איך להקדים תרופה למכה עם יעוץ זוגי?

איך להקדים תרופה למכה עם יעוץ זוגי?

זוגות רבים רוצים לשפר את היחסים ביניהם, לכן הם פונים לטיפול זוגי. טיפול זוגי, שלא כבעבר, אינו נחשב יותר לקש האחרון לפני פרידה, ואינו נתפס כדרך הבטוחה לגירושים.

למען האמת, ישנם זוגות הפונים לטיפול זוגי עוד לפני החתונה, בבחינת להקדים תרופה למכה.

ומה עושים בטיפול זוגי לפני החתונה, כאשר בעצם אין במה לטפל? היחסים בשיאם, האהבה פורחת, והיום הגדול, יום החתונה, מתקרב בהתרגשות?

דווקא אז, כאשר היחסים במצב טוב, טיפול זוגי הוא הכרח על מנת להקים משפחה על יסודות בריאים וטובים, על זוגיות המבוססת על ערכים משותפים ועל חזון משפחתי משותף.

טיפול זוגי הוא אמצעי ליצירת תקשורת זוגית בריאה בזמנים טובים ומתוך חוזק של הזוגיות הקיימת, ואף אמצעי נפלא למניעת משברים.

יעוץ זוגי לזוגות שכבר צברו שנים יחד יכול לחולל ניסים.

קשה לנו פעמים רבות לשים עצמנו בנעליו של מישהו אחר, טיפול זוגי עם מטפל זוגי מקצועי יאפשר לנו להסתכל על הדברים המורכבים ממספר נקודות מבט, להבין מהיכן ומאיזה רקע מגיע בן הזוג שלנו ומה בתפיסות עליהם גדל מביאים לנקודת מבט כזו המצויה במחלוקת איתנו.

זו לא החלטה קלה, זו בחירה אמיצה, לפנות לטיפול זוגי. בטיפול עם מטפל זוגי מקצועי יעלו סוגיות הקשורות למשפחת המוצא, לאופי החינוך של הילדים ולמגוון נושאים רגישים יותר ופחות אשר יצופו במהלך טיפול זוגי,

עם זאת – מטפל זוגי מקצועי לא ינקוט עמדה, אלא יחשוף את שני הצדדים לנקודות מבט שונות על כל סיטואציה, יצייד את בני הזוג בכלים מעשיים לתקשורת בריאה ולאופי בריא לניהול אי הסכמות. במידה והמחלוקות יהיו כאלו שלא יאפשרו את המשך הקשר הזוגי, טיפול זוגי יאפשר את ניהול המשבר או פירוק היחסים באופן בוגר, עם פגיעה מינימלית במשפחה שנוצרה.

גם כאשר הוחלט על פרידה, חשוב מאוד לנהל אותה באמצעות טיפול זוגי כך שהילדים והזוג יוכלו להפחית את הפגיעה למינימום, לסיים את היחסים הזוגיים בכבוד הדדי ולגשר במהירות האפשרית על המחלוקות, כי על פי רוב, הקשר יישמר בשל העובדה שישנם ילדים משותפים.

לסיכום – טיפול זוגי הוא האופציה המועדפת לפנייה לאורך כמה וכמה תחנות במעגל החיים. אם קיימות דעות קדומות לגביו אצל מי מהצדדים – ניתן לפנות למטפל זוגי גם במעמד צד אחד. מה האפקטיביות של טיפול זוגי אצל בן זוג אחד? אותו מטופל יקבל זויות ראייה שונות מגורם בלתי תלוי, התגובות והפעולות של אותו צד ישתנו, וכפי שאיינשטיין נהג לומר "לעשות את אותן הפעולות ולצפות לתוצאות שונות – זו הגדרה של אי שפיות".

אז דמיינו אילו תוצאות חדשות יכול להביא שינוי של חצי מהנפשות בזוגיות..

 

המאמר באדיבות ד"ר אורית ארבל לפרטים נוספים >>  oritarbel.co.il

 

פורסם על ידי