איך לייצר נוכחות עסקית

איך לייצר נוכחות עסקית

פרזנטציה היא חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה. אתם מתבקשים להציג רעיון עסקי בפני חבר המנהלים, לקדם את עצמכם בראיון אישי או לחפש משקיעים. החיים גדושים אירועים בהם תדרשו לעמוד בפני קהל קטן או גדול, מאיים או זורם ולהעביר את המסר שלכם בדרך האפקטיבית ביותר. הבעיה היא שלא כולם מצליחים להשתחרר על הבמה או לפני אנשים אחרים וכשהזמן מוגבל והלחץ גואה, קשה אפילו יותר לדייק את הדברים ולהעביר נאום חד וחלק.

כאן נכנס לתמונה תרגול עמידה מול קהל, שנועד לגרום לכם לצאת מ"אזור הנוחות" של אלה שתמיד יושבים ומקשיבים לאחרים ולא מדברים בפני עצמם ולהפוך לאלה שמרתקים את הקהל או לפחות מוציאים לאוויר העולם את החזון או הסיפור שלכם שהושתק זמן רב.
בניגוד לסברה הרווחת שכדי לייצר נוכחות עסקית צריך ביטחון מלידה, הרי שפרזנטטיביות זה אלמנט שנבנה עם הזמן ושאפשר לשכלל ולטפח כמו כל כישור אחר. כמובן שהוא דורש מוטיבציה ורצון אבל מעל הכל – טכניקה וכלים.

לפניכם מספר טיפים על קצה המזלג כיצד לבלוט באירועים עסקיים בין אם בחדר הישיבות או בהרצאות:

העלאת הביטחון

האמונה העצמית שאתם יכולים לשרוד את המצגת ולא סתם אלא לכבוש את כולם קריטית להצלחה. חשוב להשתחרר לפני המצגת כדי להימנע מרעד בידיים או שקשוק רגליים ויש טכניקות רגיעה שיעזרו לכם מדמיון מודרך ועד שחרור פיזי שיכניס אתכם לתנועה ויעלה לכם את האנרגיה ואת הביטחון.

אסטרטגיה יצירתית

המצגת היא כלי מצוין ותומך בשבילכם שתוכלו להיעזר בו (אבל לא להישען ולהסתמך רק עליו). חשוב למצוא את הבידול והייחוד במצגת ולכתוב אותה בליווי אלמנטים גרפיים וסרטונים מעניינים כדי שתהיה לכם אסטרטגיה מעניינת שתבליט אתכם מהמתחרים. אפשר להתחיל ברעיון יצירתי מעניין או לסיים במשהו שיחרת בזיכרון.

שפת הגוף קובעת

חשוב להבין שמצגת היא הרבה יותר מתוכן היא הדרך בה מביעים ומעבירים את המסר ולכן לשפת גוף יש השפעה על ההצלחה של המצגת. חשוב להימנע מדיבור מונוטוני, לשמור על קשר עין בדרך ידידותית -לא לבהות ולא לנעוץ אלא לנסות להסתכל על כולם במבט פנוראמי רחב ולגוון את הבעות הפנים. חשוב לעמוד זקוף ועם נוכחות אבל לא בצורה נוקשת אלא משוחררת ונינוחה ולשמור על אינטראקציה עם הקהל. שימוש במחוות ובתנועות הידיים מוסיף להמחשת הרעיון ומעניק דינאמיות למצגת.

סימולציה ופדיבקים

לפני שאתם קופצים למים, כדאי להתאמן על איך תתפקדו ותראו בזמן אמת. לתרגל מול חברים או מול המראה או הכי טוב – מול מצלמה. כשתסתכלו על הסרטון של עצמכם יהיה לכם קל יותר לשפוט איך התנהגתם והאם הצלחתם להעביר את המסר בדרך מרשימה או שיש מה לשפר. כך תדעו גם לזהות נקודות חולשה וחוזקה אצלכם (טון מצוין שפת גוף טעונה שיפור). אפשר כמובן לקבל גם חוות דעת מקולגות או חברים אבל שיתנו ביקורת אותנטית ולא מתייפייפת. אתם צריכים לדעת את האמת לפני שאתם מתחילים.

תרגול עמידה מול קהל יספק לכם את הכלים בשיטה מנצחת שתהפוך אתכם לכוכבי הפרזנטציות.

המאמר באדיבות עידית נוידרפר יועצת להעצמת הנוכחות ועמידה מול קהל.

תמונה: עידית נוידרפר

פורסם על ידי