איך להיפטר מהבליטה הנוראית?

איך להיפטר מהבליטה הנוראית?

סובלים מהלוקס ולגוס? כל הדרכים להתפטר מכך, כאן לפניכם 

דרכי טיפול שמרניות

נעליים תואמות

כבר בעת הופעת הסימפטומים הראשוניים, רצוי מאוד להקפיד על נעילת נעליים המאפשרות שטח רחב לאצבעות הרגליים, בפרט עבור הבוהן. שכן, אחד הגורמים העלולים להוביל להחרפה במצב הם נעילת נעליים ללא חלק קדמי רחב מספיק, המפעילות לחץ על חלקה הפנימי של הרגל.

מדרסים

מדרסים בעלי התאמה אישית לכף הרגל ומדד פיזור הלחץ בצורה שווה יכולים לסייע בצמצום הסימפטומים. מלבד זאת, מדרסים בעלי דרגת קשיחות גבוהה יכולים לאפשר לכף הרגל מנח תקין והולם, ואף למנוע את עיוותה בחלק הקדמי.

פיזיותרפיה שיקומית

מטרת הטיפול הפיזיותרפי הוא להקל את הכאבים וכן גם למנוע את הדרדרות המצב והחרפת הסימפטומים. טיפולים אלה יכולים לכלול: מתיחות עבור שריר התאומים, חיזוק שרירי כפות הרגליים, שיפור הטווחים ועוד'. 

חבישות

חבישות כמו סד, ריפוד או טייפינג בעלי יכולת לצמצם את הלחץ המופעל על העצם הבולטת וכך להפחית את מידת הכאב.

טיפול תרופתי

תרופות אנטי- דלקתיות יכולות גם הן לסייע בהפחתת הכאב ובצמצומם של סימפטומים דלקתיים שונים.

קרח

הנחת קרח על אזור/ אזור הבליטה השונים, בפרט לאחר ביצוע פעילות גופנית גם יכול לתרום בהפחתת הכאב

מעבדה להליכה

מעבדת הליכה הינה טכנולוגיה מתקדמת לה יכולת לבדוק את תבנית הליכתו של המטופל, כולל את מידת הלחץ בעת ההליכה תוך תיעוד בזמן אמת. בעזרת מעבדת ההליכה אפשר להסיק את עוצמת הלחץ, רמת החריגות מנורמה והסיבה לסטייה. כמו כן, בעזרתה אפשר להחליט על שיטות טיפוליות מותאמות ויעילות להלוקס ולגוס

ניתוח הלוקס ולגוס

טיפול בהלוקס ולגוס באמצעות ניתוח עולה על שולחן האופציות הטיפוליות רק כאשר השיטות השמרניות נוסו ולא צלחו והמטופל מתלונן על סבל וכאבים ממושכים כאלה הפוגעים במידה משמעותית בשגרת החיים.

מטרתו של הניתוח להלוקס ולגוס היא יישור זווית הבוהן. יישור זה אפשרי על ידי פעולת ההסרה החלקית מהעצם.

החזרה לשגרה מלאה מניתוח זה תהיה לאחר כמה שבועות מינימום עד מספר חודשים בדרך כלל, במקסימום. עם זאת, כבר לאחר הניתוח, יוכל המטופל לדרוך על כף הרגל המנותחת/ כפות הרגליים המנותחות, אך באופן חלקי.

ניסיתם דרכי טיפול שמרניות אך ללא הועיל? הכאבים משבשים את שגרת החיים שלכם? רגע לפני שאתם רצים לקבוע תור לניתוח, בדקו את מידת המקצועיות של הרופא המטפל, ובמידת הצורך אל תתפשרו אף על טיפול במסגרת פרטית, כי על בריאות, לא מתפשרים!

פורסם על ידי