים למכירה. רגע לפני שהשינוי מתרחש בפועל, הגיע הזמן להבין כיצד גם בימים אלו ניתן לרכוש רכב במחיר משתלם.

נערכים מראש בצורה מסודרת

בדיוק כמו לפני כל רכישה משמעותית אחרת, הבסיס לקנייה חכמה ומשתלמת טמון בהיערכות מקדימה. עושים "שיעורי בית", וזוכים לחסוך אלפי שקלים. אז ראשית, חשוב להגדיר תקציב ברור, אשר תואם מחד את היכולות התקציביות שלכם, ומאידך, את הצרכים והשימושים הצפויים ברכב. בשלב השני, יש להתמקד בקטגוריה ברורה של רכבים, ב-2-3 יצרנים לכל היותר וב-2-3 דגמים לכל יצרן. המטרה, בסופו של דבר, היא להגיע ממוקדם למעמד ההתעניינות והרכישה, ולא "להתפזר" בין עשרות היצרנים, הדגמים והקטגוריות.

בשלב הבא מומלץ לערוך רשימה של מה חשוב במיוחד עבורכם, ועל מה מבחינתכם ניתן להתפשר. בין הקטגוריות שאמורות להופיע: בטיחות, אמינות, חלקי חילוף זולים, דלק, ירידת ערך, מרווח פנימי, גודל תא מטען ועוד. בשלב האחרון, החליטו על האופן שבו תרכשו את הרכב (מאדם פרטי, ליסינג או כל דרך אחרת), וזאת אחרי שתבינו את ההבדלים בין הדרכים השונות, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ותתייעצו עם מביני עניין נטולי אינטרס.

התקופות האידיאליות לרכישה

במהלך שנה קלנדרית, ישנן מספר תקופות בהן מחירי הרכבים יורדים באופן גורף בחברות מכירת הרכב, ובענף כולו. התקופה הבולטת ביותר היא זו שלקראת סוף השנה (בחודשים נובמבר-דצמבר). הסיבה היא הרצון של החברות "להיפטר" מכמה שיותר מכוניות, לפני החלפת השנתון שמורידה באלפי שקלים ממחירו של כל רכב. גם תחילת השנה (ינואר-פברואר) היא תקופה מוצלחת, בה ניתן ליהנות מהנחה בשיעור של 20-30% ואף יותר. תקופות נוספות בהן ניתן למצוא מבצעים אטרקטיביים ותנאי מחיר משופרים הם בימי חגי תשרי, לקראת פסח (אפריל), באירועים וימים מיוחדים (יום העצמאות, הבחירות…) ועוד.

מכונית מיני – הלהיט של שוק הרכבים בישראל

כאשר מחפשים רכב במחיר שפוי בימים אלו, חייבים לדבר על מכוניות המיני. מדובר בקטגוריה המצליחה ביותר בשנים האחרונות, שהשתלטה על שוק רכבי היד הראשונה והרכבים המשומשים גם יחד, ודחקה את המשפחתיות מהפסגה. היכולת למצוא מכונית סופר מיני במחיר אטרקטיבי פשוטה יותר מאשר בקטגוריות האחרות (שזו אחת הסיבות המרכזיות להצלחה), וכאשר הן כוללות אבזור מרשים, בטיחות ברמה הגבוהה ביותר וביצועים מפתיעים (לרבות חסכוניות תמידית), לא בכדי הן הפכו לסיפור הצלחה.

מסקנות

אז נכון, עליית המחירים הצפויה בלתי נמנעת, אבל אל ייאוש. עם תכנון חכם, תזמון אידיאלי וקצת מזל, תוכלו גם אתם למצוא מכונית מיני במחיר אטרקטיבי, או כל רכב אחר. אז תהיו חכמים, אל תתביישו לנהל משא ומתן הגון אך קשוח, והאוטו החדש בדרך אליכם… קנייה נעימה!

פורסם על ידי